Rem Skrevet 25. juni 2023 #61 Skrevet 25. juni 2023 Hallo!! Alkoholfritt! Det kan til og med barn drikke om de liker det! 12
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #62 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har flere barn, men også et sunt forhold til alkohol. Barna vet at det er for voksne og det er ikke sånn at ølen står tilgjengelig for barna vel? Lar du være å drikke/sette frem kaffe også fordi det ikke er bra for barn? Anonymkode: 8e70e...725 Ser nå at det står i innlegget at det stod på samme bord. Da håper og tror jeg at voksne passet på. Anonymkode: 8e70e...725
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #63 Skrevet 25. juni 2023 Jeg jobber på skole, og personalrommet vårt har ofte alkoholfritt øl fremme rester fra diverse møter. sånn. Da må sikkert noen av dere holde ungene hjemme etter sommerferien. Vi kan jo ha så dårlig innflytelse med all denne ølen innabords Anonymkode: be349...f51 19 1
Vera Skrevet 25. juni 2023 #64 Skrevet 25. juni 2023 Snok1 skrev (1 time siden): Vi har alltid alkohol i alle familieselskaper. De som drikker alkohol gjør dette med måte og påvirkning har aldri vært et tema. Jeg tenker at man begynner å få et problem når man må ha en substitutt for alkohol i en barnebursdag. 4 1
Hill83 Skrevet 25. juni 2023 #65 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som drikker alkohol i barnebursdager har et stort problem.... Anonymkode: 3386b...05c Men det var jo ikke alkohol i bursdagen…. 9
visp Skrevet 25. juni 2023 #66 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser nå at det står i innlegget at det stod på samme bord. Da håper og tror jeg at voksne passet på. Anonymkode: 8e70e...725 Passet på at barna ikke forsynte seg med den alkoholfrie ølen? 15
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #67 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her var det mange som føler seg truffet. Har vært i ufattelig mange barnebursdager. Ikke en av de har det vært servert alkoholfri øl. Barn skjønner ikke forskjell på alkohol vs alkoholfri øl! Barnebursdag er for barna. Og dere som snakker om bananer, Pepsi max og sko? Seriøst? Flaut å lese gjennom denne tråden. Anonymkode: 7805e...6e4 Føler man seg truffet fordi man ikke ser problemet? Anonymkode: 56553...fa1 14
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #68 Skrevet 25. juni 2023 Hvis man reagerer på noe så smått så burde man vel heller ikke servert bursdagskaken. Tenke seg hvordan sukker påvirker kroppen til folk. Anonymkode: 56831...d68 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #69 Skrevet 25. juni 2023 Vera skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at man begynner å få et problem når man må ha en substitutt for alkohol i en barnebursdag. Noen liker bedre smaken av en iskald Munkholm enn brus. Hadde foretrukket det selv. Anonymkode: 56553...fa1 13
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #70 Skrevet 25. juni 2023 Jeg elsker øl, og er veldig glad i alkoholfritt fordi det er smaken jeg liker ikke beruselsen. En kald munkholm i sola er nydelig, og for meg likegyldig om det alkofri øl eller en Pepsi som blir servert 😂 for en gjeng snerper Anonymkode: 5e97f...791 15 2 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. juni 2023 #71 Skrevet 25. juni 2023 Det ser jeg faktisk ikke problemet med.
Frøkenfryden Skrevet 25. juni 2023 #72 Skrevet 25. juni 2023 Hva skjer her? Alkoholfri øl er ALLTID ok. Punktum. 11 1
Bacteria Skrevet 25. juni 2023 #73 Skrevet 25. juni 2023 (endret) visp skrev (1 time siden): Og når man trodde det ikke gikk an å bli mer snerpete... Jeezes Ikke sant. Jeg ser på meg selv som de mer snerpete her inne, siden jeg og mannen gjerne deler en boks øl på lørdagskvelden. Men aldri tenkt tanken på at øl uten alkohol ikke er innafor i barnebursdag. Det har vi hatt. Ikke hvis det bare er kake, men hvis det fex serveres saltmat som grillmat eller pinnekjøtt. I familieselskap i forb med barns bursdag. Alkoholfritt er alkoholfritt. Ser ikke hvorfor det skulle være noe å lage styr for… Endret 25. juni 2023 av Bacteria 8
Butter Skrevet 25. juni 2023 #74 Skrevet 25. juni 2023 Enig i at alkoholfritt er alkoholfritt uansett. Så ser ikke problemet. Men om det er rart kommer litt an på bursdagen. Er det barnebursdagen der hele/halve klassen eller barnehagen kommer eller er det familieselskapet?? Vi hadde selv familieselskap i går for 4-åringen og serverte spekemat. Voksne gjester og kun to barn. Er ikke alle som synes brus er så godt til spekemat så serverte også alkoholfri øl. Er det derimot bursdagen hvor «alle» barna kommer synes jeg det ikke er feil med alkoholfri øl, men kanskje litt rart? 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #75 Skrevet 25. juni 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Om du tror 5 åringer vet det kan du umulig ha barn selv. Anonymkode: 7805e...6e4 Jeg har barn og vet at 4 åringer kan vite forskjell. Anonymkode: e427b...1fb 2
KaBom Skrevet 25. juni 2023 #76 Skrevet 25. juni 2023 Vera skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at man begynner å få et problem når man må ha en substitutt for alkohol i en barnebursdag. Jeg tenker kanskje at mange misforstår hvis de tror at alkoholfritt øl kun kan brukes som substitutt for alkohol. Jeg drikker veldig sjeldent, og verken i barnebursdager eller ellers når barna er til stede. Jeg er rett og slett ikke glad i effekten som alkohol har på meg og merker for eksempel av søvn og væskebalanse blir forstyrret lenge før jeg blir beruset. Men jeg er derimot veldig glad i alkoholfri øl. Liker smaken og at det er kullsyre uten å være for søtt eller fullt av kunstig søtning. Ammer gjør jeg også, og har fått anbefalt det for melkeproduksjonens skyld (men drikker det også utenom, bare så det er sagt). Er absolutt ikke slik at jeg tar en Munkholm fordi jeg savner eller mangler vanlig øl, jeg synes bare at Munkholm er godt. 20
Bacteria Skrevet 25. juni 2023 #77 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ser nå at det står i innlegget at det stod på samme bord. Da håper og tror jeg at voksne passet på. Anonymkode: 8e70e...725 Passet på hva da? At barna ikke drakk den alkoholfrie ølen? Om så de gjorde, hva er problemet nøyaktig? 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #78 Skrevet 25. juni 2023 Athena Freyja skrev (1 time siden): Alkohol, har ingenting i en barnebursdag å gjøre. Har ingenting å si at det er alkoholfritt alkohol. Alkoholfri alkohol faktisk , det blir som å kalle ei kake eplekake uten eple 🙄 Anonymkode: 3c32f...b15 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #79 Skrevet 25. juni 2023 Snok1 skrev (14 minutter siden): Femåringer trenger ikke vite det, fordi voksne vet å oppføre seg. Problemet er at voksne vet ikke å oppføre seg. De tror de gjør det, men barn merker at foreldre har drukket alkohol før foreldrene selv tror at det merkes. Anonymkode: 04361...6c3 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #80 Skrevet 25. juni 2023 9 minutter siden, Vera said: Jeg tenker at man begynner å få et problem når man må ha en substitutt for alkohol i en barnebursdag. 2 minutter siden, KaBom said: Jeg tenker kanskje at mange misforstår hvis de tror at alkoholfritt øl kun kan brukes som substitutt for alkohol. Jeg drikker veldig sjeldent, og verken i barnebursdager eller ellers når barna er til stede. Jeg er rett og slett ikke glad i effekten som alkohol har på meg og merker for eksempel av søvn og væskebalanse blir forstyrret lenge før jeg blir beruset. Men jeg er derimot veldig glad i alkoholfri øl. Liker smaken og at det er kullsyre uten å være for søtt eller fullt av kunstig søtning. Ammer gjør jeg også, og har fått anbefalt det for melkeproduksjonens skyld (men drikker det også utenom, bare så det er sagt). Er absolutt ikke slik at jeg tar en Munkholm fordi jeg savner eller mangler vanlig øl, jeg synes bare at Munkholm er godt. Som om jeg skulle sagt det selv. Det finnes masse godt alkoholfritt øl, og jeg velger som regel alkoholfritt fremfor alkoholholdig. Det er absolutt ikke noe substitutt for å drikke alkohol. Anonymkode: 64e63...429 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå