AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #21 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig. Aksepten for LGBT har gått ned i veldig mange land allerede. Folk er lei, og dette sier jeg som bifil. Anonymkode: 6014f...f90 Mhm særlig Anonymkode: 90d87...3c2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #22 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mhm særlig Anonymkode: 90d87...3c2 Det er en klar tendens i hele den vestlige verden. Det som burde bekymre arrangøren bak Pride mest, er at skepsisen også brer seg blant folk som tilhører det liberale sentrum og venstre. Frank Rossavik, som selv er en profilert homofil, skriver innsiktsfullt om dette. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/8JzJQr/pride-motstand-er-et-varslet-tilbakeslag Anonymkode: bebe4...0e0 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #23 Skrevet 28. juni 2023 De som bryr seg om det der kaster bort livet sitt. Forsøk heller å bare være den du er og stå for det i kraft av deg selv. Anonymkode: 3c229...90d
Even Tuell Skrevet 28. juni 2023 #24 Skrevet 28. juni 2023 Rent personlig har jeg falt litt av lasset. Det var enklere før. Regnbue = alle som ikke var standard hetro. Det var en ting vi alle kunne være enige om og det var enkelt å forholde seg t il. Nå syns jeg det er vanskeligere for "å holde følge", og det tror jeg gjeldere flere enn meg. Normalt hadde ikke det vært noe stort issue... for de som ikke klarer å følge med er typisk de som ikke "dekkes" av farger og bokstaver. Det skulle holde at de tok et regnbueflagg og viste sin støtte. Om det var 7, 9 eller 13 striper i flagget burde ikke være så viktig. Men dessverre har ordskiftet blitt veldig polarisert og det har blitt en langt større fallhøyde om man trår feil ...selv uten å mene noe vondt med det. Jeg syns også det er en er en hardere tone og tydelig "enten er du med oss eller mot oss"-holding (... hvilket er utrolig snodig når det man kjemper for er inkludering). DET bekymrer meg fordi det avsporer det som faktisk er viktig: at alle kan få være seg selv. Jeg er ikke en del av det skjeive miljøet, men utenfra ser det ut som at kampen om "sin bokstav" / "sin farge" / sin "-fil" skaper splid mellom folk. Det er stadig mer snevre grupper, kamp mellom gruppene og silobygging. Tilhører du ikke riktig bokstav så har du ikke noe å si. Er det grobunn for mer høyrekestremisme? Nei. De som trekkes mot de miljøet har ikke noe til overs for det gamle regnbueflagget heller. Det er ikke antallet farger i regnbuen som betyr noe for dem... og litt ironisk kan man si at de er utrolig inkluderende i sitt misnøye/hat/avsky; de hater alle. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #25 Skrevet 28. juni 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Mhm særlig Anonymkode: 90d87...3c2 Slike som deg er så slitsomme. Anonymkode: 6014f...f90 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå