Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nylig autorisert regnskapsfører (fikk på onsdag) med 2 års arbeidserfaring. Var på intervju, har fått jobbtilbud og vurderer bytte. 

Ny arbeidsgiver (inhouse, konsern) ønsker en som kan kontrollere hva de andre gjør (som er delvis selvlærte), men også større oppgaver som jeg ikke har vært med på før. Det er få (ingen) mennesker jeg kan spørre der dersom jeg skulle stå fast, noe som gjør meg usikker på om jeg er egnet, men i gammel jobb føler jeg ofte at jeg ikke blir utfordret nok. Lønna er 150 000 høyere (650 000kr) og de er mye nærmere hjemme - dvs. jeg sparer reisekostnader. Jeg vet enda ikke pensjonsordning eller mulighet for hjemmekontor. 

Jeg har ikke snakket med nåværende arbeidsgiver (regnskapsbyrå) etter at jeg fikk autorisasjonen min, og lurer på om jeg bør ta en lønnsprat da lønna er dårlig ift. Hva jeg ønsker. De er ganske kjipe på dette og jeg tror ikke de greier å matche tilbud. Jeg har også litt kjedelige oppgaver.
Igjen har jeg flere å spørre og større «trygghet».

Bør jeg bli og vente på nytt tilbud (jeg blir kontaktet av flere rekrutterere i uken)?
Hva bør de kunne levere av lønn (pr dd får jeg 500000)? Har ny arbeidsgiver gitt et dårlig tilbud? Skal jeg fortelle at jeg har mottatt tilbud og vurderer å ta den?

Tusen takk for hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...