Gå til innhold

Bytte p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Yasmin i 5 måneder nå. Har vært lei, sur og sint ganske lenge, og er villig til å bytte merke.

Har lest at det er gestagen som gjør at humøret blir ustabilt, så det hadde vel vært en fordel å prøve noen piller med mindre gestagen i. Hvilke er det? Loette, inneholder det mindre gestagen? Hva med Cerazette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loette og Cerazette er begge piller med mindre østrogennivå.

Skrevet

Ja, det er jeg klar over. Men hva med gestagen? Det er det hormonet jeg reagerer på.

Skrevet
Loette og Cerazette er begge piller med mindre østrogennivå.

Loette har et lavt østrogennivå, men Cerazette inneholder ikke østrogen.

Skrevet
Ja, det er jeg klar over. Men hva med gestagen? Det er det hormonet jeg reagerer på.

Cerazette og spesielt minipiller inneholder lite gestagen.

Skrevet

Du vet vel strengt tatt ikke hva slags hormon du reagerer på, eller om humørsvingningene faktisk er hormonstyrte? Det lureste er å høre med legen din; h*n vet bedre enn all verdens besserwissere inne på forum som dette, som kun kan komme med synsing og gjetting.

Skrevet

Humøret mitt har alltid vært ganske stabilt, men nå føler jeg meg som en annen person. Egentlig vet jeg ikke hva jeg er lei for, men jeg gråter for ingenting.

Derfor tror (merk: tror) jeg at det er p-pillene sin "feil", og vil derfor prøve et annet merke med mindre gestagen i.

Skal bestille hos legen snart, men ville bare forhøre meg litt om deres erfaringer.

Gjest besserwisser
Skrevet

Typiske symptomer som skyldes progesteronet i p-pillene er økt appetitt, depresjon, kviser, vektøkning og nervøsitet.

Skrevet

Hjelper deg kanskje ikke noe, men jeg har også testet Yasmin. Måtte bare bytte for det gikk så hardt utover humøret. Ble skikkelig bitch.

Har brukt Trionetta før uten noe problem og går nå på Cerazette og er veldig fornøyd med de. Humøret er som det bør være igjen :)

Syns du skal bestille deg en time og prøve å bytte merke. Det finnes så mange merker i dag at det er greit å finne et du kan trives med.

Skrevet

Det er jo store individuelle froskjelder, men jeg bare tenkte å dele mine erfaringer.

Jeg har altid vært litt lett å vippe av pinnen har ikke vært noe problem, da, vel å merke..) det ble hverken værre eller bedre da jeg startet på Trionetta.

Gjest Elfrida
Skrevet
Egentlig vet jeg ikke hva jeg er lei for, men jeg gråter for ingenting.

Det er akkurat det som har skjedd med meg når jeg har hatt p-piller som ikke har vært bra for meg. Slitsomt. Jeg bruker Yasmin nå, og er greit fornøyd med dem, men flere typer fasepiller jeg har prøvd gjorde meg helt på gråtern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...