Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg sliter voldsomt med sjalusi i form av at mannen kommenterer andre kvinner. Jeg forstår at man kan se og at der finnes andre kvinner som er pene og deilige.. De veit jeg, og de irriterer meg at jeg ikke klarer å se på de som et kompliment, men heller en konkurranse.. 

Til bakgrunn har vi vært sammen i 10 år, og har barn sammen, og har vel nå vært gravid snart 2 år på rad mer eller mindre, 6 uker uten graviditet, så føler meg ikke veldig attraktiv og har ikke gjort de på lenge, han skryter veldig av utsende mitt og får meg oftest til å føle meg bra.. han har aldri gjort noe fysisk med noen andre enn meg, ever. Jeg har hatt seksuelle partnere før, og en del av vår seksualitet sammen er at jeg kan snakke med andre menn og være med de om jeg ønsker.. Dette er noe han liker at jeg gjør. 

Men jeg blir veldig sjalu om han sier en annen dame er deilig, sexy faste pupper, deilig rumpen, fin fasong, sier fraser som "mmm", "nam", "hun hadde jeg lett pult".. Og de er sann bobling av sinne sjalu, jeg klarer IKKE styre følelsene mine og sier mye teit og unødvendig, som mest sannsynlig han syns er spennende.. 

Jeg har sagt de til han mange ganger at jeg ikke liker at han gjør de, og at jeg da ikke føler meg god nok.. Men han svarer at de er lov å se på menyen sålenge man ikke gjør noe.. Og de er jeg forsåvidt enig i, men det gjør ikke at min sjalusi ikke er tilstede! 

Hvordan kan jeg bli kvitt denne sjalusien? Noen med erfaring som veit hvordan man kan jobbe med seg selv for å bli kvitt de? 

Anonymkode: dc666...8fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan du be han skjerpe seg! Det er respektløst ovenfor deg at han overdriver slik som han gjør.

Anonymkode: 15075...1d0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er utrolig respektløs og nedbrytende. Det er ikke du som gjør noe galt, men han! Personlig hadde jeg dumpet en mann som holdt på sånn!

Anonymkode: 4b6ea...58f

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

"mmm", "nam", "hun hadde jeg lett pult"..

🫣🤢🤮 Æsj. En ting er å synes at andre er pene, men å si ting som dette, nei, fysj! Slik holder man ikke på som voksen mann🫣 Og HVERTFALL IKKE foran sin partner😡 Jeg hadde blitt forbanna, han hadde fått høre hva jeg synes om slikt for å si det son.

Anonymkode: ba883...442

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hei! 

Jeg sliter voldsomt med sjalusi i form av at mannen kommenterer andre kvinner. Jeg forstår at man kan se og at der finnes andre kvinner som er pene og deilige.. De veit jeg, og de irriterer meg at jeg ikke klarer å se på de som et kompliment, men heller en konkurranse.. 

Til bakgrunn har vi vært sammen i 10 år, og har barn sammen, og har vel nå vært gravid snart 2 år på rad mer eller mindre, 6 uker uten graviditet... jeg blir veldig sjalu om han sier en annen dame er deilig, sexy faste pupper, deilig rumpen, fin fasong, sier fraser som "mmm", "nam", "hun hadde jeg lett pult".. Og de er sann bobling av sinne sjalu, jeg klarer IKKE styre følelsene mine og sier mye teit og unødvendig, som mest sannsynlig han syns er spennende.. 

Jeg har sagt de til han mange ganger at jeg ikke liker at han gjør de, og at jeg da ikke føler meg god nok.. Men han svarer at de er lov å se på menyen sålenge man ikke gjør noe.. 

Eh det er ikke sånn man sier. Og ihvertfall ikke til ei som går gravid...

Anonymkode: a478b...ff6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! 

Til bakgrunn har vi vært sammen i 10 år, og har barn sammen, og har vel nå vært gravid snart 2 år på rad mer eller mindre, 6 uker uten graviditet, så føler meg ikke veldig attraktiv og har ikke gjort de på lenge, han skryter veldig av utsende mitt og får meg oftest til å føle meg bra.. han har aldri gjort noe fysisk med noen andre enn meg, ever. Jeg har hatt seksuelle partnere før, og en del av vår seksualitet sammen er at jeg kan snakke med andre menn og være med de om jeg ønsker.. Dette er noe han liker at jeg gjør. 

Men jeg blir veldig sjalu om han sier en annen dame er deilig, sexy faste pupper, deilig rumpen, fin fasong, sier fraser som "mmm", "nam", "hun hadde jeg lett pult".. Og de er sann bobling av sinne sjalu, jeg klarer IKKE styre følelsene mine og sier mye teit og unødvendig, som mest sannsynlig han syns er spennende.. 

Jeg har sagt de til han mange ganger at jeg ikke liker at han gjør de, og at jeg da ikke føler meg god nok.. Men han svarer at de er lov å se på menyen sålenge man ikke gjør noe.. Og de er jeg forsåvidt enig i, men det gjør ikke at min sjalusi ikke er tilstede! 

