Gå til innhold

Hagefest i tettbygd nabolag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var det noen i nabolaget som hadde fest i hagen. Lydanlegg på full rulle, roping og hoing. Hvor sent synes dere det er greit å holde på? Er det innafor å be de dempe seg etter kl 23? Eller er man kjip nabo da?

Anonymkode: f717c...982

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal være stille mellom 23-07. Ville ringt politiet hvis de ikke dempet lyden etter å ha snakket med de om det.

Anonymkode: 7310b...ff0

• Liker 1
Skrevet

I helgen kan de da holde på lenger synes jeg, det får være måte på hvor rigid en skal være i sommernatten. Det ville selvsagt vært en fordel å sende ut nabovarsel for å heve toleransen til naboene, men noen må alltid klage uansett. Tenker at bikker det langt over midnatt (01-02) uten at de har skrudd ned noe/dempet seg, ville jeg kanskje sagt fra

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (1 minutt siden):

I helgen kan de da holde på lenger synes jeg, det får være måte på hvor rigid en skal være i sommernatten. Det ville selvsagt vært en fordel å sende ut nabovarsel for å heve toleransen til naboene, men noen må alltid klage uansett. Tenker at bikker det langt over midnatt (01-02) uten at de har skrudd ned noe/dempet seg, ville jeg kanskje sagt fra

Så du tenker at det er rimelig å forvente at naboen sitter oppe et par-tre timer ekstra for at du skal ha fest? Det er veldig varmt og vanskelig å få sove uten å lufte. Jeg får ikke sove når folk roper og hoier utenfor.

TS

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er kjip hvis dette er noe som skjer sjeldent.

Anonymkode: 0288b...bb9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Bor i verdens stilleste gate, stort sett pensjonister. Hadde bare blitt glad om jeg hørte litt fest og moro en gang eller to i løpet av sommeren. 

Anonymkode: fdb27...591

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Rundt kl 01 om det skjer en gang eller to i året. 

Anonymkode: f400f...2e0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så du tenker at det er rimelig å forvente at naboen sitter oppe et par-tre timer ekstra for at du skal ha fest? Det er veldig varmt og vanskelig å få sove uten å lufte. Jeg får ikke sove når folk roper og hoier utenfor.

TS

Ja, det har jeg selv gjort flere ganger opp i gjennom årene. Så sant dette ikke skjer ofte, ville jeg latt det passere. En natt med dårlig søvn tåler jeg (og de fleste andre) en gang i blant

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Regelen er jo generelt at det skal være stille fra 23 til 07, men om det skjer en sjelden gang iblant at det er noen som har fest og holder på til 00-01 før det roer seg, så er jeg enig med de andre her om at man bør tåle det 🙂 Skjer det derimot hver helg, eller det er voldsomt til bråk kl 3 om natta før en arbeidsdag, er det grunn til å begynne å klage. 

Anonymkode: 0eb37...c02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker de kan dempe seg etter 23. Er alltid noen som jobber helg og trenger å sove. 

Anonymkode: e7c60...c30

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er kjip nabo hvis det skjer en gang innimellom. Jeg bryr meg ikke, men jeg sovner best med litt bakgrunnsstøy. Her er det festival i helga. 

Anonymkode: dce7c...1c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En hg i blant er jo ok. Hele tiden nei. Har ikke giddet å bry meg så mye om naboer som festet 4 dager i uka heller. Men har vært et par episoder jeg har sagt ikke er ok. Hærverk på vår tomt, urinering, most postkasse og når de sovnet med stereoanlegget på full guffe som hang på hodet i et eple tre i hagen. For å si det sånn,  det gikk vilt for seg der. De roet lyd ute på ukedagene da til vettug tid. Ellers hadde jeg tatt opp det også. Men jeg forventer at vår postkasse får stå i fred for fulle folk , når de er passert 30år

Anonymkode: 320ed...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke man er kjip hvis man sier fra etter kl. 23. Fest/selskap er én ting, men lydanlegg på full guffe er ikke greit så sent. Unntaket for meg er hvis det er levert ut nabovarsel, og dette er noe som skjer maks én gang i året. 

