Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal by på en bolig, men maksbud jeg kan gi er 9% under takst. Har rett og slett ikke mer penger mtp at boligen også trenger oppussing. Når er det lurt å gi bud? Rett etter visning? Dagen etterpå?

Anonymkode: 0a166...e5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen betydning. Begynner 1 med bud, så kommer de andre hvis de vil kjøpe.

Anonymkode: 51cd7...c27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter megler klokken 12 dagen etter siste annonserte visning, for det er da bud godtas. Si i fra at du ønsker å få beskjed om det kommer inn bud. Ikke gi ditt bud enda, men vent og se om det kommer inn høyere bud.

Gjør det ikke det, kan du på slutten av dagen gi ditt bud. Kanskje selger vil selge for det da, eller ta sjansen på å holde  ny visning og få flere interesserte inn da.

Anonymkode: da0d1...0a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen gidder vel å selge til 9 % under prisantydning dagen etter visning, hvis ikke boligen er kraftig overpriset fra før? Jeg ville ventet noen dager før jeg la inn bud langt under takst. Da har selgerne sannsynligvis blitt mer innstilt på at «ok, her får vi kanskje ikke helt det vi ønsker oss» og det er mer rom for forhandlinger, om ingen andre hiver seg med i budrunde.

Anonymkode: 3a0ee...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...