AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Jeg misliker huset mitt sterkt og ønsker å flytte snarest. Men: Vinduene er femti år gamle og det er dårlig isolert, så glovarmt om sommeren og iskaldt om vinteren. Nå har jeg bestilt varmepumpe og vurderer å skifte vinduer. Er det ren idioti om jeg uansett flytter om et år? Jeg vet ikke om jeg har råd til å flytte om et år, det kan ta lenger tid. Innspill? Anonymkode: 4c198...b48
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 Jeg kjøpte varmepumpe før salget, og den ble en av de få positive tingene med huset. Er usikker på om vindusjobben lønner seg. Jeg fikk flere TG3 på mitt hus, bl.a på drenering, men det mente megleren jeg ikke skulle gjøre noe med. Men jeg bor i et særdeles populært område, hvor folk vil bo for enhver pris. Ville vurdert dette ilag med megler. Velg en som er kjent der du bor. Anonymkode: af45f...310 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 Jeg kjøpte ny varmepumpe like før salg, men det var fordi den gamle streiket og det ville vært en negativ ting å selge hus med defekt varmepumpe. Hadde ikke kostet på installering av varmepumpe om det ikke var det fra før. Hvis du skal bo der i minst ett år fremover vil du jo få glede av den selv, så da kan det vel være verdt det? Anonymkode: 5e532...acf 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Skrevet 25. juni 2023 Ja, det ville jeg ha gjort. Så gamle vinduer ville vært veldig negativt for meg som kjøper, og jeg ville enten bydd betydelig lavere siden jeg måtte gjort jobben, eller kikket videre. Spesielt med tanke på strømpriser. Varmepumpe er rimeligere, men ville vært et pluss. Anonymkode: da21b...a1b
senior Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Varmepumpe tjene du neppe inn på strømregningen på ett år. Som kjøper ville jeg alltid ønske å gjøre utbedringene selv, i stedet for å betale for noe jeg kanskje ikke liker eller må gjøre om igjen. Jeg angrer likevel på at jeg ikke skiftet vinduer før jeg solgte barndomshjemmet mitt. Det er et arkitekttegnet og fint gammelt trehus fra 1947. Den nye eieren skiftet til moderne vinduer som totalt brøt med stilen. Nå gråter jeg innvendig og orker ikke se på det hver gang jeg passerer.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 Om du bare skal bo der i ett år, ville jeg ventet. Jeg som kjøper ville heller kjøpt noe som jeg måtte pusse opp litt og få det slik JEG ville, enn å betale mer for en bolig som var nyoppusset, men ikke slik jeg ville ha det. En varmepumpe kan være ganske dyr, avhengig av hvilken løsning du velger. Vinduer kan også bli dyrt å skifte - vi brukte vel nesten 150 000 på å skifte 9 vinduer i fjor (da var det en del plunder med å sette opp stillas på ujevn tomt, riktignok). Det får du neppe igjen ved et salg. Du får riktignok lavere strømregning, men ikke SÅ mye lavere. Anonymkode: ad7e1...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå