elskersommer Skrevet 26. juni 2023 #221 Skrevet 26. juni 2023 Er det virkelig 12 sider om denne diskusjonen 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #222 Skrevet 26. juni 2023 Fame skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at jeg, som en 5 år gammel jente som måtte se på at far var dritings hver dag, ikke hadde hatt noe ønske om å se noe som ligner på alkohol i min bursdag Jeg kan fortelle deg at 5-åringer i bursdag er kun opptatt av hverandre, leken osv. Ingen studerer hva de voksne drikker. De fleste pleier dessuten å helle øl, vin, brus osv over i glass. Anonymkode: 40189...447 6 1
Fame Skrevet 26. juni 2023 #223 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan fortelle deg at 5-åringer i bursdag er kun opptatt av hverandre, leken osv. Ingen studerer hva de voksne drikker. De fleste pleier dessuten å helle øl, vin, brus osv over i glass. Anonymkode: 40189...447 Godt å vite at du vet hva jeg ville tenkt 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #224 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan fortelle deg at 5-åringer i bursdag er kun opptatt av hverandre, leken osv. Ingen studerer hva de voksne drikker. De fleste pleier dessuten å helle øl, vin, brus osv over i glass. Anonymkode: 40189...447 Det er jo ikke noe poeng om drikken er i glass eller i øl-boksen. En 5-åring skjønner ikke forskjell på en øl-boks og en brus-boks. Anonymkode: 52cef...d19
Snok1 Skrevet 26. juni 2023 #225 Skrevet 26. juni 2023 Hvem har forresten sagt at en barnefødselsdag er kun for barnet? Det er jo for hele familien, for pokker! Barnet er anledningen, målet er å sosialisere barnet inn i familien, og da kan ikke alt være på barnets premisser. 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #226 Skrevet 26. juni 2023 Lucky_Jack skrev (12 timer siden): Vi har bodd utenlands, og da var det vanlig at det ble servert bobler til foreldrene i barnebursdag. Selv om man hadde bursdagsfeiringen på typisk "lekeland" Ingen tok skade av det, og ingen blir dritings av et glass eller to med bobler... Og her snakker vi om alkoholfri øl? Er jo mer alkohol i kefirmelk! Det her er jo bare tull. Jeg blir definitivt påvirket av to glass, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Jeg drikker alkohol to ganger i året, på julebord og sommerfest med jobben, og får da to glass til maten. Merker godt at jeg er påvirket ja, og det er absolutt ikke noe jeg vil at mitt barn skal se på. På lekeland her må foreldrene holde øye med barna. (Vi skriver under på kontrakt pga hoppeslott). Alkohol hører ikke hjemme på lekeland. (Og jeg driter i at folk holder på med dette i utlandet. De gjør andre rare ting i andre land også som vi ikke gjør her) Uansvarlig! Om alkoholfri øl er jeg enig i at det ikke er skadelig altså. Anonymkode: b0eac...27c 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #227 Skrevet 26. juni 2023 Fame skrev (Akkurat nå): Godt å vite at du vet hva jeg ville tenkt Men nå var ikke dette din bursdag. Det var en annen unge, som du ikke aner om hadde alkoholiserte foreldre eller ei... Du overprojiserer. At DU hadde alkis-foreldre, betyr ikke at alle småbarn har det. De fleste småbarn har null forhold til alkohol vs alkoholfritt. Så lenge foreldrene ikke oppfører seg noe annerledes - noe de ikke gjør av alkoholfritt øl, ser jo ungene ingen forskjell på om de bare hadde drukket brus.. Anonymkode: 52cef...d19 11
Snok1 Skrevet 26. juni 2023 #228 Skrevet 26. juni 2023 elskersommer skrev (2 minutter siden): Er det virkelig 12 sider om denne diskusjonen 🙈 Velkommen til sommer-KG!☀️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #229 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan fortelle deg at 5-åringer i bursdag er kun opptatt av hverandre, leken osv. Ingen studerer hva de voksne drikker. De fleste pleier dessuten å helle øl, vin, brus osv over i glass. Anonymkode: 40189...447 Feil. De får meget godt med seg hva de voksne gjør. En barndomskamerat av sønnen min ble mobbet i flere år nettopp fordi faren hans "alltid gikk med øl boks i hånda". Faren var avholds og drakk kun lettøl. Barn er barn. Anonymkode: f4c87...779 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #230 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan vet du at ingen tar skade av det? Du er virkelig ekstremt naiv hvis du tror at folk i land hvor den typen alkoholforbruk du skisserer ikke har alkoholproblemer eller at barna deres ikke har et problem med foreldrenes alkoholforbruk. Anonymkode: 04361...6c3 Enig. For barna er jo dette noe er vant med og er neppe noe de kan protestere på. Det betyr ikke at de synes det er greit. Anonymkode: b0eac...27c 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #231 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Feil. De får meget godt med seg hva de voksne gjør. En barndomskamerat av sønnen min ble mobbet i flere år nettopp fordi faren hans "alltid gikk med øl boks i hånda". Faren var avholds og drakk kun lettøl. Barn er barn. Anonymkode: f4c87...779 ….i barneselskap? Anonymkode: 40189...447 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #232 Skrevet 26. juni 2023 Lettøl i fam selskap ser jeg ikke noe problem med, men den ignorante og naive holdningen til barn-alkohol enkelte har i denne tråden er verre. Anonymkode: 05c4d...971 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #233 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da har du aldri vært i en barnebursdag i USA. Mødrene skynder seg ut på kjøkkenet med én gang de kommer inn døra. En drink må til for å "overleve" ungenes bråk. Og det blir både tre og fire drinker i løpet av de timene bursdagen holder på. Det er helt normalt. Anonymkode: 4f85c...cbb Det er en god del ting de driver med "over there" som vi ikke vil ha her. De får også noia av å se amming på offentlig sted. For ikke å snakke om at "alle" har våpen hjemme. Ikke et land jeg har lyst å sammenligne oss med. Anonymkode: b0eac...27c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #234 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lettøl i fam selskap ser jeg ikke noe problem med, men den ignorante og naive holdningen til barn-alkohol enkelte har i denne tråden er verre. Anonymkode: 05c4d...971 Jeg tenker at ingen barn tar skade av å se foreldre ta litt alkohol. Å alkoholfritt spiller jo liten riøolle Anonymkode: 3cfd2...11a 5
Rucula Skrevet 26. juni 2023 #235 Skrevet 26. juni 2023 flusa skrev (1 time siden): Selvsagt,er helt enig. Men i barnebursdag passer det ikke,mener jeg. Om man som voksen i barneselskap ikke liker brus, så får de ta seg et glass vann,saft,kaffe eller te,da. Om man ikke klarer la vær å drikke øl i barnebursdag,så får de la vær å komme,da. Er nok av dager resten av året de kan drikke alkohol! Det er ikke alkohol i alkolFRI øl!! hjelpes 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #236 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at ingen barn tar skade av å se foreldre ta litt alkohol. Å alkoholfritt spiller jo liten riøolle Anonymkode: 3cfd2...11a Der understreket du jo på en måte det ignorante og naive jeg skrev om; ingen (som i 0) barn tar skade av at foreldrene drikker alkohol? Jeg har hatt samtaler med barn og voksne hver dag i mange år, og du tar feil, veldig feil. Anonymkode: 05c4d...971 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #237 Skrevet 26. juni 2023 Rucula skrev (1 minutt siden): Det er ikke alkohol i alkolFRI øl!! hjelpes Anonymkode: edae5...274 1
Rucula Skrevet 26. juni 2023 #238 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: edae5...274 Dette ølet kan man drikke mens man kjøre bil og er trygt for gravide. Det gir ikke ruspåvirkning. Nordmenn ass! One of a kind når det kommer til hysteri! Har aldri opplevd maken! 😂 12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #239 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Folk som drikker alkohol i barnebursdager har et stort problem.... Anonymkode: 3386b...05c Det er jo ikke dette som er temaet her, har du ikke lest hovedinnlegget? Anonymkode: 08f54...e1f 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #240 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Champagnebrus ligner også på Champagne. Anonymkode: 26afc...ec5 Godt poeng. Jeg drakk champagnebrus som barn, og jeg visst ikke at det var noe som het champagne før mange år senere. Det var liksom bare champagnebrus. 🤭 Anonymkode: b0eac...27c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå