000VF000 Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Quote I 100 km/t dundrer en Land Rover inn i Passaten de sitter i. Dommen skal seinere fastslå at føreren så på mobilen sin, og dermed ikke fikk med seg at det var full stans foran ham. I lagmannsretten ble mannen i 30-åra, som krasjet inn i Isabella og Stian, dømt til seks måneders fengsel, mistet førerkortet i tre år og måtte betale erstatning til Isabella, og til Stians familie. Han kom selv unna ulykken med lettere skader. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-savner-ham-hver-dag/79624755 Sjokkerende hvor lav straff denne mannen fikk. Han burde i alle fall ha mistet førerkortet på livstid. Og det verste er at jeg kan se for meg typen. Kjenner flere som tror de er hevet over «ufarlige lover» fordi «det går bra». 4
Pipaluk Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 000VF000 skrev (42 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-savner-ham-hver-dag/79624755 Sjokkerende hvor lav straff denne mannen fikk. Han burde i alle fall ha mistet førerkortet på livstid. Og det verste er at jeg kan se for meg typen. Kjenner flere som tror de er hevet over «ufarlige lover» fordi «det går bra». Ja det er ikke lange straffene for bildrap. Føreren som drepte tre kvinner i blindheimstunnelen i fjor fikk ett år og åtte måneder og 170 000 i erstatning til hver etterlatt. 1
Jonas95 Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 Synes alle straffene her til lands når det kommer til drap er latterlige. 1
Drizzt Skrevet 25. juni 2023 #4 Skrevet 25. juni 2023 6 måneder i fengsel er selvfølgelig en latterlig lav straff for å ha drept noen. Man får mye mer for å ha voldtatt. Like latterlig å miste førerkort i bare 3 år. Men straffenivået i Norge er latterlig lavt omtrent på alle områder. 1
Intervence Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 (endret) Helt vanvittig å bare få 1 år for tre mord? Hvorfor er det mindre "uskyldig" å drepe noen når man kjører ulovlig høy fart? Det viser bare hvor lite et liv er verdt i landet. Uavhengig om man tar frem skytevåpen, kniv eller kjører på noen så bør man få samme straff spesielt når man kjører for høy fart. Har det vært feil med bilen (delvis selvkjørende biler kan ha slik feil) med gasspedalen så skal man naturligvis ikke få straff for det, men når man kjører bevisst/ubevisst over fartsgrensen så skal det straffes hardt for å drepe et annet menneske. Ikke minst når det gjelder tre mennesker! Det er skammelig!!! Endret 25. juni 2023 av Intervence 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå