AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Det er så latterlig og patetisk.. ikke folkene, men kulturen som har drevet folkene inni dette. I dag var jeg på badestranda.. foreldrene satt opp fat med meloner- tok bilde. Vet ikke hvor mange hopp barna måtte hoppe før foreldrene fikk det perfekte bildet.. mange var helt fraværende på tlf sine, og husker knapt de har vært på stranda.. men de har bilder da. Og nå, 2 timer etter florerer det av bilder på some fra disse foreldrene som maler et glansbilde fra dagen de selv har vært helt fraværende i 😅 hva skjer med verden?? Mine barn er voksne, og gud så glad jeg er for at det ikke var sosiale medier da vi var på stranda da de var små. Da badet vi sammen med barna, lekte og var mentalt tilstede. Barna i dag blir jo brukt som objekter for å Mette egoet til foreldre som skal sanke likes på slike dager. Det er jo bare tragisk Anonymkode: 4b355...d8f 16 4 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 Det er vel enda mer tragisk at du dro på stranda og observerte alle for å dømme dem på et nettforum etterpå. Anonymkode: 90c15...6be 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 Det er lov å synes at det er tragisk - for det er det jo. Men jeg orker ikke irritere meg heller, så bruker bare å le av det (inni meg). Anonymkode: 64678...02a 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Skrevet 25. juni 2023 Det er dessverre ikke bare på stranda folk gjør sånt... Heldigvis er ikke alle slik. Anonymkode: 0fe9e...a25 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dessverre ikke bare på stranda folk gjør sånt... Heldigvis er ikke alle slik. Anonymkode: 0fe9e...a25 Nei, dette er jo overalt. Og nei alle er ikke like ille. Fint å ha fine feriebilder og minner, men at det tar helt overhånd og de ikke er «med» ondet hele tatt er ko tragisk Anonymkode: 4b355...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Skrevet 25. juni 2023 Tenkte akkurat på det at dagens tur på stranda var helt udokumentert med unntak av en snap til besteforeldre av sovende barn i baksetet på vei hjem. Det er jo ikke tid til å ha framme telefonen 😅 Anonymkode: 0c016...162 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vel enda mer tragisk at du dro på stranda og observerte alle for å dømme dem på et nettforum etterpå. Anonymkode: 90c15...6be Hahaha 😅 og enda mer tragisk at du ligger på sofaen og venter på en tråd du kan spy ut litt galle Anonymkode: 4b355...d8f 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 Vi var ute og spiste med jobben i går,var nesten krise at ei hadde begynnt og spise av maten,for hu glemte ta bilde.Irriterende og tåpelig. Anonymkode: 5b3e8...eea 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenkte akkurat på det at dagens tur på stranda var helt udokumentert med unntak av en snap til besteforeldre av sovende barn i baksetet på vei hjem. Det er jo ikke tid til å ha framme telefonen 😅 Anonymkode: 0c016...162 Det er nettopp det. Folk har jo nok med barna og det som skjer rundt en. Skjønner det er fint å ta noen fine Strand bilder, men å ta de perfekte bildene for å dele sier litt om hvor ille det har blitt Anonymkode: 4b355...d8f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 Nå var jeg redd jeg skulle få pepper for min dvaske bikinikropp under sandborg-bygging eller vannherjing. Jeg gikk klar denne gangen🙈 Anonymkode: 904e4...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 Pass dine egne saker du. Anonymkode: e0795...de5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi var ute og spiste med jobben i går,var nesten krise at ei hadde begynnt og spise av maten,for hu glemte ta bilde.Irriterende og tåpelig. Anonymkode: 5b3e8...eea Ja det er så teit. Den e uka her har jeg vært på sommerfest med jobben, vært på stranda i hele dag. Grillet med venner i går, og var på topptur onsd etter jobb.. har ikke lagt ut et eneste bilde. Jeg klarer å kose meg uten å sitte hele kvelden å sanke inn likes og oppmerksomhet.. Anonymkode: 4b355...d8f 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pass dine egne saker du. Anonymkode: e0795...de5 Du også, du trenger ikke kommentere på alt du leser her inne Anonymkode: 4b355...d8f 3
Diry72 Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 Tok bussen i går og observerte en unge som skulle til å bade i et skitten og liten vanndam i Oslo. De voksne bivånet det hele. Jaja, tenkte jeg og min bedre halvdel, dumme foreldre finnes overalt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 Ei venninne legger ofte ut bilder fra stranda. Ett koselig bilde med tekst: kos med guttene mine. Men jeg har vært med de på stranda. Det er ikke mye kos. De krangling hele tiden Anonymkode: 3f6e2...e86 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ei venninne legger ofte ut bilder fra stranda. Ett koselig bilde med tekst: kos med guttene mine. Men jeg har vært med de på stranda. Det er ikke mye kos. De krangling hele tiden Anonymkode: 3f6e2...e86 Det er som oftes mye slik.. og foreldre som ikke har kontroll på hvor ungene er. Men de har et enormt behov for oppmerksomhet og det å dele glansbilder, slik at alle andre tror de har hatt årets beste dag. Det er ganske kleint å møte folk på stranda jeg ikke har snakket med på lenge, og alt de forteller er ting jeg allerede vet gjennom some. Jeg derimot kan fortelle om ting ingen hadde hørt før.. 😅 Anonymkode: 4b355...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er som oftes mye slik.. og foreldre som ikke har kontroll på hvor ungene er. Men de har et enormt behov for oppmerksomhet og det å dele glansbilder, slik at alle andre tror de har hatt årets beste dag. Det er ganske kleint å møte folk på stranda jeg ikke har snakket med på lenge, og alt de forteller er ting jeg allerede vet gjennom some. Jeg derimot kan fortelle om ting ingen hadde hørt før.. 😅 Anonymkode: 4b355...d8f det er helt greit at du synes det er teit, men hvorfor så stort behov for å snakke ned andre? Anonymkode: a0722...dc7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Skrevet 25. juni 2023 Gjelder ikke bare foreldre eller stranda. Er overalt, jeg innrømmer med skam men lite skyld at jeg også er sånn. Sosiale medier har endret samfunnet og folks selvfølelse og verdier, nå er likes og fine bilder viktigere enn noe annet. Det er trist men sant.. Var nettopp på ferie og min 80 år gamle mor ble gretten hver gang jeg eller barna dro frem telefonen for å knipse bilder eller plasserte hotellfrokosten i bedre vinkel for et perfekt bilde, jeg syns det er helt patetisk selv men vi alle er påvirket av presset og hjernevasken. Og da jeg pekte rundt oss på alle andre som også tok bilder av sine solbrune ben i strandsenga, drinken i hånda med solnedgang i bakgrunnen, mens de kjørte sykkelbåt, poserte foran kameraet foran noen blomster og måtte se på bildet og sa "nei det ble dårlig, ta et nytt!" så innså mor hvordan det har blitt i hele samfunnet. Ja det er trist, kameraer på telefonen og med mulighet til å se bildene umiddelbart + sosiale medier og presset om å også ha fine bilder der har ødelagt samfunnet. Men jeg er fortsatt sykelig opptatt av å få det rette blinkskuddet jeg også desverre Anonymkode: 9106a...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #19 Skrevet 25. juni 2023 Jeg fikk spm om jeg ikke var glad i barna mine. Fordi jeg ikke la ut bilder av dem.... detcer jo omvendt jeg legger ikke bildr av barna mine fordi de ikke ønsker det selv, fordi jeg er glad i dem. Denne ene er det litt mer av enn den andre pga noen arrangement og er entertainer. Og syntes de bildene er ok å dele. Den andre er det. Vel kun konf bilde i tenårene som er delt. Anonymkode: 1857b...2cc 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #20 Skrevet 25. juni 2023 Heldigvis er vi forskjellige og det bør jaggu respekteres og ikke snakkes ned. Det er moro å ta bilder, moro å få til et perfekt bilde. Og hvis ungen syns det var moro å hoppe gang på gang mens mor tok bilde, hvor er synden der? Om ungene hylte og mor var sur så kunne det være kjipt, men så lenge alle koser seg så gi f... i å shame folk! Anonymkode: 1c7a9...401 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå