Gå til innhold

Hvilken karakter blir du fornøyd med

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest *Snart medlem*
Nå er vurderingene enda skumlere. Det er nemlig blitt en trend i å avvise doktoravhandlinger...Og da er det gjerne et halvt års timeout som er straffen. :overrasket:

Angst! :overrasket:

Her i Danmark er hvertfall selve disputasen veeldig laidback, men jeg håper da virkelig at veilederen min har vett til å påskrive passet mitt hvis det jeg har skrevet ikke er godt nok før jeg kommer så langt.

Endret av *Snart medlem*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst! :overrasket:

Her i Danmark er hvertfall selve disputasen veeldig laidback, men jeg håper da virkelig at veilederen min har vett til å påskrive passet mitt hvis det jeg har skrevet ikke er godt nok før jeg kommer så langt.

Aha! Du studerer i DK. Jeg stoler også på veileders dømmekraft, han har plukket på hvert lille punktum, og tvunget meg til å skrive hele greia to ganger. Men jeg er jo ekspert på "worst case scenario", og det har skjedd flere jeg vet om. Men nok OT, nå er det godt å faktisk ha levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med B. Syns det er bra jeg.

Hadde tre eksamener i vår, og fikk to B og en C. Syns det er bra jeg!

I fjor hadde jeg tre fag slått sammen, og fikk B (Praktisk eksamen). Og norskeksamen fikk jeg D. Kjempeskuffet, for jeg trodde det gikk bra! Jeg tror rett og slett man må LÆRE seg å skrive gode eksamensbesvarelser jeg. Det gikk ikke så bra i begynnelsen, men etterhvert gikk det bedre og bedre. Og jeg mener selv jeg kunne stoffet like godt på norrskeksamen som der jeg fikk B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-

Jeg studerer et kreativt fag ved et universitet i UK, og her har man en karakterskala som går fra F- A+ ! Det gies i tillegg prosenter; 100-80%=A+, 79-70%=A, 69-60%=B osv... stryk er under 40%...

A+ brukes derimot såogsi aldri, det har vel mest med typen fag jeg studerer, det kan jo aldri bli perfekt, det handler jo også om mye smak og behag! Selv er jeg ikke fornøyd med noe mindre enn A, har desverre fått etpar 68-69%...nesten A, og veldig bittert, menmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte i det gamle tallkaraktersystemet og da var jeg fornøyd med 2,5 eller bedre, -men "gikk for" 2,0. Vet ikke helt hva det ville tilsvare i bokstavsystemet, men tenker jeg ville vært fornøyd med B iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i A-ene mine, og også strålende fornøyd med B-ene. Mine C-er er godtatt da jeg vet jeg har meg selv å takke. D har jeg også. Den surmuler jeg litt over, men den er fortjent siden jeg ikke gjorde bedre innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Dumme normalfordelingsdebatten. Kan ikke fatte og begripe at selv statistikere, som burde kunne et og anet om normalfordeling, ikke skjønner at det ikke funker å bruke det konsekvent på en eksamen/innlevering på et kurs (særlig når det kanskje er fære enn 20 personer på kurset...)

Uansett, jeg har nå vært ganske heldig og havnet på kurs med professorer som har litt vett i pappen og som gir karakter etter kunnskapsnivå og ingen ting annet.

Det er jo ganske skummelt når man får beskjed om at når mastergradsoppgaver skal vurderes, så skal hele skalaen brukes. Sånn var det jo ikke akurat før, når man hadde det gamle karaktersysemet. Uff tenk å egentlig ha skrevet en helt gjennomsnittlig oppgave, men likevel få E fordi de andre i kullet ditt har vært flinke..

Uansett. Jeg liker ikke at folk bruker normalfordelingen som mal, som dere skjønner

Når det gjelder karakterene mine så er jeg skuffet over en C, B er helt greit, mens A er en ekstra bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt fortalt at C og oppover er bra karakterer! Så får jeg C blir jeg ikke direkte misfornøyd, men alltid gøy med A eller B....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A syns eg ikkje er så viktig å få, B er den eg sikta meg inn på, C er greit (men blir som regel skuffa, alt etter kor vanskeleg eksamen er), D vil eg ikkje ha (og har ikkje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vurderingene enda skumlere. Det er nemlig blitt en trend i å avvise doktoravhandlinger...Og da er det gjerne et halvt års timeout som er straffen. :overrasket:

Huff ja, det har jeg hørt rykter om. Heldigvis er det lenge til disputas. :)

På vitnemålet er jeg fornøyd med A'ene, B'ene er ok, C'ene synes jeg ikke noe godt om, men de to D'ene jeg har er jeg faktisk fornøyd med siden de kom i fag jeg ga f i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...