Gå til innhold

Alkoholfri øl i en 5 årings bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alkoholfritt øl smaker ikke øl. Ikke for meg hvertfall.

Anonymkode: f581f...dc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten var det flere som har reagert på ordet Øl. Altså ØL! Ref tidligere svar 

Da lurer jrg på hvorfor folk ikke reagerer på ordet champagne? Snakk om å skyte seg selv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessuten var det flere som har reagert på ordet Øl. Altså ØL! Ref tidligere svar 

Da lurer jrg på hvorfor folk ikke reagerer på ordet champagne? Snakk om å skyte seg selv.

Det ble nettopp nevnt. Fordi det er laget for at det skal se ut som og smake øl. Selv om du ikke synes det smaker øl

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Jeg har vokst opp i et hjem helt uten alkohol, og helt uten alkoholfritt øl og vin. 

Men altså, jeg ser ikke problemet med alkoholfri øl..? 

Det er litt som å reagere på at man serverer brus - det finnes jo også brus med alkohol, såkalt rusbrus.. 

Hvordan er øl annerledes enn brus..? Når begge deler er alkoholfritt..? 

Anonymkode: 52cef...d19

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet. Jeg har vokst opp i et hjem helt uten alkohol, og helt uten alkoholfritt øl og vin. 

Men altså, jeg ser ikke problemet med alkoholfri øl..? 

Det er litt som å reagere på at man serverer brus - det finnes jo også brus med alkohol, såkalt rusbrus.. 

Hvordan er øl annerledes enn brus..? Når begge deler er alkoholfritt..? 

Godt vi er forskjellige da. Jeg ser problemet og er vokst opp i et motsatt hjem enn deg

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (2 minutter siden):

Godt vi er forskjellige da. Jeg ser problemet og er vokst opp i et motsatt hjem enn deg

Men hva er problemet.. ? Jeg skjønner det virkelig ikke? Er alkoholfri vin et problem? Og hvorfor er ikke alkoholfri brus et problem?

Hva med ingefærøl..? alkoholfritt, og i mange land markedsført mot barn..? 

Så lenge det ikke er alkohol i produktet, er ikke produktet skadelig på noen annen måte enn annen brus/alkoholfri drikke. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva er problemet.. ? Jeg skjønner det virkelig ikke? Er alkoholfri vin et problem? Og hvorfor er ikke alkoholfri brus et problem?

Hva med ingefærøl..? alkoholfritt, og i mange land markedsført mot barn..? 

Så lenge det ikke er alkohol i produktet, er ikke produktet skadelig på noen annen måte enn annen brus/alkoholfri drikke. 

Hva er alkoholfri brus? Mener du brus? I så fall er brus helt greit og det mest naturlige å servere i barneselskap. Jeg mener at når barn har bursdag så serverer man noe barn vil ha. Og voksne bør fint klare å drikke og spise det samme som barnet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Fame said:

:himle: det er ikke det samme i det hele tatt. Alkoholfritt øl er laget for at det skal ligne og smake øl. Champagnebrus er bare brus som ikke har noen sammenheng med champagne annet enn navnet

Champagnebrus ligner også på Champagne.

Anonymkode: 26afc...ec5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fame said:

Hva er alkoholfri brus? Mener du brus? I så fall er brus helt greit og det mest naturlige å servere i barneselskap. Jeg mener at når barn har bursdag så serverer man noe barn vil ha. Og voksne bør fint klare å drikke og spise det samme som barnet

Så du vil nekte å servere kaffe i en barnebursdag?

Anonymkode: 26afc...ec5

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig synes jeg man er et dårligere eksempel for barna om man drikker brus enn (alkoholfritt) øl.

Mannen min er praktisk talt avholds, mens jeg liker et glass øl eller vin til maten i ny og ne. De har fått forklart at øl/vin på linje med kaffe er for voksne, men det er nå stadig spørsmål om brus - som jeg skulle veldig gjerne holdt dem unna p.g.a. effekten på tenner og kosthold - fordi de har fått smake hos faren, mens de er like uinteresserte i vinglasset mitt som i kaffekoppen.

Anonymkode: 7a542...4c0

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (1 minutt siden):

Brus, ja, som er alkoholfri, akkurat som alkoholfritt øl. Det finnes brus med og uten alkohol, og det finnes øl med og uten alkohol. Hvorfor er det greit å servere alkoholfri brus, men ikke alkoholfri øl..? 

Skal man ikke servere kaffe eller te heller da? For det er jo ikke for barn? Det er helt normalt at man serverer drikke også tilpasset voksne i en barnebursdag.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker noe malplassert. Det er fordi vi ikke drikker alkoholfri øl i min familie. (Tror ikke noen liker det, og de drikker veldig sjelden med alkohol også) Det har vært et tråd her om en far som likte å gi barna alkoholfri øl (små barn), og da svarte ganske mange at det ikke er noe galt, og at det er sunnere enn brus (det er det vl kanskje). Jeg syns likevel det blir rart, men det er nå meg. Det er jo ikke verre enn vørterøl, og det drakk jeg mye av som barn.

Anonymkode: b0eac...27c

AnonymBruker
Skrevet

Dette argumentet kommer alltid. Hva man kan «klare». Hva slags argument er det egentlig? Klarer du deg ikke en dag uten kake eller? Folk «klarer» nok en dag uten noe som helst, ja uten bursdag til og med. De holder ut!
Men som vertskap vil man jo at alle skal trives, også de voksne som er der. Om det betyr en kopp kaffe, et glass vin, Mozell eller alkoholfri øl er vel opp til vertskapet. Slapp av.

Anonymkode: 40189...447

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Brus, ja, som er alkoholfri, akkurat som alkoholfritt øl. Det finnes brus med og uten alkohol, og det finnes øl med og uten alkohol. Hvorfor er det greit å servere alkoholfri brus, men ikke alkoholfri øl..? 

Skal man ikke servere kaffe eller te heller da? For det er jo ikke for barn? Det er helt normalt at man serverer drikke også tilpasset voksne i en barnebursdag.

Jeg skjønner ikke.. all brus er alkoholfri.  Hvis du mener rusbrus så er det alkohol basert på brus og det serveres selvsagt ikke i barnebursdag.  Alkoholfri brus er jo det man alltid serverer i selskap. Forstår ikke helt hva du mener, men. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette argumentet kommer alltid. Hva man kan «klare». Hva slags argument er det egentlig? Klarer du deg ikke en dag uten kake eller? Folk «klarer» nok en dag uten noe som helst, ja uten bursdag til og med. De holder ut!
Men som vertskap vil man jo at alle skal trives, også de voksne som er der. Om det betyr en kopp kaffe, et glass vin, Mozell eller alkoholfri øl er vel opp til vertskapet. Slapp av.

Anonymkode: 40189...447

Jeg har min mening og du har din:) Det skal ikke serveres alkoholfri øl i mine barns bursdag. Håper det er greit for deg

Heldigvis er min familie med på brus og saft

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke helt det samme. Alkoholfri øl er oftest et alternativ til de som ikke vil drikke med alkohol. Brus er ikke et alternativ til de som ikke vil drikke rusbrus. Rusbrus kom mye senere, og jeg tror det er veldig få som forbinder brus med rusbrus!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke.. all brus er alkoholfri.  Hvis du mener rusbrus så er det alkohol basert på brus og det serveres selvsagt ikke i barnebursdag.  Alkoholfri brus er jo det man alltid serverer i selskap. Forstår ikke helt hva du mener, men. 

Rusbrus er brus med alkohol. Cider er mer eller mindre eplejuice med alkohol. Osv. 

Jeg ser bare ikke problemet med å servere noe som er alkoholfritt? Alkoholfritt øl er jo ikke noe annet enn "brus" med øl-smak? Det har absolutt ingen av de negative effektene med alkohol? Barnet som ser på ser ingen forskjell på det å drikke brus og det å drikke øl? Champagnebrus er til og med samme farge som øl..? 

Jeg prøver virkelig å skjønne, jeg prøver ikke å være ekkel kranglefant. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vil også nevne at vi aldri har hatt alkoholservering i bursdager eller andre familieselskaper. Noen av de voksne tar seg en likør utpå kvelden når det er 70årslag f.eks, men det er etter at barna har reist hjem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke helt det samme. Alkoholfri øl er oftest et alternativ til de som ikke vil drikke med alkohol. Brus er ikke et alternativ til de som ikke vil drikke rusbrus. Rusbrus kom mye senere, og jeg tror det er veldig få som forbinder brus med rusbrus!

Et lite barn forbinder ikke alkoholfritt øl med noe heller.. At de voksne forbinder øl med alkohol har da null å si? 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt ærlig synes jeg man er et dårligere eksempel for barna om man drikker brus enn (alkoholfritt) øl.

Dette er helt korrekt!

Brus er noe svineri som ødelegger livet til brukeren. Dette pusher vi på barna våre!

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...