Gå til innhold

Alkoholfri øl i en 5 årings bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fame skrev (1 minutt siden):

Og jo, den gjør faktisk det :)

Jeg skjønner at du har et anstrengt forhold til alkohol pga din barndom. Jeg håper ikke du overfører denne frykten til barna dine. 
Barna dine er nødt til å måtte omgås alkohol på svært regelmessig basis når de blir voksne og det er synd om de aldri har fått oppleve et normalt forhold til alkohol. Det er viktig å lære hvordan å omgås alkohol! 

Min oppvekst var motsatt av din, jeg opplevde at voksne folk koste seg med et glass vin eller en øl. Så jeg hadde ingen negative assosiasjoner. Jeg sybes det er hyggelig når folk tar seg et glass. 

• Liker 7
Skrevet
Athena Freyja skrev (13 timer siden):

Alkohol, har ingenting i en barnebursdag å gjøre. Har ingenting å si at det er alkoholfritt alkohol. 

Jeg kunne ikke vært mer enig i dette. Kan man ikke klare seg uten smaken av øl i en dag, for barna? Og drikke saft og brus med de, og sette et godt eksempel?

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (5 minutter siden):

Og jo, den gjør faktisk det :)

Det er alkohol i syrnet melkeprodukter også 🙂🙃 

Anonymkode: 6f0cd...c5e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
flusa skrev (3 minutter siden):

Jeg drikker alkohol selv,jeg.

Men alkoholfri øl eller ei, jeg mener det ikke passer seg i barnebursdag.

Hvorfor ikke brus,saft?

Fordi mange, inludert min mor like rikke brus/saft. Hun synes det er veldig søtt. Så da kjøpte jeg inn en øl brus til henne som hun drakk vedsiden av grillmaten.  

Selv drikker jeg ikke. Jeg synes øl og vin er vondt. Så dette er noe vi kun kjøper inn for å tilby gjester. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rucula skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at du har et anstrengt forhold til alkohol pga din barndom. Jeg håper ikke du overfører denne frykten til barna dine. 
Barna dine er nødt til å måtte omgås alkohol på svært regelmessig basis når de blir voksne og det er synd om de aldri har fått oppleve et normalt forhold til alkohol. Det er viktig å lære hvordan å omgås alkohol! 

Min oppvekst var motsatt av din, jeg opplevde at voksne folk koste seg med et glass vin eller en øl. Så jeg hadde ingen negative assosiasjoner. Jeg sybes det er hyggelig når folk tar seg et glass. 

Jeg kommer til å kunne drikke et glass vin foran barna mine, men absolutt ikke servere noe annet enn brus, som er det barn vil ha, i et barneselskap 

Endret av Fame
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hegemor32 skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne ikke vært mer enig i dette. Kan man ikke klare seg uten smaken av øl i en dag, for barna? Og drikke saft og brus med de, og sette et godt eksempel?

Et godt elsempel er å kunne ha et normalt og sunt forhold tiø alkohol. Og kunne ta seg et glass hvitvin med familien uten å bli beruset. Det er et godt eksempel. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Barna våre drikker alkoholfri øl hvis de vil. De er 4/6 og 9 år nå. De får kefir også😱🤣 merkelig at mange er så negative til det her. Jeg pleier ikke servere det i bursdager, men hadde ikke hatt noe problem med det heller. 

• Liker 7
Skrevet
Fame skrev (Akkurat nå):

Jeg kommer til å kunne drikke et glass vin foran barna mine, men absolutt ikke servere noe annet enn brus, son er det barn vil ha, i et barneselskap 

Jaja, du får gjøre som du vil. Og jeg gjør som jeg vil. 

• Liker 2
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

Jaja, du får gjøre som du vil. Og jeg gjør som jeg vil. 

Høres bra ut, det :papirfly:

Skrevet
Brunello skrev (6 timer siden):

Alkoholfri øl er mer et substitutt for brus og ikke øl. 

Det er nok ikke riktig..eller vil du si alkoholfritt øl smaker mer likt Cola enn øl?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I en bursdag setter vel man frem ting bursdagsbarnet liker? Om de vil ha pølse og kake og solo så får de det... så kommer det en eller anna fjomp og skriker til seg munkholm fordi "må" ha smaken av øl? 😂

Er forøvrig ikke uenig i at det er ufarlig, er vokst opp et veldig sunt og avslappet til alkohol (og da også alkoholfritt) men 🤨 syns jo ikke det "ter" seg uansett i feiringen av en femåring. Klarer ikke folk gå 3 timer uten smaken av øl?

Anonymkode: b0e29...2bb

Regner med at da utgår selvfølgelig kaffe også. Siden det er noe barna ikke drikker. (Klarer ikke folk å gå 3 timer uten smaken av kaffe?) 

Anonymkode: 63a67...4ad

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regner med at da utgår selvfølgelig kaffe også. Siden det er noe barna ikke drikker. (Klarer ikke folk å gå 3 timer uten smaken av kaffe?) 

Anonymkode: 63a67...4ad

I en barnebursdag klarer jeg meg fint med vann. Den varer kun et par timer. 

Er dere foresten sikre på at det bare var lettøl som sto på bordet? Nokså sikker på at det sto bokser med alkohol bakerst. 

Anonymkode: d9995...fe2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk selv. Alkohol er ikke bra sammen med barn.

Anonymkode: bc4c4...5e6

Jeg er så glad jeg vokste opp med et normalt forhold til vin hvor de voksne kunne på en onsdag ta seg et gladd vin til middagen. Når alle begynte å drikke av mine venner, forstod jeg ikke hvorfor alle «var så ville». Selvfølgelig for de fleste har vokst opp med alkohol = fy fy. Drakk nesten ingenting som ungdom og heller ikke som voksen, noen glass til middag her og der. Det gjør jeg med barna rundt. Jeg tror det er en grunn til drikkekulturen i Norge som er helt unik hvor folk gleder seg til helg for fylla. 

Anonymkode: 314da...5dd

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ååguud.. vi my forby champagnebrus. Fordi det står champagne og kan forveksles med champagne med alkohol

Hahahaha

Folk er fader meg hysteriske!

Anonymkode: f581f...dc1

• Liker 8
Skrevet
Rucula skrev (50 minutter siden):

Et godt elsempel er å kunne ha et normalt og sunt forhold tiø alkohol. Og kunne ta seg et glass hvitvin med familien uten å bli beruset. Det er et godt eksempel. 

Selvsagt,er helt enig.

Men i barnebursdag passer det ikke,mener jeg.

Om man som voksen i barneselskap  ikke liker brus, så får de ta seg et glass vann,saft,kaffe eller te,da.

Om man ikke klarer la vær å drikke øl i barnebursdag,så får de la vær å komme,da.

Er nok av dager resten av året de kan drikke alkohol!

• Nyttig 4
Skrevet
Rucula skrev (54 minutter siden):

Fordi mange, inludert min mor like rikke brus/saft. Hun synes det er veldig søtt. Så da kjøpte jeg inn en øl brus til henne som hun drakk vedsiden av grillmaten.  

Selv drikker jeg ikke. Jeg synes øl og vin er vondt. Så dette er noe vi kun kjøper inn for å tilby gjester. 

Man skal tenke på barna i barnebursdagen,ikke de voksne.

Herregud.

Nei,jeg er ikke hysterisk.

Klarer hun ikke å la vær å drikke alkohol én dag? For barnas skyld.

Er trist dersom barna ser at bestemor MÅÅ drikke øl i ethvert selskap, fordi hun ikke liker brus..omg..

• Nyttig 4
Skrevet
flusa skrev (7 minutter siden):

Herregud.

Jo.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (7 minutter siden):

Herregud.

Er trist dersom barna ser at bestemor MÅÅ drikke øl i ethvert selskap, fordi hun ikke liker brus..omg..

Du vet forskjellen på alkoholfri øl og øl med alkohol?

Det samme som champagnebrus og champagne med alkohol innhold?

Folk har det tungt for seg å se forskjell tydeligvis.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

:himle: det er ikke det samme i det hele tatt. Alkoholfritt øl er laget for at det skal ligne og smake øl. Champagnebrus er bare brus som ikke har noen sammenheng med champagne annet enn navnet

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er to helt forskjellige ting, er kun navnet de har til felles.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...