Gå til innhold

Ville du tatt deg jobb som rektor i Osloskolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som er lærer og jobber i grunnskolen. Ville du blitt rektor om du kunne? Hadde du hatt kapasitet og overskudd til jobben?  Hadde ekstra lønn kunnet kompensere for alt ekstra arbeid med skolen og elever?

Jeg spør siden en skole jeg kjenner har vært på rektorjakt lenge. Jeg mistenker at det ikke er så attraktivt å jobbe der. 

Anonymkode: 2a26c...f07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

På en liten skole på bygda - JA

Anonymkode: 7fae4...3d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden!

Jobber som lærer og kunne virkelig ikke tenkt meg verken å bli avdelingsleder eller rektor. Spesielt ikke i Oslo, men ingen andre steder heller. Lektor med opprykk holder for meg. Arbeidstidsavtalen min er grunn nr 1. At man som rektor/avdelingsleder i større grad mister den daglige kontakten med elevene er grunn nr 2. Alt ekstraarbeidet, ansvaret, personalansvar, vikaransvar er grunn nr 3. 

Anonymkode: 181d0...c77

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg skulle hatt en annen jobb enn den jeg har nå, skulle det vært rektor på en drittskole.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hell no! 

Anonymkode: 256c1...f72

• Liker 1
Skrevet

Aldri hatt ambisjoner om å bli rektor eller avdelingsleder.  Ble lærer fordi jeg liker å undervise og ha kontakt med elever. 

Skrevet

Vil ikke reise til Oslo på BESØK engang!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, så lite vondt vil jeg ikke.

Tenk deg å være rektor i et område med mye innvandring, fattigdom og generellt ressurssvake foreldre. Nei takk!

Tenk deg å være rektor i et område med som er blendahvitt, med mye rikdom og kravstore foreldre. Nei takk!

Anonymkode: ec42e...43d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til ikke å ta en slik jobb? 

Anonymkode: 6c98c...b83

AnonymBruker
Skrevet

Nei! 

Anonymkode: 9b712...73e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir meget utfordrende for kvinner å jobbe i osloskolene i fremtiden med mindre det slåes veldig hardt ned på holdningene og den anti-sosiale oppførselen hos enkelte grupper, dessverre så er nok berøringsangsten alt for stor og det er ingen som våger å stå opp i mot denne ukulturen i frykt for bli stemplet.

Problemet stikker mye dypere enn at det bare er enkelte elever som ikke evner å oppføre seg på en sivilisert måte, disse holdningene blir de oppfostret med og de får det også inn fra ekstreme religiøse ledere som predikerer anti-vestlig propaganda.

Det er resultatet av en totalt feilslått innvandringspolitikk og det er akkurat det samme skjer i Sverige og alle andre land som har tatt inn mange flere ikke-vestlige innvandrere enn det er mulig å integrere. Når man i tillegg lar de få bosette seg så tett at det oppstår parallelsamfunn så må det gå galt.   

Anonymkode: dda72...fe0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, DelvisPresley said:

Vil ikke reise til Oslo på BESØK engang!

Hvorfor?

Anonymkode: e1e76...a8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror det blir meget utfordrende for kvinner å jobbe i osloskolene i fremtiden med mindre det slåes veldig hardt ned på holdningene og den anti-sosiale oppførselen hos enkelte grupper, dessverre så er nok berøringsangsten alt for stor og det er ingen som våger å stå opp i mot denne ukulturen i frykt for bli stemplet.

Problemet stikker mye dypere enn at det bare er enkelte elever som ikke evner å oppføre seg på en sivilisert måte, disse holdningene blir de oppfostret med og de får det også inn fra ekstreme religiøse ledere som predikerer anti-vestlig propaganda.

Det er resultatet av en totalt feilslått innvandringspolitikk og det er akkurat det samme skjer i Sverige og alle andre land som har tatt inn mange flere ikke-vestlige innvandrere enn det er mulig å integrere. Når man i tillegg lar de få bosette seg så tett at det oppstår parallelsamfunn så må det gå galt.   

Anonymkode: dda72...fe0

Du skriver mye rart som plutselig beskylder innvandring for problemet. Dagens dårlig holdning har ingenting med innvandring å gjøre, har selv jobbet på skole der mesteparten av elevene var etnisk norsk, og gjett hvilken etnisitet som stod for mesteparten av atferdsproblemene på skolen?! Norske barn! Kanskje du bør skrive mer om hvorfor politikere tar vekk makt fra lærene enn å beskylde en spesifikk gruppe for problemet i skolen?

Anonymkode: 94958...6ab

Skrevet

Om lederjobb var målet så ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, så lite vondt vil jeg ikke.

Tenk deg å være rektor i et område med mye innvandring, fattigdom og generellt ressurssvake foreldre. Nei takk!

Tenk deg å være rektor i et område med som er blendahvitt, med mye rikdom og kravstore foreldre. Nei takk!

Anonymkode: ec42e...43d

Ja, ingenting imellom her 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor?

Anonymkode: e1e76...a8d

Liker ikke storbyer og mye folk. Mange lugubre strøk i den byen. Innvandrergjenger osv. Har ikke vært i Oslo siden 2008, haster ikke med å reise tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri! Ikke noen plasser. Heller ikke som lærere! All honnør til de som gidder ! Vi foreldre blir bare dummere og dummere, ser kun våre egne barn som blir krenket i hytt og pine, barn uten folkeskikk,barn som bestemmer mere hjemme enn sin egen mor  og et kvinnesyn som ikke ligner grisen. Kunne sikkert ramset opp en halvtime til. Jeg hadde klikket  og er så takknemmelig for lærere som faktisk klarer å stå i dette, vise forståelse,varme og empati, for de er ikke for alle altså! 

Anonymkode: d2ae6...6b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du skriver mye rart som plutselig beskylder innvandring for problemet. Dagens dårlig holdning har ingenting med innvandring å gjøre, har selv jobbet på skole der mesteparten av elevene var etnisk norsk, og gjett hvilken etnisitet som stod for mesteparten av atferdsproblemene på skolen?! Norske barn! Kanskje du bør skrive mer om hvorfor politikere tar vekk makt fra lærene enn å beskylde en spesifikk gruppe for problemet i skolen?

Anonymkode: 94958...6ab

Om nærmest alle barna var etnisk norske er det jo ikke rart at problembarna på skolen hovedsaklig var etnisk norske. 

Stemmer selvsagt at også etnisk norske kan være problembarn. Tror ingen nekter for det. Men når det kommer til Oslo så har man en merbelastning med de ikke-vestlige. Det ser man også helt klart, hvor de etnisk norske skolene i Oslo er milevis bedre enn de med høy andel ikke-vestlige. 

Anonymkode: 5ea03...9b3

• Nyttig 2
Skrevet

Kommer aldri til å ha rektorambisjoner. Får jeg lederambisjoner, så skal jeg ut av skoleverket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...