Gå til innhold

Alkoholfri øl i en 5 årings bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sært og upassende. Og de som sier alkohol er ok i barnebursdag har et alkoholproblem det er på tide å innse!

Anonymkode: b54f7...995

Herre gud, det er jo ikke alkohol!

Anonymkode: f6fd8...134

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeez, alt man skal legge seg borti! Hvor går grensa da? Er vørterøl innafor? Hva med ingefærøl? 

Anonymkode: e3c9e...eb7

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet… bare fordi det inneholder ordet øl så et det fy?

Anonymkode: 76bc5...57e

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (36 minutter siden):

Alkohol, har ingenting i en barnebursdag å gjøre. Har ingenting å si at det er alkoholfritt alkohol. 

alkoholfritt alkohol? Hva er det?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Folk som drikker alkohol i barnebursdager har et stort problem....

Anonymkode: 3386b...05c

Men ingen frakk alkohol, tvert i mot var ølen alkoholFRI…

Anonymkode: edbbb...bde

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sært og upassende. Og de som sier alkohol er ok i barnebursdag har et alkoholproblem det er på tide å innse!

Anonymkode: b54f7...995

Men det var alkoholfri øl. Har en alkoholproblem når en drikker alkoholfri øl? 
Hva med all denne Pepsi maxen folk bøtter i seg?

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er egentlig galt med ALKOHOLFRI øl i barnebursdag? 

Anonymkode: 59baf...204

Signaleffekten. Du normaliserer det for barnet(barna) alkoholfritt eller ei.

Anonymkode: b82d5...9cb

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ser ikke problemet… bare fordi det inneholder ordet øl så et det fy?

Anonymkode: 76bc5...57e

Ser sånn ut. Mozell i fine glass kan se ut som velkomstdrink med alkohol. Forby Mozell som inneholder like mye alkohol som alkoholfri øl.

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vet hvilke bursdag det er snakk om. Reagerte også på det. Ølboksene sto på kakebordet ved siden av sjokoladekake formet som en bamse. Ble servert kaker, gele og pølser. Klarer virkelig ikke voksne seg uten øl i 2-3 timer? Små barn vet ikke forskjell på alkohol/alkoholfri drikke. Kan forstå det i en konfirmasjon. Men én 5 års dag? Nei. Bare nei. 

Anonymkode: c9e9c...128. 

Poenget er at små barn ikke SKAL MERKE FORSKJELL på voksne. Og det vil de IKKE MERKE, sålenge det er alkoholfritt. Det er ikke flasken som er problemet, det er innholdet. Og i dette tilfeller er innholdet helt vanlig drikke 

Anonymkode: da9e1...89e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. 
Problemet med å drikke alkohol er jo påvirkningen av alkoholen. 
Hvis man følger logikken om at man ikke kan servere alkoholfri øl fordi det ser ut sol noe som er alkohol i, burde man jo kunne servere sangria fordi det ser ut som saft?

Jeg tenker at alkoholfri øl er et godt supplement for å ha et alternativ til brus for voksne, selv om jeg aldri har gjort det selv i en barnebursdag. Det er jo eldre hovedperson, men i alle konfirmasjoner jeg har vært i har det blitt servert alkoholfri øl. 

Anonymkode: dab6a...205

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting unormalt med alkoholfri øl og hvilke signaler sender en når en velger drikke UTEN alkohol??

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vet hvilke bursdag det er snakk om. Reagerte også på det. Ølboksene sto på kakebordet ved siden av sjokoladekake formet som en bamse. Ble servert kaker, gele og pølser. Klarer virkelig ikke voksne seg uten øl i 2-3 timer? Små barn vet ikke forskjell på alkohol/alkoholfri drikke. Kan forstå det i en konfirmasjon. Men én 5 års dag? Nei. Bare nei. 

Anonymkode: c9e9c...128

Poenget er at små barn ikke SKAL MERKE FORSKJELL på voksne. Og det vil de IKKE MERKE, sålenge det er alkoholfritt. Det er ikke flasken som er problemet, det er innholdet. Og i dette tilfeller er innholdet helt vanlig drikke 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er endringen i atferden barn reagerer på, ikke boksen med Munkholm.

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For noe svada!

Anonymkode: 59baf...204

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men det var jo alkoholfritt? Man kan jo like smaken av øl uten alkohol

Anonymkode: 430d9...b7d

Ikke i barnebursdag 

Anonymkode: 14680...86b

• Liker 6
Skrevet

Ikke i barnebursdag 

Anonymkode: 14680...86b

Men Pepsi Max er ok? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kom over en noe opphetet diskusjon på discord. En influenser dekket kakebordet med blant annet kaker, brus og alkoholfri øl.

Virket som de fleste mener dette er helt innafor. Jeg synes ikke det passer seg med ølbokser ved siden av en kake formet som en bamse. Alkoholfri til tross. Er det virkelig normalen? Jeg har aldri tenkt tanken på å kjøpe inn alkoholfri øl til verken barnebursdager, dåp eller konfirmasjon. 

Tanker? 

Anonymkode: 071b1...312

Du veit man kan få promille av å spise en banan? 

Så da er fruktsalat med banan forbdundt å da 😅

Alkoholfri øl er det samme som brus eller saft. 

Selv om det hadde hvert alkohol hadde det ikke gjort noen ting. 

Her drikkes det øl til maten fredag og lørdag hele året. Men kun 1 boks. Ungene trur det er energidrill fordi det er det de forbinder med bokser. 

Anonymkode: fc46e...d10

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Lilly Rose skrev (1 minutt siden):

Det er endringen i atferden barn reagerer på, ikke boksen med Munkholm.

Du har ikke vokst opp med foreldre som har alkohol problemer skjønner jeg. Barn med negative opplevelser rundt alkohol vet ikke forskjell på en øl boks med/uten alkohol. Men jeg skal love deg at de vet hvordan en øl boks ser ut. 

Hadde jeg, som 5 åring, komt i en bursdag hvor det sto øl bokser ved siden av sjokoladekaken hadde jeg blitt livredd. Ingen visste at mine foreldre hadde alkoholproblemer. Det er svært mange barn som har dårlige opplevelser  rundt alkohol. Vi kan ikke vite om barna vi inviterer er en av de. 

La barnebursdager være uten øl bokser. 

Anonymkode: f4c87...779

• Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Du veit man kan få promille av å spise en banan? 

Så da er fruktsalat med banan forbdundt å da 😅

Alkoholfri øl er det samme som brus eller saft. 

Selv om det hadde hvert alkohol hadde det ikke gjort noen ting. 

Her drikkes det øl til maten fredag og lørdag hele året. Men kun 1 boks. Ungene trur det er energidrill fordi det er det de forbinder med bokser. 

Anonymkode: fc46e...d10

Energidrikk er mye verre enn alkoholfri drikke og brus til sammen. Jeg hadde reagert mer på om det ble servert energidrikk enn alkoholfri øl. Men igjen så hadde jeg ikke brydd meg om folk drikker Pepsi, Burn eller Munkholm uten alkohol i en barnebursdag. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har ikke vokst opp med foreldre som har alkohol problemer skjønner jeg. Barn med negative opplevelser rundt alkohol vet ikke forskjell på en øl boks med/uten alkohol. Men jeg skal love deg at de vet hvordan en øl boks ser ut. 

Hadde jeg, som 5 åring, komt i en bursdag hvor det sto øl bokser ved siden av sjokoladekaken hadde jeg blitt livredd. Ingen visste at mine foreldre hadde alkoholproblemer. Det er svært mange barn som har dårlige opplevelser  rundt alkohol. Vi kan ikke vite om barna vi inviterer er en av de. 

La barnebursdager være uten øl bokser. 

Anonymkode: f4c87...779

Hva med de barna som blir slått med en sko? Ingen burde ha på sko lenger av hensyn til disse barna!

Anonymkode: edbbb...bde

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...