Gå til innhold

Spare penger på å ha fryseskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkte å kjøpe et fryseskap siden det ikke er så god plass i fryseren under kjøleskapet. Er det mye penger å spare siden man da kan handle mye om gangen? Noen som har? Hvilket anbefaler dere?

Anonymkode: 564fd...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Over noen år er det mye å spare, ja, men selve oppstartskostnaden (prisen for kjøp av fryseskap) er jo ganske vesentlig. Like viktig, for min del i alle fall, var det bekvemmeligheten av å vite at jeg alltid har nok plass til å bunkre opp med frosne brød, is, pastaretter fra Findus, frosne grønnsaker, boller, rundstykker, frossenpizza og alt mulig... Da kan jeg kjøpe med slike ting, særlig når det er tilbud, uten å måtte sjekke om det er plass nok i fryseren. Og jeg har alltid noe på lur i fryseren, som kan tas opp ved behov 👍

Anonymkode: 42de2...23a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan folk kan leve med bare fryser under kjøleskapet. 
Vi har flere frysere. 
Alt av bær som plukkes på høsten, bakst som jeg lager mye av om gangen + alt viltkjøtt tar enormt med plass. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Vi har flere frysere. 
Alt av bær som plukkes på høsten, bakst som jeg lager mye av om gangen + alt viltkjøtt tar enormt med plass. 

Alle kan ikke være som oss 😅😂

ei venninne bruker knapt fryseren under kjøleskapet. Der ligger det noen frossenpizza og is liksom. 

Anonymkode: ad568...04b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst kan du spare penger.  Vi har en stor fryseboks pluss et høyt fryseskap.  I kjøleskapets frysedel har jeg bær, rabarbra og urter.  I fryseskapet ligger ferdig mat, f.eks kjøttkaker, pizza, ertepurè, stekt løk, brød og kaker.  Der legger jeg også middagsrester.  Den store fryseren brukes til kjøtt og fisk.  På den måten kan vi kjøpe større partier.

Det blir billigere fordi du kan kjøpe når prisen er lav, men også sparer man mye tid og arbeid.  Å velge middagsrett er enklere når det kun er tilbehøret som må sjekkes at man har.  

Sjekk finn.no når du kjøper hvitevarer.  Vi har kjøpt både fryser og fryseskap der, og det er flere år siden.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, CrazyCatLady2500 said:

Vi har flere frysere. 

Her er det tre ulike skap og bokser. Man må regne med at uansett hvor mange man har så blir alt fullt tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her har vi tre frysere. Og når perioden med matauk og tilbud er over om senhøsten er det helt fullt. 

Vil anbefale boks foran skap, det er mindre kulderas når du åpner, så maten vil holde lengre. 

Det lønner seg imidlertid ikke om du ikke har et system over hva du har. 

Anonymkode: 5afa0...8b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en liten husholdning, men har tre frysere, to små frysebokser og et fryseskap i et ganske lite hus. Hos oss går det i harryturer med storinnkjøp i Sverige og mye matauk med fisking og sanking av sopp og bær. Jeg baker også brød og fryser ned mange av gangen. Sparer garantert mye penger, samtidig som matauken gir stor tilfredsstillelese hos oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun den under kjøleskapet, og synes det holder. Jeg hadde ikke klart rullert nok på maten om jeg hadde hatt større. Jeg synes det er vanskelig nok i en liten.

Jeg kjøper større kvantum kjøtt og fisk, men jeg passer også på å spise opp det som allerede er i fryseren.
Men jeg jakter ikke, og spiser ikke mye verken bær eller bakst.

Anonymkode: 3f6a6...c74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (19 timer siden):

Vi har flere frysere. 

Veldig kort og enkelt: ikke alle har det samme livet som deg. Ikke alle har tilgang på viltkjøtt, eller interesse av å plukke masse bær...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig kort og enkelt: ikke alle har det samme livet som deg. Ikke alle har tilgang på viltkjøtt, eller interesse av å plukke masse bær...

Men bær står jo ute i skogen, klare for å spises og plukkes. Jeg klarer ikke la være å sanke dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (14 minutter siden):

Men bær står jo ute i skogen, klare for å spises og plukkes. Jeg klarer ikke la være å sanke dem. 

Det er jo direkte uøkonomisk å IKKE  plukke bæra som er tilgjengelig. Jepp.

Anonymkode: bae00...772

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Team fryseskap her. Går ikke på jakt og plukker ikke bær, men handler Findus grønnsaker og fisk på tilbud, baker brød, boller og rundstykker, liker å ha ulike typer is på lager og forsyner meg grådig fra 40%-skapet når jeg handler. Lager også poser med biter av grønnsaker og frukt til smoothie selv og fryser ned. Og kaffe i isbitformer til iskaffe på sommeren. Alt dette er gull verdt når hverdagen er travel. 

Det er vanskelig å si om det lønner seg i kroner og øre, tipper det er høyst individuelt. Det handler mer om hvordan du er som forbruker og hvordan du ønsker å ha det. Jeg har en venninne som elsker å hamstre og fylle opp fryseren, men som har null oversikt og ender opp med å kaste mye av det hun har der fordi det er blitt for gammelt. Hun går i minus, for å si det sånn. 

Anonymkode: fdab0...5b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det et LG fryseskap med no frost funksjon. Får håpe det holder en del år 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 18.42):

Det er jo direkte uøkonomisk å IKKE  plukke bæra som er tilgjengelig. Jepp.

Anonymkode: bae00...772

Nuvel.

Jeg kan kjøpe mye mer bær for pengene jeg tjener på å jobbe 2 timer, enn mengden bær jeg får etter å ha brukt 2 timer på å dra på bærtur.

Anonymkode: c7007...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 18.49):

Nuvel.

Jeg kan kjøpe mye mer bær for pengene jeg tjener på å jobbe 2 timer, enn mengden bær jeg får etter å ha brukt 2 timer på å dra på bærtur.

Anonymkode: c7007...651

Men de to timene i skogen ga deg i tillegg rekreasjon ☺️ og du brukte de timene etter arbeidstid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Matauk og månedshandling. Drivstoff også spart.

Anonymkode: 431de...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 16.25):

Alle har vell tilgang på viltkjøtt? 
vi bestiller hjortekjøtt hver høst. Så ringer de når det er vår tur til å hente. Jakter ikke selv, men velger å partere og vakumere selv for å spare penger. 

da har vi kjøttdeig, biff og grytekjøtt for et helt år. Bruker kjøttdeigen til alt fra taco, pizza til hjortekarbonader. Spiser hjortebiff nesten hver lørdag siden barna elsker det. 

kjøper brød på rema etter kl22 et par ganger i måneden og sparer mye på det. Barna er ikke så glad i hjemmebakt brød. Baker mye rundstykker, hvetebakst, pizzahorn og kaker. 

kjøper kvanta med fisk. 

så vi trenger mye fryseplass😄 men skjønner at alle ikke har det behovet

Anonymkode: 6ca53...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...