Gå til innhold

Greit at match fra Tinder ringer deg uten forvarsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 40-åra og har begge barn fra før. Vi har sendt meldinger til hverandre i 1 uke og planlagt å møtes på første date i kommende uke. Fredag ettermiddag ringte han plutselig uten å spørre om det passet. Vi snakket i over 1 time, så var koselig. Men praten gikk mest i jobb, barn og boforhold. Følte ikke vi ble noe særlig bedre kjent 😅 Han var veldig pratsom.

Hva tenker dere, er dette innafor? Over 1 time på telefon er lenge til å være første telefonsamtale, var litt sliten av jobb og «turte» ikke hinte om at jeg burde lage middag/ var sliten.. Men klager ikke altså 🙈 Tenkte bare å høre hva dere andre synes om dette. 

Anonymkode: 17f91...b48

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja, hvorfor skulle ikke det være greit, når dere likevel har gitt tlfnummeret til hverandre :) Om det ikke passer å ta tlf, så tar du den bare ikke og ringer opp når det passer 😅

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor skulle ikke det være greit, når dere likevel har gitt tlfnummeret til hverandre :) Om det ikke passer å ta tlf, så tar du den bare ikke og ringer opp når det passer 😅

Skjønner. Var bare ikke forberedt på en så lang samtale. Men helt greit.. Tror jeg bare var sliten etter jobb, ellers hadde jeg ikke tenkt over det 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men så er ikke jeg noe glad i å snakke i tlf heller da. Folk er så ulike sånn, noen er spontane og ringer lett til folk de ikke kjenner så godt enda, og andre syns det ubehagelig. I tillegg kommer jo dette med om man har tid eller ei til en samtale akkurat da. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde tatt telefonen. Så hadde jeg sendt en sms litt senere og sagt at jeg var opptatt, og at jeg heller kan ringe på igjen senere. Da hadde jeg hatt kontrollen på når den samtalen kom😄

Anonymkode: d64c9...5a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. 

Anonymkode: 1151b...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke likt det. 

Anonymkode: 1151b...031

Jeg fikk litt blandede følelser. Tenker at når samtalen varer over en time, og jeg klarte nesten ikke tenke klart (hjernen måtte jobbe hele tiden for å finne på noe å si). Selv om jeg syntes det var kult at han turte og at det er en måte å vise interesse på. Jeg var bare helt kjørt etter jobb og fikk ikke begynt på middag. Trodde jo liksom samtalen skulle vare sånn 15 minutter da jeg svarte.. 😅 Så både koselig og litt utmattende kan du si 😅

AnonymBruker
Skrevet

Slike samtaler er bare kleine og jeg skjønner ikke behovet for å ringe ukjente folk. 

Anonymkode: 44cef...2de

• Nyttig 2
Skrevet

mhm 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slike samtaler er bare kleine og jeg skjønner ikke behovet for å ringe ukjente folk. 

Anonymkode: 44cef...2de

Tenker vel at man kan «spare» praten til første date. Man aner jo ikke om kjemien er der før man møtes fysisk. Så rødt flagg? Aner ikke 🙈 Men hvis det bare blir en date, så har man brukt over én time av fredagskvelden (man er sulten, ikke spist siden 12.00, vil bare slappe av). Og som sagt, jeg trodde samtalen skulle vare sånn 15-minutter.. 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (46 minutter siden):

mhm 😀

Er det greit, mener du? Erfaring selv? 

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt. Jeg ville aldri gjort noe slikt. Hvis man ringer uoppfordret så må det være for en konkret henvendelse/forespørsel, tenker jeg, men for en lengre samtale så ville jeg definitivt ønsket å få en melding om det først.

Sant skal sies så er jeg ikke redd for å spørre om det var noe spesielt hun ville, og si at jeg er litt opptatt nå for en samtale, men kan ringe tilbake om litt. Og det tenker jeg at folk må kunne si uten at det er en uhøflighet eller avvisning, siden samtalen kom uoppfordret. 

AnonymBruker
Skrevet

Første tlf samtale med en jeg datet en gang, varte 5 timer 😛 Hadde bare chattet litt før det.

Syns ett kvarter er unaturlig kort. Det er jobb, gi beskjeder, eller dårlig kjemi.

Anonymkode: 57aa4...eae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med det. Men jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å si at jeg måtte starte på middagen.

Jeg synes derimot det å ikke tørre si at man er sliten er ett faresignal. Jeg hadde ikke orket møte noen jeg ikke turte sette grenser for allerede på en telefonsamtale.

Anonymkode: 353eb...a9f

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og 40, og hadde ikke likt det. Feil tidspunkt, og altfor lang samtale. Burde ventet minst etter første date, for å se om det var noe interesse der.

Anonymkode: 51a6a...c9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner. Var bare ikke forberedt på en så lang samtale. Men helt greit.. Tror jeg bare var sliten etter jobb, ellers hadde jeg ikke tenkt over det 😅

Sliten etter jobb🙄

Anonymkode: 55e5f...704

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sliten etter jobb🙄

Anonymkode: 55e5f...704

Er det unaturlig? Har et fysisk tungt yrke.

Ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er og 40, og hadde ikke likt det. Feil tidspunkt, og altfor lang samtale. Burde ventet minst etter første date, for å se om det var noe interesse der.

Anonymkode: 51a6a...c9d

Veldig enig. Telefonsamtale kan vente til man vet om man har kjemi etter første date.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det unaturlig? Har et fysisk tungt yrke.

Ts 

Orker du ikke prate, orker du ikke kjæreste heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig enig. Telefonsamtale kan vente til man vet om man har kjemi etter første date.

Ts 

Bedre å ringe og sjekke kjemi. Så slipper man møtes for en unødvendig date.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bedre å ringe og sjekke kjemi. Så slipper man møtes for en unødvendig date.

Enig. Liker best å ringes eller FaceTime, så merker man fort om kjemien er der. Og man slipper å kaste bort tid på en date hvis det motsatte er tilfelle. 

Anonymkode: c028c...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...