AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #41 Del Skrevet 25. juni 2023 Lilly Rose skrev (1 time siden): Oi, noen kjente deg igjen fra nabolaget? Kom vedkommende bort til deg og sa at hen visste hvem du var på forumet? Jeg vet at noen brukere er blitt forfulgt i tråder og trollet med av anonyme brukere selvfølgelig. Jeg fikk pm fra en bruker med tips om hvor jeg kunne finne noe som hadde forsvunnet utenfor døra en natt. Vedkommede hadde koblet sammen hvem jeg var ut fra det jeg hadde skrevet under brukernavn, og hadde tydeligvis sett meg nok i området vi bodde til å vite hvordan gjenstanden som forsvant så ut. Når jeg så nevnte tyveriet i en tilfeldig tråd kunne vedkommede fortelle hvor de hadde sett den, så den kom til rette. Så, i dette tilfelle var det jo et hyggelig utfall, men det ga meg likevel en vekker. Anonymkode: 8690d...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 25. juni 2023 #42 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fikk pm fra en bruker med tips om hvor jeg kunne finne noe som hadde forsvunnet utenfor døra en natt. Vedkommede hadde koblet sammen hvem jeg var ut fra det jeg hadde skrevet under brukernavn, og hadde tydeligvis sett meg nok i området vi bodde til å vite hvordan gjenstanden som forsvant så ut. Når jeg så nevnte tyveriet i en tilfeldig tråd kunne vedkommede fortelle hvor de hadde sett den, så den kom til rette. Så, i dette tilfelle var det jo et hyggelig utfall, men det ga meg likevel en vekker. Anonymkode: 8690d...8be Oi. Litt skummelt også selv om gjenstanden kom tilbake. Jeg vet om en mann som opplevde å bli stalket av en anonymbruker på forumet. Han fant ut hvem denne brukeren er da han fikk meldinger i innboksen sin også. Det var eksen hans. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #43 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, og hva så da om du kjenner de igjen? Hva så om de skriver at de liker, ikke vil til London, har sex med håndjern på? Hva så? Anonymkode: d1e6e...aac Hvis det er greit for deg at en nabo, en kollega, en svigerinne, leser dette om deg, så er det jo ikke noe problem? Da kan du jo like så godt signere med fullt navn? Selv vil jeg skrive litt på fri eksos her inne. Og selv om det ikke er en stor hemmelighet at jeg tar et glass vin før jeg skal fly, eller glatt bruker 30 000 på en veske, er det jo ikke noe jeg vil at en konservativ svigerfamilie, eller sjef, skal vite. Anonymkode: 825bf...5e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #44 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er greit for deg at en nabo, en kollega, en svigerinne, leser dette om deg, så er det jo ikke noe problem? Da kan du jo like så godt signere med fullt navn? Selv vil jeg skrive litt på fri eksos her inne. Og selv om det ikke er en stor hemmelighet at jeg tar et glass vin før jeg skal fly, eller glatt bruker 30 000 på en veske, er det jo ikke noe jeg vil at en konservativ svigerfamilie, eller sjef, skal vite. Anonymkode: 825bf...5e2 Men hvorfor dele noe her da, i utgangspunktet? Merkelig problem. Du vil dele, bare ikke bli gjenkjent? Anonymkode: d1e6e...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #45 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor dele noe her da, i utgangspunktet? Merkelig problem. Du vil dele, bare ikke bli gjenkjent? Anonymkode: d1e6e...aac Hvorfor skriver ikke du under brukernavn? Anonymkode: 825bf...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #46 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skriver ikke du under brukernavn? Anonymkode: 825bf...5e2 Se tilbake i tråden så ser du hvorfor. Anonymkode: d1e6e...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #47 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Se tilbake i tråden så ser du hvorfor. Anonymkode: d1e6e...aac Så du er en av de som velger å være AB fordi du er ufin? Jeg oppførte meg, så det problemet hadde jeg aldri, tross 8000 innlegg før det satt et støkk i meg hvor mange jeg gjenkjente. Jeg vil bare ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 825bf...5e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #48 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du er en av de som velger å være AB fordi du er ufin? Jeg oppførte meg, så det problemet hadde jeg aldri, tross 8000 innlegg før det satt et støkk i meg hvor mange jeg gjenkjente. Jeg vil bare ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 825bf...5e2 Nei, ikke ufin. Men står for mine meninger og er ikke alltid WOKE. Da var det noen som ikke taklet det. Igjen spør jeg deg da hvorfor du er på et nettforum og deler om ting om deg selv og løst og fast, når du ikke vil bli gjenkjent? Anonymkode: d1e6e...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #49 Del Skrevet 25. juni 2023 Mann1977 skrev (11 timer siden): Hvorfor bruker folk å skrive som "anonym" om helt ufarlige tema ? De fleste av oss har ganske anonyme brukernavn allerede. Er det for at ikke noen skal avsløre evt selvmotsigelser? Eller for å være ekstra anonym? Ofte er det relevant å vite kjønn og alder på den som skriver. For har du vært medlem på kg lenge nok vil du erfare at mange her inne vil trekke inn ting du har sagt i andre tråder og bruke det som et angrep. Anonymkode: 8446e...64c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #50 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, ikke ufin. Men står for mine meninger og er ikke alltid WOKE. Da var det noen som ikke taklet det. Igjen spør jeg deg da hvorfor du er på et nettforum og deler om ting om deg selv og løst og fast, når du ikke vil bli gjenkjent? Anonymkode: d1e6e...aac Vel... de fleste av oss er vel på et nettforum fordi vi vil diskutere akkurat hva vi føler uten å bli gjenkjent 😜 Anonymkode: 825bf...5e2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #51 Del Skrevet 25. juni 2023 Hvorfor folk skriver som anonym er beskrevet i hundretalls slike tråder før. Men det jeg lurer mer på er om alle som starter slike tråder virkelig tror de er den første? Har de aldri sett tråder som dette før? De postes så ofte at det nesten like gjerne kunne vært en sticky øverst på siden, sammen med penistråder og er jeg gravid. Anonymkode: fa71e...89d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #52 Del Skrevet 25. juni 2023 Etter at jeg kjente igjen ei x-venninne her inne, så har jeg begynt å kun bruke AB. Det var nemmelig da jeg skjønte hvor lett det faktisk er å finne ut hvem folk er her inne, basert på småtteri de har delt i ulike tråder. Ja, selv i "ditt siste innkjøp" tårdene velger jeg å bruke AB. Anonymkode: c8e58...02c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #53 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter at jeg kjente igjen ei x-venninne her inne, så har jeg begynt å kun bruke AB. Det var nemmelig da jeg skjønte hvor lett det faktisk er å finne ut hvem folk er her inne, basert på småtteri de har delt i ulike tråder. Ja, selv i "ditt siste innkjøp" tårdene velger jeg å bruke AB. Anonymkode: c8e58...02c Ja det er ikke de store tingene en blir gjenkjent på. Det er de små detaljene. Type hvordan brudekjolen ser ut, eller hva en har spist i dag Anonymkode: 4b5af...c41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. juni 2023 #54 Del Skrevet 25. juni 2023 Det handler nok om at en del ikke ønsker å utøve tilstrekkelig "nettvett" til å ikke bli gjenkjent, og anonym er dermed en god løsning når en stadig ønsker å fortelle om seg selv, også der det ikke er relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #55 Del Skrevet 25. juni 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Det handler nok om at en del ikke ønsker å utøve tilstrekkelig "nettvett" til å ikke bli gjenkjent, og anonym er dermed en god løsning når en stadig ønsker å fortelle om seg selv, også der det ikke er relevant. Handler kun om varsler. Kunne man slått av alle varsler så hadde jeg ikke postet anonymt. Anonymkode: 74886...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #56 Del Skrevet 25. juni 2023 Mann1977 skrev (12 timer siden): Hvorfor bruker folk å skrive som "anonym" om helt ufarlige tema ? De fleste av oss har ganske anonyme brukernavn allerede. Er det for at ikke noen skal avsløre evt selvmotsigelser? Eller for å være ekstra anonym? Ofte er det relevant å vite kjønn og alder på den som skriver. Fordi det dessverre er alt for mange drittsekker her på Kvinneguiden!! Hvis man for eksempel skriver om oppskrifter på en bestemt middag, og i en senere tråd skriver man om problemer med en datamaskin, eller med internett-tilgangen sin. Eller fordi man har problemer på jobb / med kollegaene sine. Skriver man under brukernavn innenfor disse vidt forskjellige temaene som risikerer man at det kommer en tulling, som skriver for eksempel du klarer aldri å lage ordentlig middag en gang, hvordan skal du kunne vite noe som helst om *spesifikt tema* som det snakkes om i en annen tråd?? Sånne søppel-kommentarer er nærmest ikke-eksisterende på for eksempel Diskusjon.no eller noen andre debatt-forum på Internett. Men Kvinneguiden er tydeligvis litt av en søppelfylling... Anonymkode: 13b54...6d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #57 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi jeg er helt anonym. Men om jeg søker på site:kvinneguiden.no "Mann1977", får jeg 304 treff på Google, og dersom noen hadde satt sammen alle opplysningene i sporene man legger igjen etter seg, er man ikke lenger like anonym; for de fleste av oss med en del innlegg ville det ta noen få minutter å finne fullt navn og adresse, og muligens også fødselsdato, noe som enkelt kan videreføres i fødselsnummer på grunn av begrenset antall tallkombinasjoner. Så illusjonen om at man er anonym når man skriver under brukernavn, er dessverre bare en illusjon. Anonymkode: d733c...461 Ja og så er det lett for andre å hetse og terrorisere brukere med fullt navn som ikke er enig i hva terroristene mener er riktig. Anonymkode: 480ff...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 25. juni 2023 #58 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Etter at jeg kjente igjen ei x-venninne her inne, så har jeg begynt å kun bruke AB. Det var nemmelig da jeg skjønte hvor lett det faktisk er å finne ut hvem folk er her inne, basert på småtteri de har delt i ulike tråder. Ja, selv i "ditt siste innkjøp" tårdene velger jeg å bruke AB. Anonymkode: c8e58...02c Jeg har ikke kjent noen igjen her, men en venninne av meg som har vært her lenge fortalte meg om en bruker som skrev om en hendelse hun hadde vært vitne til. Husker ikke helt hva det handlet om, men hun skrev veldig detaljert og utbroderte noe voldsomt. Venninnen min skrev at hun burde slette tråden da personen kunne kjenne seg igjen og bli gjenkjent, og gjenkjent ble hun. Noen hadde sendt henne melding med lenke til tråden og plutselig var hovedrolleinnhaveren deltaker i tråden. Hvordan det gikk husker jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 25. juni 2023 #59 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor dele noe her da, i utgangspunktet? Merkelig problem. Du vil dele, bare ikke bli gjenkjent? Anonymkode: d1e6e...aac Oh the irony, er det ikke det en sier? Du kan ikke klage over valget om å skrive som anonymbruker når du gjør det samme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #60 Del Skrevet 25. juni 2023 Vi er her for å diskutere, ikke for å dele. Dele kan man gjøre på sosiale medier. Anonymkode: fa71e...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå