AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Hvordan gikk det? Nå kom jo karakterene for noen dager siden for de sentralt gitte skriftlige. Selv klarte jeg på skriftlig eksamen å forbedre sidemål fra 4 til 5 og det samme med engelsk vg 1 faget fra 4 til 5, uten egentlig noe særlig forberedelse. Oppdaget litt uti engelsken at jeg egentlig ikke hadde svart helt på langsvarsoppgaven jeg hadde valgt så jeg måtte ro meg litt inn. Nå er jo engelsk lagt opp sånn med masse lytteoppgaver og de tror jeg hadde relativt god score på. At jeg fikk 5 i norsk sidemål er jeg mer overrasket over; særlig med tanke på at jeg ikke har skrevet noe særlig på nynorsk på mange år og langt mindre sammenlignet ulike tekster. Men jeg sier jo ikke nei takk til det som er en høvelig god karakter og en forbedring fra det jeg hadde fra før. Muntlig klarte jeg å forbedre 5 til 6 i historie. Jeg tror jeg leste effektivt 1 time og tenkte bare å møte opp for å se hvordan det gikk. Koster jo litt penger det her og ville vært bortkastet å ikke møte. Trakk heldigvis et tema jeg hadde høvelig god oversikt over (opplysningstiden) og det uforberedte spørsmålet kom fra et tema jeg hadde enda mer oversikt over - den kalde krigen. Dessverre klarte jeg ikke å forbedre karakteren min naturfag fra 5 til 6. Og kjemi 2 muntlig eksamen gikk til helvete (hadde tenkt å ta skriftlig og, men nei - følte jeg var altfor uforberdt til det). I fjor høst klarte jeg å forbedre samfunnsfag fra 5 til 6. Dessverre er jo aberet å forbedre alle realfagene hehe, det krever en del innsats gitt. SKal sies at jeg klarte 5 i kjemi 1 uten å ha hatt faget i fjor, enda jeg trakk et tema jeg ikke hadde lest en dritt på. Flaks kan man si... Anonymkode: a8281...742
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 Hva skal du gå videre? Jeg tok engelsk skriftlig & muntlig i år, greide der å forbedre til 6 (fra 5). Tok også matte 1P og 2P. Gikk fra 2 til 5 i 2P og er veldig fornøyd med det. I 1P fikk jeg 3, noe jeg ikke er fornøyd med. Følte selv at det var den eksamenen jeg gjorde best, og tenkte at jeg viste nok kompetanse til å klare 4. (Matte har aldri tidligere vært mitt fag) Men alt i alt har jeg lagt ned en kjempeinnsats over flere år for å forbedre karakterer, så jeg er stolt av meg selv også💪 Anonymkode: 91056...984
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva skal du gå videre? Jeg tok engelsk skriftlig & muntlig i år, greide der å forbedre til 6 (fra 5). Tok også matte 1P og 2P. Gikk fra 2 til 5 i 2P og er veldig fornøyd med det. I 1P fikk jeg 3, noe jeg ikke er fornøyd med. Følte selv at det var den eksamenen jeg gjorde best, og tenkte at jeg viste nok kompetanse til å klare 4. (Matte har aldri tidligere vært mitt fag) Men alt i alt har jeg lagt ned en kjempeinnsats over flere år for å forbedre karakterer, så jeg er stolt av meg selv også💪 Anonymkode: 91056...984 Kan du gi meg tips hvordan du øvde til engelsk og matte 1P? Trenger å få bra karakter i dem hvis jeg skal komme inn i Oslo. Anonymkode: 52560...a3d
William_S Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kan du gi meg tips hvordan du øvde til engelsk og matte 1P? Trenger å få bra karakter i dem hvis jeg skal komme inn i Oslo. Anonymkode: 52560...a3d Hva gjelder matte så er det beste tipset å regne så mange oppegaver som mulig og ikke minst gamle eksamenssett når det nærmer seg. Men nå er det bare LK20 som gjelder (dvs i vg3 fag arrangerer de vel eksamen etter 06 en periode til) , eksamensoppgavene er en god del annerledes enn de fra Kunnskapsløftet 06. Programmering i Python finnes det mange ressurser på nettet som kan være nyttige. Uansett så er ikke programmeringen i 1P noe mer enn helt basic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå