Gå til innhold

Varme og ømme føtter og legger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

I denne varmen så sliter jeg med særlig legger og føtter. Det er litt som «restless legs», og nummenhet, og vanskelig å ligge i ro. I natt så ble jeg så desperat at jeg tok to kjølehånklær i iskaldt vann og bandt løst rundt føtter og oppover leggene. Da fikk jeg tilslutt litt avlastning, og sovnet litt, før jeg måtte lage nye. (Dette er håndklær som ser litt ut som kjøkkenhåndklær. Kjøpt på Normal for noen år siden, og holder godt på kulden, og jeg normalt bruker ved migrene). Stappet også et lite fryst kjøleelement mellom leggene. Jeg har kjølespray fra The body shop. Sånn peppermyntespray som er veldig god, men nå holder ikke den. Det er ubehagelig å sitte i ro, og enda mer sove. Skal prøve å få gått meg en tur før varmen inntar for fullt her, men hva annet kan jeg gjøre? 

Er 25 grader på soverommet og jeg ligger med både vifter og vindu åpent. Har også beina høyt på dagtid. Tar fast magnesium hele året pga lett for kramper, og pga bla nevnte migrene. Er aktiv og tøyer, men hviler også på de varmeste tidene. Er heldigvis meldt litt kjøligere til uken, og vi trenger regnet, men regner jo med (og håper også) at vi får flere varme sommerdager, men skulle gjerne hatt litt hjelp med beina. Blir helt sprø her… Dette er ikke nytt fenomen, så mulig jeg bare må akseptere og bli vant med det, men føler det er verre i år. Det kan selvsagt være litt selektiv hukommelse på det da 😅🙈

Noen som kjenner seg igjen, og eventuelt har noen tips? Både faktisk for natten og ellers? Jeg føler aktivitet hjelper så blir en tur nå ihvertfall. 

Anonymkode: 9704d...8f3

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varme føtter her å 🤪 Bruker å smøre på Aloe Vera kjøpt på apotek, hver kveld når jeg skal legge meg, det hjelper.

Anonymkode: 0d9f0...a6b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Varme føtter her å 🤪 Bruker å smøre på Aloe Vera kjøpt på apotek, hver kveld når jeg skal legge meg, det hjelper.

Anonymkode: 0d9f0...a6b

Tusen takk for svar, og da må jeg få kjøpt aloe vera. Har til og med en kupong på 100kr på Vitus jeg ikke vet hva jeg skal bruke på, men nå har jeg en plan. 😊🙏🏼

Anonymkode: 9704d...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...