Gå til innhold

Depresjon terapi/medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal starte i terapi om en god mnd. Har så mange mørke tanker og skal så lite til for stedet som var en god dag blir mørk. Og når det blir en dårlig dag klarer jeg nesten ikke snakke eller spise. Er så vondt inni meg som ikke klarer å styre. Så ved å ikke spise så får jeg enn annen type smerte som jeg styrer selv.

Har få konkrete planer for sommeren. De vi har føler jrg meg tvunget til og ser mørkt på. Og kjenner jeg er super stressa av ferien, ikke ha kontroll/oversikt over hvordan det blir. Og forventninger fra familie og venner rundt ferien. På gode dager kan jeg kanskje nyte ferien litt Men så kommer alle tankene og uroen i kroppen. Vil gjerne gjøre noe i ferien men klarer ikke planlegge noe. 

I Samtale med psykologen som utredet meg sa hun jeg skulle ha terapitimer og kanskje medisin også.

Er det noen som kan dele litt hvordan terapi og evt medisin har fungert for de?

Anonymkode: 9128f...6d9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært innhylla i en depresjon for første gang, starta vel for et års tid siden ca. I slutten av januar konkluderte psykiateren med alvorlig depresjon, og satte i gang ukentlige timer med samtalebehandling og samtidig antidepressiva. Tror vel egentlig at det er mer riktig med moderat, men det er ikke så farlig.

Husker ikke så mye av de første samtalene. Medisinen var en skikkelig life-changer. Tok 6-8 uker før jeg plutselig innså virkningen, det gikk så gradvis. Da fikk jeg også mer utbytte av samtalene, for jeg klarte å tenke litt lengre enn til nesetippen 😏 Opplever at samtalene mer dreier seg om å jobbe med bakgrunnen til depresjonen (og på den måten unngå tilbakefall), mens medisinen er den som tar bort symptomer her og nå. Takknemlig for hjelp, og er overraska over lengden på behandling (hadde venta typisk et visst antall timer eller noe, som jeg har lest om..men fikk beskjed om minst 6 mnd, men at det var individuelt).

Anonymkode: fc2e6...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...