AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Baby på 10 uker som er generelt veldig varm av seg. De siste dagene har vært grusomme med tanke på temperatur, også ute i skyggen. Jeg pumper, så melken er alltid "gjennomsnittlig fet" og den kan ikke vannes ut med tanke på hydrering slik babyer som spiser av pupp får ved hyppigere måltider i varmen. Hvordan kan jeg holde han avkjølt og hydrert? Vi sliter skikkelig. Han kaver, gråter og viser tydelige tegn til ubehag hele dagen. Han er bare i bleie inne og naken i skyggen ute. Har ingen kalde rom i det nye huset og ikke airkondisjon eller varmepumpe som kan gi kald luft. Har kjøpt en vifte som står på maks hele dagen og en åpen terrassedør for å få litt sirkulasjon. Han bades mye i lunket vann, men det er ikke nok. Tips og triks søkes! Anonymkode: e41d8...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 har du prøvd å blåse på den? Anonymkode: a007e...d1b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Gi hyppigere måltider du også? Det gjør vi. Anonymkode: 92448...fd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Kjøp en aircondition, slik med en slange ut av vinduet. Fungerer overraskende bra, og du kan bare pakke den bort til vinteren Anonymkode: c29a7...1bc 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Prøv å avkjøl med klut? Anonymkode: e4111...698 5
Fjaselina Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Kjøleelement i senga? Må evt pakkast inn i f.eks handduk og ligge ved sida av baby. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Baby på 10 uker som er generelt veldig varm av seg. De siste dagene har vært grusomme med tanke på temperatur, også ute i skyggen. Jeg pumper, så melken er alltid "gjennomsnittlig fet" og den kan ikke vannes ut med tanke på hydrering slik babyer som spiser av pupp får ved hyppigere måltider i varmen. Hvordan kan jeg holde han avkjølt og hydrert? Vi sliter skikkelig. Han kaver, gråter og viser tydelige tegn til ubehag hele dagen. Han er bare i bleie inne og naken i skyggen ute. Har ingen kalde rom i det nye huset og ikke airkondisjon eller varmepumpe som kan gi kald luft. Har kjøpt en vifte som står på maks hele dagen og en åpen terrassedør for å få litt sirkulasjon. Han bades mye i lunket vann, men det er ikke nok. Tips og triks søkes! Anonymkode: e41d8...a8b Gå en tur i skogen med ham. Anonymkode: b5cdc...f9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå en tur i skogen med ham. Anonymkode: b5cdc...f9d Dette er faktisk veldig godt tips. Vi er mye i skogen hvor det er en god del kjøligere! Anonymkode: e4111...698 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Baby på 10 uker som er generelt veldig varm av seg. De siste dagene har vært grusomme med tanke på temperatur, også ute i skyggen. Jeg pumper, så melken er alltid "gjennomsnittlig fet" og den kan ikke vannes ut med tanke på hydrering slik babyer som spiser av pupp får ved hyppigere måltider i varmen. Hvordan kan jeg holde han avkjølt og hydrert? Vi sliter skikkelig. Han kaver, gråter og viser tydelige tegn til ubehag hele dagen. Han er bare i bleie inne og naken i skyggen ute. Har ingen kalde rom i det nye huset og ikke airkondisjon eller varmepumpe som kan gi kald luft. Har kjøpt en vifte som står på maks hele dagen og en åpen terrassedør for å få litt sirkulasjon. Han bades mye i lunket vann, men det er ikke nok. Tips og triks søkes! Anonymkode: e41d8...a8b Hadde fremme baby badet jeg og dyppet litt nedi hver gang barnet ble for varmt. Det var tydeligvis superdigg. Anonymkode: e3554...23c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde fremme baby badet jeg og dyppet litt nedi hver gang barnet ble for varmt. Det var tydeligvis superdigg. Anonymkode: e3554...23c Glemte å skrive at min var ca 6-8 uker når det ble styggvarmt. Anonymkode: e3554...23c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 Du kan vel gi vann i tillegg til morsmelk? (Kokt,avkjølt,selvfølgelig) Som flere her sier,våte kluter. I panna og nakken feks. Anonymkode: 47258...64a 1
myMa Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kjøp en aircondition, slik med en slange ut av vinduet. Fungerer overraskende bra, og du kan bare pakke den bort til vinteren Anonymkode: c29a7...1bc Signerer denne. Det bråker litt og er stygt, men helt fantastisk å ha på soverommet i sommervarmen. Setter den på ca 1 time før baby skal legge seg. Da blir det 16-18 grader på soverommet. Slår den av og lufter litt når vi legger oss. Babyen sover veldig godt i "bråket". Når det har vært helt uutholdelig varmt så har vi den på litt på dagtid også slik at vi kan slumre litt på soverommet i behagelig temperatur. Hva med å kjøre ett par turer med ac på i bilen? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gi hyppigere måltider du også? Det gjør vi. Anonymkode: 92448...fd3 Det er den første melka fra puppen som er tynnest. Når det pumpes samler det seg på flaske, slik at alt blir like fett. Så hyppigere måltider har ingenting å si når man pumper. Og nei, jeg kan ikke pumpe oftere. Jeg har ikke tid til å rengjøre+sterilisere alt utstyret mer enn de 6 gangene jeg allerede gjør. Anonymkode: e41d8...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan vel gi vann i tillegg til morsmelk? (Kokt,avkjølt,selvfølgelig) Som flere her sier,våte kluter. I panna og nakken feks. Anonymkode: 47258...64a Nei desverre, men skulle ønske 🫤 magesekken er så liten at den kun må fylles med morsmelk (evt riktig dosert mme) frem til 6 mnd pga næring. Anonymkode: e41d8...a8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Kjøp en aircondition, slik med en slange ut av vinduet. Fungerer overraskende bra, og du kan bare pakke den bort til vinteren Anonymkode: c29a7...1bc Enig. Dette har vi kjøpt Tar stor plass og ser dust ut, men bedre enn at ungen blir overopphetet. Anonymkode: b7756...503
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 Jeg skriver under på tur i skogen. Det kjentes som redningen vår eldste var nyfødt en veldig varm sommer. Vi har hund, jeg var en del alene hjemme med hund og baby, og tenkte egentlig at det var utrolig styrete å skulle gå tur i skogen, men endte med å nærmest flytte inn i skyggen av store trær. Ellers hadde vi mye vifter i huset. Sirkulasjon i luften hjalp. Anonymkode: 884d7...910
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Du kan vel gi vann i tillegg til morsmelk? (Kokt,avkjølt,selvfølgelig) Som flere her sier,våte kluter. I panna og nakken feks. Anonymkode: 47258...64a Ikke til en så liten nei. Det er iallfall sterkt frarådet Anonymkode: 92448...fd3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Skrevet 25. juni 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er den første melka fra puppen som er tynnest. Når det pumpes samler det seg på flaske, slik at alt blir like fett. Så hyppigere måltider har ingenting å si når man pumper. Og nei, jeg kan ikke pumpe oftere. Jeg har ikke tid til å rengjøre+sterilisere alt utstyret mer enn de 6 gangene jeg allerede gjør. Anonymkode: e41d8...a8b Du trenger bare sterilisere 1 gang i døgnet. Vaskingen tar heller ikke så lang tid his oss, trenger egentlig bare skyldes og så legges i kjøleskapet. Og når baby spiser ofte er det ikke alltid tynn melk, det rekker ikke lages mellom rundene. 6 måltider høres litt lite ut så da regner jeg med det du pumper fordeles over flere måltid, da kan du jo pumpe tynn melk først og så tykk etterpå. Det sagt så er dere pumpemammaer helter, dere gjør en kjempe jobb. Vi endte mrd mme denne gangen, pumping ble for mye jobb Anonymkode: 92448...fd3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #19 Skrevet 25. juni 2023 Vi har veldig varmt hus og ingen varmepumpe, så vi har måttet kjøpe air condition. Sånn som man kan flytte på med slange ut av vinduet. Jeg tåler varmen dårlig selv, så hadde ikke overlevd sommeren uten. Anonymkode: f1ba6...c78
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #20 Skrevet 26. juni 2023 https://ammehjelpen.no/vann/ Tur i skogen, henge på kjøpesenter eller kjøre tur med aircondition kan jo gi en liten pause fra varmen. Anonymkode: 22604...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå