Gå til innhold

Hva om barnefar plutselig vil ha mer samvær enn 50%?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ikke vil det? 

Kan han kreve å ha barnet mer enn meg uten et godt grunnlag? 
Hva skjer om han går til retten for å kreve mer enn 50%? 

(basically så er han sur på meg for at jeg ikke lenger blir kuet av han,og etterkommer alle hans ønsker og krav om å fortsatt kontrollere meg og mitt liv. Så han bruker barnet for å true meg) 

Anonymkode: ac871...3b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ordningen med 50/50 er den mest foretrukne. Tror det må enormt gode grunner til for han å få mer om du ikke vil det. 

Anonymkode: c0f64...dd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ordningen med 50/50 er den mest foretrukne. Tror det må enormt gode grunner til for han å få mer om du ikke vil det. 

Anonymkode: c0f64...dd7

Håper det. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånne fedre er hevngjerrige eller gjertige som regel

Anonymkode: 856d1...dd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånne fedre er hevngjerrige eller gjertige som regel

Anonymkode: 856d1...dd1

Ja det er jeg klar over. Er også klar over at mesteparten er bare trusler. Og ikke alvor. Men det at det finnes en liten sjangse for at det blir alvor er skremmende..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg ikke vil det? 

(basically så er han sur på meg for at jeg ikke lenger blir kuet av han,og etterkommer alle hans ønsker og krav om å fortsatt kontrollere meg og mitt liv. Så han bruker barnet for å true meg) 

Så lenge han har et godt forhold til barnet, og er en god far, så har han like gode forutsetninger som deg til å ha barnet mer enn 50% om man blir enige om det. Det er jo relativt vanlig at den ene forelderen har mer enn 50%, som oftest mor. 

Anonymkode: f28cf...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så lenge han har et godt forhold til barnet, og er en god far, så har han like gode forutsetninger som deg til å ha barnet mer enn 50% om man blir enige om det. Det er jo relativt vanlig at den ene forelderen har mer enn 50%, som oftest mor. 

Anonymkode: f28cf...3b7

Jeg skjønner det, men det er ikke det som er poenget her. Poenger er at jeg ikke vil det!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og jeg ikke vil det? 

Hvorfor må mange damer stikke kjepper i jula for at far skal kunne ha barnet sitt like mye som mor har? Penger skal de ha av far men de skal bare ikke få ha barnet👿 slutt og tenk på deg selv og tenk heller på barnet

• Liker 3
Skrevet

Har han bedt om det, eller skaper du fiktive problemer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må mange damer stikke kjepper i jula for at far skal kunne ha barnet sitt like mye som mor har? Penger skal de ha av far men de skal bare ikke få ha barnet👿 slutt og tenk på deg selv og tenk heller på barnet

Leser du ikke det jeg skriver? Vi har like mye samvær. Hvordan mener du jeg ikke tenker på barnet? Det er nettopp barnet jeg tenker på,som vil få mindre tid med meg! Som barnet har vært mest med, gjennom hele sitt liv pga fars dårlige valg oppigjennom. Har ikke tenkt å gå videre inn på noe her, men syns det er utrolig dårlig gjort å gå utifra at jeg er en forferdelig barnemor når det ikke er fakta. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge barnet har det bra, det ikke er problem med avstand fra skolekrets og venner og begge foreldrene er gode omsorgspersoner er det ikke noe grunnlag for mer enn 50/50 fra noen av partene.

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (Akkurat nå):

Har han bedt om det, eller skaper du fiktive problemer?

Skaper ikke fiktive problemer, han sa det idag etter å ha skjelt meg ut fordi jeg ikke gjør som han sier. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sjansen er omtrent ikke til stede, så pust ut og ikke tenk på det. Han må isåfall si at du slår eller noe, og det regner jeg med at barnet kan avkrefte.

Han bruker det i mangel på annen kontroll på deg. Vær glad du er kvitt han!

Anonymkode: 8789c...112

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, sjansen er omtrent ikke til stede, så pust ut og ikke tenk på det. Han må isåfall si at du slår eller noe, og det regner jeg med at barnet kan avkrefte.

Han bruker det i mangel på annen kontroll på deg. Vær glad du er kvitt han!

Anonymkode: 8789c...112

Er sjeleglad for å ikke være sammen med han mer. 
Skulle bare ønske truslene ikke hadde effekt lenger, men det har de.. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leser du ikke det jeg skriver? Vi har like mye samvær. Hvordan mener du jeg ikke tenker på barnet? Det er nettopp barnet jeg tenker på,som vil få mindre tid med meg! Som barnet har vært mest med, gjennom hele sitt liv pga fars dårlige valg oppigjennom. Har ikke tenkt å gå videre inn på noe her, men syns det er utrolig dårlig gjort å gå utifra at jeg er en forferdelig barnemor når det ikke er fakta. 

Men da er det kanskje på tide at barnet også får like mye tid med sin pappa. Jeg sier ikke du er en forferdelig mor men barnet har like mye rett til og være Hos sin pappa. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da er det kanskje på tide at barnet også får like mye tid med sin pappa. Jeg sier ikke du er en forferdelig mor men barnet har like mye rett til og være Hos sin pappa. 

Jeg skjønner hva du skal frem til.. men jeg tror ikke du skjønner helt poenget med denne tråden så jeg velger å ikke respondere mer til deg.

• Liker 8
Skrevet

Herregud, du leser jo ikke før du svarer! Han vil ha MER enn 50%!

Men, ts, du kan bare true tilbake å si at det er DU som skal ha mer enn 50%, og statistisk har du (dessverre for fine menn med gærne damer) veldig mye større mulighet til å lykkes med det enn han. Det er mammaene som er vinnerne når det gjelder det der. Synd for mange, men bra for deg!

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skaper ikke fiktive problemer, han sa det idag etter å ha skjelt meg ut fordi jeg ikke gjør som han sier. 

Javel. Ro deg ned du også. Holdningen din bidrar ikke til samarbeid og trygghet.

Tomme  trusler er jo bare det.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (3 minutter siden):

Javel. Ro deg ned du også. Holdningen din bidrar ikke til samarbeid og trygghet.

Tomme  trusler er jo bare det.

Hva vet du om holdningen min ift å skape samarbeid og trygghet? 

Jeg må si jeg er sjokkert over enkelte svar her inne.. dere vet jo absolutt ingenting om noe, bare antar.. 

Takk til dere som svarer på det tråden handler om, det har roet meg litt mer ned ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner hva du skal frem til.. men jeg tror ikke du skjønner helt poenget med denne tråden så jeg velger å ikke respondere mer til deg.

Du må jo tåle og høre hva andre mener når du spør på en slik tråd 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...