Gå til innhold

Hvorfor bruke "anonym" til alt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Lilly Rose skrev (3 minutter siden):

Oi, noen kjente deg igjen fra nabolaget? Kom vedkommende bort til deg og sa at hen visste hvem du var på forumet?

Jeg vet at noen brukere er blitt forfulgt i tråder og trollet med av anonyme brukere selvfølgelig. 

I tilfellet med kollegaen over så sa jeg ikke fra, det var såpass tilfeldig at jeg tenkte det skulle mye til at andre også skulle trekke linjene.

Da jeg gjenkjente svigerinnen min sa jeg fra. Heller ikke der var det personlige innlegg. Men det var tydelig hvor hun bodde i en tråd, når de pyntet til jul i en annen, hvilken TV-serie hun fulgte i en tredje. Da er det veldig mange som potensielt kan forstå hvem det er. 

Anonymkode: 825bf...5e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mann1977 skrev (9 timer siden):

Hvorfor bruker folk å skrive som "anonym" om helt ufarlige tema ? De fleste av oss har ganske anonyme brukernavn allerede. Er det for at ikke noen skal avsløre evt selvmotsigelser? Eller for å være ekstra anonym?

Ofte er det relevant å vite kjønn og alder på den som skriver.

Fordi det er sinnsykt lett å kjenne igjen folk her inne… et par ganger med personlig informasjon og man kan kjenne igjen personen. 

jeg kjenner igjen en bruker her inne. Det var gjennom et  par innlegg om et bryllup.. nå kjenner jeg jo henne igjen på alle innleggene hennes. Mange steder sikkert ting hun ikke vil folk skal vite

Anonymkode: 4b5af...c41

AnonymBruker
Skrevet
Mann1977 skrev (9 timer siden):

Hvorfor bruker folk å skrive som "anonym" om helt ufarlige tema ? De fleste av oss har ganske anonyme brukernavn allerede. Er det for at ikke noen skal avsløre evt selvmotsigelser? Eller for å være ekstra anonym?

Ofte er det relevant å vite kjønn og alder på den som skriver.

Jeg gjør det pga «stalker» som liker å kommentere på det meste jeg skriver. Kommentarene hans er usaklige og helt ute av kontekst. Hengt seg opp i et par ting jeg har skrevet, og bruker en hver anledning til å skrive om det, uavhengig av tråd og tema.

Anonymkode: 00f9f...90d

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg dessverre brukte navnet mitt i brukernavnet da jeg opprettet konto her. Vil være helt anonym på nett. 

Anonymkode: bda20...c0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg dessverre brukte navnet mitt i brukernavnet da jeg opprettet konto her. Vil være helt anonym på nett. 

Anonymkode: bda20...c0b

Hei, det er mulig å endre. Jeg gjorde samme taben, er forum som hjelper deg. 

Anonymkode: 55ae6...569

Skrevet

Jeg skriver ikke anonymt, men det ser man jo også resultatet av. Selv ved ufarlige temaer blir alt tolket i verste mening.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev i årevis stort sett under brukernavnet mitt, men etter hvert ble det litt mange varsler om unødvendige saker å bla igjennom. Så i de trådene jeg ikke er interessert i videre oppfølgning, eller ikke interessert i å svare hvis noen siterer meg eller se antall like, så skriver jeg som anonymbruker og glemmer tråden. 

Bruker brukernavnet mitt hver dag, da, men som sagt blir noe med anonymknappen også.

Anonymkode: e0b7c...c05

Gjest Adobyen
Skrevet
Majer skrev (6 minutter siden):

Jeg skriver ikke anonymt, men det ser man jo også resultatet av. Selv ved ufarlige temaer blir alt tolket i verste mening.

Ja, det hender meg også.  Jeg setter pris på at du bruker profil :) 

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (8 timer siden):

Det trengs ingen teknologi.det er som du sier skrivestil. Alt fra ord som brukes, tegnsetting, gjennomgående skrivefeil og ikke minst ordene vi bruker. Jeg forstår det som av ulike grunner trenger å være anonyme, men det er noen brukere her som er hyggelige når de skriver med bruker, men kan være dritkjipe som anonyme. Klassisk trolling selvsagt, men om man skal kalle meg en tømmestasjon som blir brukt av menn, synes jeg det er feigt å ikke stå for det.

Nå er jeg feig og skriver anonymt. Jeg er en mann som mener jeg er ganske sivilisert både anonymt og med nick. Jeg kan være litt krass og spydig både ned og uten nick.

Stort sett bruker jeg anonym når jeg skriver noe som direkte eller indirekte er utleverende for mine nære eller avslører mye om meg.

Jeg blir redd for å blir uskyldig mistenkt for trolling.

Jeg har ikke lyst til å diskutere mitt nick konkret, men kan du gi eksempler her? Hva slags ufine ting har blitt sagt av folk som er høflige når de har nick?

Anonymkode: 8eb53...19c

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg husker detaljer godt. Har gjenkjent to stykker på helt ubetydelige detaljer som beskrivelse av en bok de leser og en oppskrift, kombinert med noe annet de skrev forrige uke. Og så kan man bare klikke seg inn og få det bekreftet gjennom flere detaljer. 

ja, det er akkurat dette jeg er redd for.

La oss si at jeg forteller de på jobben at jeg leser ei bok ved det og det navnet, også har jeg sagt til de samme folka at jeg skal ha fri i neste uke til å kose meg i sola, også vet de fleste hva jeg liker av mat og drikke, hvordan jeg liker å kle meg, osv.

Om jeg da nevner disse tingene på Kvinneguiden, og noen tenker "oi, det der hørtes kjent ut, nå ble jeg nysgjerrig" så tar det ikke mange minuttene før de får sett gjennom alt jeg har postet under brukernavnet mitt. (Det er noe jeg hater ved Kvinneguiden, og synes ikke at man skal kunne se hva brukere har postet under profilen.)

At noen kommer neste dag på jobben og sier sånn" jasså, du er på kvinneguiden og brukernavnet ditt er et Kari1985" er noe som høres veldig ubehagelig ut. Da vet de mye mer om meg enn det jeg ønsker å dele med dem.

Et annet problem med å skrive under brukernavn er at man kan få brukere som "forfølger" en rundt på forumet. Mange får et eller annet sykt kick ut av å gjøre det, og gjør det enda mer om man sier at det er ubehagelig og ber dem om å slutte. Ja, man kan blokkere folk, men det er så lett å bare lage ny bruker at om man først har en som forfølger en kan det bli vanskelig å bli kvitt dem.

Dermed bruker jeg AB der jeg kan, og unngår for det meste steder her inne der jeg må skrive under brukernavn.

Anonymkode: 60319...ed0

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker AB så mye som mulig. Jeg ser på det som en god vane på linje med å pusse tennene. Det er bra for meg. 

Anonymkode: c5bf0...70b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er her for selve diskusjonen. Da blir brukernavn og tilhørende "identitet" egentlig mer forstyrrende enn hjelpsomt.

Anonymkode: 6cf77...870

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg veksler mellom bruker og AB. Et brukernavn er svært lite anonymt.

Anonymkode: 7ac5e...b35

Hvilken informasjon får du ut av et tilfeldig brukernavn på kg? Veldig lite vil jeg påstå 😊 

Ingenting av det jeg har skrevet her inne, er med på å avsløre personlige opplysninger om meg som person. Ikke basert på mitt brukernavn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (16 minutter siden):

Hvilken informasjon får du ut av et tilfeldig brukernavn på kg? Veldig lite vil jeg påstå 😊 

Ingenting av det jeg har skrevet her inne, er med på å avsløre personlige opplysninger om meg som person. Ikke basert på mitt brukernavn. 

Det er imponerende.

Du har aldri ytret en mening om ubåten i aktuelt trådene?

Aldri delt "hva er det til middag"? 

Aldri nevnt hva du liker å gjøre i London? 

Aldri uttalt ditt hat mot merker i vesketrådene? 

Aldri delt din mening om en episode i Sommerhytta? 

Jeg mener, slike ting du plutselig deler med venner en sommerkveld, eller over lunsjen på jobb, som gjør at flere raskt kan reagere om de leser samme uttalelsen i en tråd neste lørdag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er imponerende.

Du har aldri ytret en mening om ubåten i aktuelt trådene?

Aldri delt "hva er det til middag"? 

Aldri nevnt hva du liker å gjøre i London? 

Aldri uttalt ditt hat mot merker i vesketrådene? 

Aldri delt din mening om en episode i Sommerhytta? 

Jeg mener, slike ting du plutselig deler med venner en sommerkveld, eller over lunsjen på jobb, som gjør at flere raskt kan reagere om de leser samme uttalelsen i en tråd neste lørdag. 

Hvorfor tror du at du er så viktig at det du sier nærmest blir lagret i evigheten og at dine kolleger/venner/bekjente logger seg inn her for å snoke? Litt vel paranoid eller?

Anonymkode: d1e6e...aac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (19 minutter siden):

Jeg har forresten en kollega som konsekvent setter feil komma foran "er", en veldig merkelig måte å skrive på. Få som gjør denne feilen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at du er så viktig at det du sier nærmest blir lagret i evigheten og at dine kolleger/venner/bekjente logger seg inn her for å snoke? Litt vel paranoid eller?

Jeg er helt uinteressant for de fleste.

Det er også de to jeg har gjenkjent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt uinteressant for de fleste.

Det er også de to jeg har gjenkjent. 

Ja, og hva så da om du kjenner de igjen? Hva så om de skriver at de liker, ikke vil til London, har sex med håndjern på? Hva så?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke redd for å bli gjenkjent, men jeg ser heller ikke hvorfor jeg skal diskutere med navn. Det jeg skriver blir jo ikke noe annerledes med Nick? 

Anonymkode: 882b2...6fb

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er her for selve diskusjonen. Da blir brukernavn og tilhørende "identitet" egentlig mer forstyrrende enn hjelpsomt.

Anonymkode: 6cf77...870

Veldig enig i dette. Jeg liker å diskutere med noen uten å også vite at de liker analsex.

Anonymkode: 5e022...275

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...