black rose Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Hei , vi skal reise for første gang til USA. Vi er 2 voksen 2 barn på 8 og 3 år. Hvor anbefaler dere som er varmt og værdt å reise ? Hva er ca kostnader for 4 personer i 2 uker ? Hvor skal man bo som er både fint og ikke så dyrt … alt av råd og tips tas imot med stor takk 🙏🙏😊
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 Dere har allerede bestemt dere for å reise på familieferie uten å ha noe begrep om HVOR dere bør dra eller HVA det vil koste?? 😳 Anonymkode: fc625...3dd 2
black rose Skrevet 25. juni 2023 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2023 Nei ! Vi ønsker å reise til USA i neste juleferie . Jeg har begynte å samle info . Vi har ikke søkt visum eller noe ennå !! 😬
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 California eller Hawaii. Ikke så glad i Florida. Det kommer helt an på hva du vil oppleve. USA er like variert som Europa. Høres ut som du bør gjøre litt research først. Anonymkode: 6ab66...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Skrevet 25. juni 2023 Det er behagelig temperatur i Florida i vinterhalvåret. Populære reisemål i Florida, som kalles The Sunshine State i USA: EPCOT senter Disneyworld (perfekt for barn i dine barns aldere, men mye kø og mye folk...) Magic Kingdom (temapark) Disney's Animal Kingdom (temapark) Everglades nasjonalpark (dra med guidet båt og se på alligatorer) Universal Studios Florida (temapark) Seaworld Orlando (temapark, veldig spennende for barn å se levende sjødyr) Busch Gardens (fornøyelsespark med berg-og-dalbane, zoo, spisesteder osv) i Tampa, Florida Det finnes også et LEGOLAND Florida Resort der. Som du ser kommer du ingen vei uten å leie bil i statene, for det er store avstander og mye steder å kjøre rundt til. Sjekk kartet og peil dere ut noen steder/parker dere vil besøke, og lei hotell i nærheten. Etter noen dager på et sted, bytt til et annet hotell i nærheten av et annet sted dere vil besøke/se osv. Anonymkode: 21f05...f0e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Skrevet 25. juni 2023 USA er jo svindyrt for tiden. Veldig langt å reise, bare for å blø penger. Hva med å heller reise til for eksempel Hellas, eller andre steder i Europa. Kan være relativt greie temperaturer, og du slipper å reise så langt hver vei. Anonymkode: 74bb7...79a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er behagelig temperatur i Florida i vinterhalvåret. I sør ja. I nord er det surt i desember og januar. Anonymkode: bd641...d48
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): USA er jo svindyrt for tiden. Veldig langt å reise, bare for å blø penger. Hva med å heller reise til for eksempel Hellas, eller andre steder i Europa. Kan være relativt greie temperaturer, og du slipper å reise så langt hver vei. Anonymkode: 74bb7...79a Hvis dem ønsker å reise til USA, må dem da få lov til det... Anonymkode: 4a8f4...73c 1
skrue Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 (endret) 26 minutter siden, black rose said: Nei ! Vi ønsker å reise til USA i neste juleferie . Jeg har begynte å samle info . Vi har ikke søkt visum eller noe ennå !! 😬 Om dere er norske statsborgere så er det ESTA som gjelder. Gjøres på nett og man kan få ordnet det på bare noen minutter om alt klaffer. Innvilget ESTA er gyldig i to år, men følger passnummeret, så må gjentas om passet fornyes før det er gått to år. Endret 25. juni 2023 av skrue 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 hadde nok dratt en kortere tur med små barn, spes om dere ikke har ett mål med turen Anonymkode: 938ba...264
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 Jeg er veldig glad i Arizona, vært der mange ganger 😊 Anonymkode: d6c33...f29
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 Hvis du vil ha det noenlunde varmt i jula så er det vel Texas, Florida, California, og Arizona som er ‘varmt’ Har aldri vært i Arizona men Texas, California og Florida har masse å se og gjøre for barnefamilier. Kommer jo veldig an på hva slags budsjett dere har. Dere må leie bil da det ikke finnes mye public transport. Uber og taxi vil bli veldig dyrt i lengden. Hvor dere vil bo kommer igjen an på budsjettet. Hotell, motel, Airbnb, camping - mulighetene er endeløse. Men for å sammenlikne med noe; jeg har leid en Airbnb (1roms leilighet) for 6 netter i Texas ved kysten og betalte $1300 som er ca 12,000kr (jeg bor i usa så har ikke samme reiseutgifter med fly osv.) Det er dyrt her nå. Generelt sett har prisene økt på det meste her. Jeg ville sett mer på Airbnb eller hotellrom med kjøkken så ikke alle pengene går bort på restaurant mat. Anonymkode: f9858...0f9 1
reiseglad Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 Jeg ville fløyet til Miami, Florida. Ikke så innmari langt å reise, og så har Florida mye artig å oppleve. Lei hus en uke på Miami beach og dra rundt med bil en uke, men booke overnatting på forhånd - jula er høysesong (og svindyrt…) Har vært der flere ganger i november, greie temperaturer, på tampen av orkansesong. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #15 Skrevet 29. juni 2023 Hva ønsker dere av vær? I nord er det kaldt, kaldt, kaldt. Det kan være skikkelig surt. USA er fantastisk dyrt nå. Jeg kom nettopp hjem derfra. Jeg drar ikke til USA igjen før krona styrker seg… hvis det skjer, da… Anonymkode: 4c4a4...4a9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #16 Skrevet 29. juni 2023 Dere burde sjekke ut Alaska. Naturen der er helt vill! Anonymkode: 22084...83b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #17 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvis du vil ha det noenlunde varmt i jula så er det vel Texas, Florida, California, og Arizona som er ‘varmt’ Har aldri vært i Arizona men Texas, California og Florida har masse å se og gjøre for barnefamilier. Kommer jo veldig an på hva slags budsjett dere har. Dere må leie bil da det ikke finnes mye public transport. Uber og taxi vil bli veldig dyrt i lengden. Hvor dere vil bo kommer igjen an på budsjettet. Hotell, motel, Airbnb, camping - mulighetene er endeløse. Men for å sammenlikne med noe; jeg har leid en Airbnb (1roms leilighet) for 6 netter i Texas ved kysten og betalte $1300 som er ca 12,000kr (jeg bor i usa så har ikke samme reiseutgifter med fly osv.) Det er dyrt her nå. Generelt sett har prisene økt på det meste her. Jeg ville sett mer på Airbnb eller hotellrom med kjøkken så ikke alle pengene går bort på restaurant mat. Anonymkode: f9858...0f9 Enig i alt dette, inkludert å ha tilgang på kjøkken. Men- med mindre dere bor i NYC og en håndfull andre storbyer, må dere i praksis ha bil for å handle mat, så vær obs på det. Å spise 2-3 måltider ute hver dag for fire stykk er rett og slett finansiell ruin med så svak krone. Anonymkode: 4c4a4...4a9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #18 Skrevet 29. juni 2023 black rose skrev (På 25.6.2023 den 17.37): Nei ! Vi ønsker å reise til USA i neste juleferie . Jeg har begynte å samle info . Vi har ikke søkt visum eller noe ennå !! 😬 Hvis du er norsk statsborger, trenger du ikke visum.. Anonymkode: af2f4...078
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere burde sjekke ut Alaska. Naturen der er helt vill! Anonymkode: 22084...83b Vinner jeg mange millioner i Eurojackpot så drar jeg!🙂 Anonymkode: 1e469...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå