Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i starten av andre trimester. Og sliter så sykt med luktesansen. I starten hatet jeg lukta av "meg selv", syns jeg luktet forferdelig svette, selv rett etter en dusj. Nå sliter jeg med at jeg syns huset lukter fælt. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men irriterer meg svært mye. Dette er lukter jeg ikke har kjent på før graviditeten. Vet ikke om det er stygg lukt til stede, eller om gravid-hjernen bare lurer meg. Andre kjenner ikke lukten.

Andre som har hatt liknende i svangerskapet?

Anonymkode: da505...f50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, den gravidhjernene er morsom. Luktesansen blir ofte forsterket for at man skal være mer obs på ting som kan være farlig å spise feks. Men det tar jo helt av for noen 😅 

Anonymkode: 5def8...3a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er gravid i starten av andre trimester. Og sliter så sykt med luktesansen. I starten hatet jeg lukta av "meg selv", syns jeg luktet forferdelig svette, selv rett etter en dusj. Nå sliter jeg med at jeg syns huset lukter fælt. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men irriterer meg svært mye. Dette er lukter jeg ikke har kjent på før graviditeten. Vet ikke om det er stygg lukt til stede, eller om gravid-hjernen bare lurer meg. Andre kjenner ikke lukten.

Japp. Sofaen luktet rart plutselig. Helt uten grunn. 

Anonymkode: 62a50...eb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jaa! Hadde det i fjor da jeg var gravid, er en skikkelig ekkel lukt i 2 etasje. Jeg sliter med skikkelig svangerskapskvalme, så hver gang jeg går opp i 2 etasje så bekker jeg meg og spyr. Ingen andre kjenner det. Har vasket meg i hel..  Er gravid igjen nå, og nå er det helt likt. Men etter jeg fødte så kjente jeg ikke den lukta😂 merkelig! Samme med såpa til mannen. Spyr!! Men elsker den når jeg ikke er gravid. 

Anonymkode: e27a5...15d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god luktesans til vanlig, men da jeg var gravid ble den ekstrem. Det var skikkelig plagsomt, jeg syntes alt og alle stinket. 

Anonymkode: 7a8c6...4de

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jaa! Hadde det i fjor da jeg var gravid, er en skikkelig ekkel lukt i 2 etasje. Jeg sliter med skikkelig svangerskapskvalme, så hver gang jeg går opp i 2 etasje så bekker jeg meg og spyr. Ingen andre kjenner det. Har vasket meg i hel..  Er gravid igjen nå, og nå er det helt likt. Men etter jeg fødte så kjente jeg ikke den lukta😂 merkelig! Samme med såpa til mannen. Spyr!! Men elsker den når jeg ikke er gravid. 

Anonymkode: e27a5...15d

Eneste rommet jeg ikke spydde av var soverommet for der fikk jeg frisk luft konstant!

Endret av mereo
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk helt ekstremt god luktesans i svangerskapet med andre. Det verste var at jeg opplevde at det konstant luktet urin på badet. Både jeg, mannen og renholderen vasket og vasket, men det hjalp ikke. Ingen andre luktet noe. 

Anonymkode: 5585d...92c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånn hadde jeg det også, det var utrolig plagsomt. Jeg følte meg som en sporhund, og kjente mange lukter jeg aldri har kjent før.  Jeg vasket og skurte i kjøleskapet og andre steder. Og i ettertid er jeg nesten litt redd gravide damer, for jeg syntes andre folk luktet vondt og. 

Luktene er borte nå som jeg ikke er gravid, heldigvis! 

Anonymkode: ee7e3...74c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke lukten av mitt eget tips og utflod. Gruet meg sånn til å gå på do at jeg begynte å grine flere ganger. Kastet opp pga det hele tiden.

Anonymkode: f4898...430

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg klarte ikke lukten av mitt eget tips og utflod. Gruet meg sånn til å gå på do at jeg begynte å grine flere ganger. Kastet opp pga det hele tiden.

Tiss, skulle det stå. Ikke tips.

AnonymBruker
Skrevet

Føttene til mannen min lukter så eddik. :ler: han må vaske de med en gang etter jobb.

Tåler ikke lukten av egg. Jobber med eldre, og da er det en del lukter, går som regel bra, men hadde en pasient med kronisk diaré, jeg måtte alltid ta det, 3 ganger pr vakt, hver dag når jeg var kvalm i første trimester, måtte stå å late som om jeg ikke merket noe da. Heldigvis har jeg ikke vært plaget med kvalme senere.

Anonymkode: e1a2f...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...