AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Vi bor på bygda, og er på besøk i byen med hund for første gang. Der vi bor er det jo nok av buskas å tisse på, men når vi er i byen så vil hunden tisse på alt som minner om et tre. Lyktestolper, søppelspann, blomsterpotter, gjerder osv. Hva er det greit at hunden tisser på og ikke midt i en by? Anonymkode: 2e8fc...733
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Ikke andres private eiendom og ting. Offentlig går fint. Anonymkode: c56a9...833 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Jeg mener at hunder ikke skal tisse på noe som ikke er gress/busk/tre/jord osv. Selv midt i byen finnes det de fleste plasser. Hvis ikke så kunne jeg akseptert en lyktestolpe eller blomsterpotte en sjelden gang, men ikke at bikkja markerer hver 5 meter på alt som finnes. Anonymkode: cbb1c...609 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Alt som blir parkert midt i et fortau blir tisset på! Jeg pleier å si «flink» når min tisser på el-sparkesykkel og sykler som er parkert sånn at de blokkerer veien for oss. Inngangsparti til folk er ikke lov. Heller ikke biler som står der de skal stå. Anonymkode: 1da6f...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Jeg blir forundret over alle naboene og andre her som synes det er helt ok at hundene deres pisser på portstolpene våre i innkjørselen. Godt å se at noen her mener private ting burde være off limits for tiss. Anonymkode: 533bb...f7e 3
Svisle Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Trær og busker langs veg og i parker som ikke er private er OK å tisse på - alt annet er forbudt! Og det er stor forskjell på tisse fordi man MÅ tisse og det å gå rundt å markere på alt og ingenting. Tissing er greit, markering er ikke greit! Til og med hjemme har mine hanner lært at gjerdet og busker er greit å tisse/markere på, men at huset, kjøretøy, blomsterbed/-kasser og ting er strengt forbudt! Overraskende få besøkende som har lært sine hanner det samme.... 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Jeg nekter min å tisse på noe annet enn busker , tær ol. Synes det handler om respekt. Anonymkode: 7cf73...25c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Lyktestolper og offentlige søppelkasser er greit. Gjerder, porter etc er ikke greit. Busker på privat eiendom er ikke greit. Jeg blir alltid forundret over folk som lar hannhundene sine markere på gjerdene og buskene til folk. Det er lett å se skaden på gjerder og busker når jeg er ute og går. Jeg har markerende tisper, og jeg lar ikke de markere på private plener. Anonymkode: 770f5...863
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 Lyktestolper og trær i parken er ok. Å la hunden tisse på hushjørner, busskur, portstolper i innkjørsler og lignende er ikke greit. Anonymkode: 303b3...b5a
Svisle Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lyktestolper og offentlige søppelkasser er greit. Gjerder, porter etc er ikke greit. Busker på privat eiendom er ikke greit. Jeg blir alltid forundret over folk som lar hannhundene sine markere på gjerdene og buskene til folk. Det er lett å se skaden på gjerder og busker når jeg er ute og går. Jeg har markerende tisper, og jeg lar ikke de markere på private plener. Anonymkode: 770f5...863 Du ser hvor selvmotsigende det er? Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor det er greit å la en hund tisse på stolper og søppelkasser - det lukter og er respektløst for de som må håndtere disse ved reparasjon, tømming osv. Griseri er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå