Gå til innhold

Er jeg gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er sååå stresset .Er 49 år har ikke hat mens på flere år. Hadde samleie med mim mann. Han hadde ikke utløsning .Tok en graviditet test den slo ut gravidit 1-2 .Fikk panikk kontakt legen . Tok med urinprøve den slo ut negativt. Tok blodprøve den kom negativt. Tok ek hjemme test den kom ut negativt. Men jeg føler noe er galt.. Er så stresset .Kan jeg være gravid ? Eller ikke .. legen sa jeg er veldig sensitiv. Derfor slo test 1 positivt. Han mener også jeg er kanskje på veg mot overgang alderen . ER SÅ STRESSET 

Anonymkode: 8cb19...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kam være en kjemisk graviditet 

• Liker 1
Skrevet

Slapp av, du er ikke gravid i så fall ville du fått positivt svar hos legen. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har tatt en test med høy sensitivitet (som du kanskje gjorde, hvis den hadde ukeindikator). Da vil den vise "gravid" hvis du har hcg rundt 10. Hvis du har begynt å komme i overgangsalderen (som jeg tolker du er utifra at du ikke har hatt mens på flere år), så øker det "vanlige" hcg nivået fra under 5 litt opp. Det er altså teoretisk mulig at du har kommet i overgangsalderen og har derfor begynt å ha en litt høyere hcg enn fertile (ikke gravide) kvinner, som da slo ut på den første testen. 

https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/hcg/#:~:text=Etter menopausen øker produksjonen av,opp mot 10 U%2FL.

Screenshot_2023-06-25-20-16-13-25_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke gravid

Anonymkode: 68b7e...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er flere tilstander som kan gi utslag som positiv test uten at det er snakk om graviditet. Sjekk det opp med legen igjen om et par uker. Det ville jeg ha gjort iallefall, og ikke fordi jeg frykter graviditet men heller vil finne ut av årsaken.

Anonymkode: 271ad...fcb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet det er flere tilstander som kan gi utslag som positiv test uten at det er snakk om graviditet. Sjekk det opp med legen igjen om et par uker. Det ville jeg ha gjort iallefall, og ikke fordi jeg frykter graviditet men heller vil finne ut av årsaken.

Anonymkode: 271ad...fcb

Tusen Takk skal gjøre der 

AnonymBruker
Skrevet

Jupp. Super gravid.

Anonymkode: ecf6b...25d

Skrevet

Tusen Takk alle sammen jeg skal igjen bestille time hos legen neste uke for å være på den sikre siden .Håper at jeg ikke er gravid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jupp. Super gravid.

Anonymkode: ecf6b...25d

Åhhhhhh neiiiiiiii ikke si sånt da .. Er super stresset fra før .😔😔😔😔

Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Kam være en kjemisk graviditet 

Håper det ! ER REDD OG STRESSET

Skrevet
HeleneHS skrev (56 minutter siden):

Hvis du har tatt en test med høy sensitivitet (som du kanskje gjorde, hvis den hadde ukeindikator). Da vil den vise "gravid" hvis du har hcg rundt 10. Hvis du har begynt å komme i overgangsalderen (som jeg tolker du er utifra at du ikke har hatt mens på flere år), så øker det "vanlige" hcg nivået fra under 5 litt opp. Det er altså teoretisk mulig at du har kommet i overgangsalderen og har derfor begynt å ha en litt høyere hcg enn fertile (ikke gravide) kvinner, som da slo ut på den første testen. 

https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/hcg/#:~:text=Etter menopausen øker produksjonen av,opp mot 10 U%2FL.

Screenshot_2023-06-25-20-16-13-25_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Tusen Takk ❤️håper jeg ikke er gravid er kjempe stresset 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...