Hvordan kan jeg bli kvitt denne sjalusien? Noen med erfaring som veit hvordan man kan jobbe med seg selv for å bli kvitt de? 

Det du beskriver er ikke normal oppførsel fra en voksen mann.

Man holder rett og slett ikke på slik, ihvertfall ikke når dama synes det er ubehagelig, og spesielt ikke når dama i tillegg er gravid.

Veldig lite stilig.

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! 

Herregud, det er jo ikke du som skal forandre deg, det er usmakelig med menn som kommenterer andre kvinner kropper, når de er i et forhold og det foran jenta si! Så utrolig umodent.

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

høres ut som typen din kommenterer andres kropper for å irritere deg egentlig.

Det er ikke normalt. Men du må definitivt jobbe med din sjalusi, og mannen din burde skjerpe seg og holde kjeft. 

Anonymkode: b6c51...248

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært sammen med en mann som foran meg snakker om andres kropper. 

Anonymkode: 137e0...957

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

høres ut som typen din kommenterer andres kropper for å irritere deg egentlig.

Det er ikke normalt. Men du må definitivt jobbe med din sjalusi, og mannen din burde skjerpe seg og holde kjeft. 

Anonymkode: b6c51...248

Det er spooot on 😅 såg at måten jeg skreiv på virker de som han kommenterer andre hver uke, hver dag.. De er ikkkke slik!!🙈 Jeg føler selv han gjør de for å irritere, for han har ingen interesse av å verken runke til andre kvinner eller ligge med andre kvinner (han er en veldig åpen bok om alt seksuelt og tanker, følelser🫣

Men fint å høre han bør skjerpe seg, enig i det, men hvordan kan jeg jobbe med sjalusien? Har du noen tips? 

Selv tenker jo jeg de handler om min selvfølelse kanskje, han får meg til å føle meg pen, men de er tragisk å være avhengig av at en annen skal syns jeg er attraktiv!? Jeg vil kjenne de selv! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du ser at det er forskjell på å se på andre og å si det han gjør rett ut? Neste gang du sier at du ikke liker det og han sier at han har lov å se på andre er det opplagt at du svarer "Ja, men det er ikka absolutt alle tanker man har i hodet som trenger å uttales. Hva skal jeg med denne informasjonen? Hvorfor tror du jeg er interessert i å vite dette?"

Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å jobbe med selvtilliten din på det området at du ikke trenger å finne deg i dritt. Og det er også bra for barna dine å vokse opp med en mamma som har såpass med tro på egen verdi at hun setter grenser for seg selv.

Når det gjelder sjalusien din får du bare tenke at svært få av de damene hadde tatt i mannen din med en ildtang når de fant ut hvor lav sosial kompetanse han har.

Endret av Nymerïa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Du ser at det er forskjell på å se på andre og å si det han gjør rett ut? Neste gang du sier at du ikke liker det og han sier at han har lov å se på andre er det opplagt at du svarer "Ja, men det er ikka absolutt alle tanker man har i hodet som trenger å uttales. Hva skal jeg med denne informasjonen? Hvorfor tror du jeg er interessert i å vite dette?"

Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å jobbe med selvtilliten din på det området at du ikke trenger å finne deg i dritt. Og det er også bra for barna dine å vokse opp med en mamma som har såpass med tro på egen verdi at hun setter grenser for seg selv.

Når det gjelder sjalusien din får du bare tenke at svært få av de damene hadde tatt i mannen din med en ildtang når de fant ut hvor lav sosial kompetanse han har.

Verste er at de er sikkert akkurat ordrett de der han ønsker jeg skal si for å stå opp for meg selv- er ikke veldig god på å vise følelsene mine (fra barndommen, han har hjelp meg mye ved å kunne lese meg og at jeg ikke trenger å si alt verbalt, men han sier de, og spørr om de er sann jeg tenker de) 🤯 har jo sagt ifra, men har vel ikke akkurat spurt hva jeg skal med denne infoen, den likte jeg.. Ser som regel svart med en gang, så sier han:" ja, men jeg sa bare at de var en pen dame.. Du gir meg de og mye mer enn hun "🤣  

Ble litt merkelig skriving fra min side, han sier ikke sanne ting hver uke eller hver dag, eller hver mnd liksom.. Og jeg tenker de er vanlig å si at noen andre er pene, men at man kunne knulla de er ikke vanlig, og de har jeg sagt og,at de er unødvendig å si de.. Han har Ikke sagt fe mer enn 2 ganger og de var nok mest trolig at han ville jeg skulle gi han et klaps eller glefse til.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei! 

Hvorfor i alle verden skal du godta at mannen din sier slikt? At "hun hadde jeg lett pult" bl.a? Jeg hadde ikke godtatt det. Absolutt ikke. Og det skal ikke du godta heller. Har ingen ting med sjalusi å gjøre i det hele tatt. Be mannen din bli voksen og tenke over hva man burde si og ikke. 

Anonymkode: 4dda2...f2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde han sagt om du sa om diverse menn "han skulle få tatt meg når som helst"? 

Anonymkode: a478b...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...