Anonymkode: 26b65...11c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det er litt delte meninger, men at flertallet synes det er greit å kjøre på med lydanlegg i hagen til 01-tiden. Jeg pleier vanligvis ikke klage på støy, jeg skjønner at man må tåle litt når man bor tett på andre mennesker. Men i helgen kjente jeg at jeg er lei av andres bråk. Og så ble jeg bare litt nysgjerrig på hvor andre synes grensa går.

TS

Skrevet

Jeg bor på byggefelt, og i det siste har det vært mer støy. Jeg opplever likevel ikke at det er de samme, og de færreste holder på veldig sent. Jeg ville ikke sagt noe så lenge det ikke er noe som gjentar seg. Vi har aldri pleid å bråke noe særlig, og var veldig glad vi kunne holde på litt utover da en av oss fylte rundt tall. Naboene sa det bare var hyggelig med litt liv. Så jeg opplever at om det ikke er veldig ofte, så blir det god stemning i nabolaget hvis man lar sånt fare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (På 25.6.2023 den 19.53):

Det sksl være stille kl 23. Er gjerne masse barn som ikke får sove når egoister skal holde på til langt på natt.

Anonymkode: 0cbab...968

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 19.23):

I går var det noen i nabolaget som hadde fest i hagen. Lydanlegg på full rulle, roping og hoing. Hvor sent synes dere det er greit å holde på? Er det innafor å be de dempe seg etter kl 23? Eller er man kjip nabo da?

Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt, å holde høylytt fest midt i et tett nabolag. Bor sånn selv, og ingen her holder på sånn. Selskaper på dagtid/ettermiddager og tidlig kveld, det er noe annet. 

Folk har jo gjerne småbarn som skal sove fra rundt 20, da syns jeg det bør være høvelig rolig. Om man hører dempet musikk og normale stemmer/barn som leker, er noe helt annet. Det er jo bare koselig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det sksl være stille kl 23. Er gjerne masse barn som ikke får sove når egoister skal holde på til langt på natt.

Anonymkode: 0cbab...968

Vi har barn selv, og jeg har aldri opplevd at de ikke får sove pga fest, ikke engang når naboen har holdt på. Lukker man vinduet hører man jo ikke så mye inn, så fremt ikke naboen tar med seg boomblasteren ut på verandaen liksom.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (21 minutter siden):

Vi har barn selv, og jeg har aldri opplevd at de ikke får sove pga fest, ikke engang når naboen har holdt på. Lukker man vinduet hører man jo ikke så mye inn, så fremt ikke naboen tar med seg boomblasteren ut på verandaen liksom.

Det var fryktelig varmt den dagen, så håpløst å ha alle vinduene stengt. Syntes hoiing og roping var mest påtrengende. Naboer som samles i hagen og prater/ ler, har på musikken litt moderat osv bryr jeg meg ikke om.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (På 25.6.2023 den 20.32):

Ja, det har jeg selv gjort flere ganger opp i gjennom årene. Så sant dette ikke skjer ofte, ville jeg latt det passere. En natt med dårlig søvn tåler jeg (og de fleste andre) en gang i blant

Har du tenkt på at småbarnsforeldre har HVER NATT med dårlig søvn...? Og blir vekket i 5-6 tiden av ungene selv om det er helg..? Om du hadde blitt vekket hver bidige dag kl 5, absolutt hver eneste jævla dag, og gjerne i tillegg flere ganger om natten, hadde du satt pris på om naboene holdt deg våken til over midnatt i tillegg?

Selvsagt er det ikke ok å bråke etter kl 23. Selv om det er sommer, og selv om det er helg. 

Anonymkode: 16f1c...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...