Gå til innhold

Jeg har snakket med maks 5 personer på en måned, tenk på det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber nattevakt som vekter. På jobben snakker jeg med to personer, bare " hei, hade"

Den andre personen er på Kiwi " nei takk, "en pose" "hade"

Til 2 personer som bor i samme blokk "hei"

Ellers har jeg vært for meg selv. Om dagen sover jeg mens hele Norge er sosial og nyter livet.  Det jeg har oppnådd i livet mitt er å se på tv.

Jeg begynner å glemme hvordan man kommuniserer. Blir nervøs og mumler.  Trives jo ikke med dette da, men sånn er det nå.

Noen flere ensomme ulver?  

Anonymkode: 56c5d...730

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber nattevakt som vekter. På jobben snakker jeg med to personer, bare " hei, hade"

Ellers har jeg vært for meg selv. Om dagen sover jeg mens hele Norge er sosial og nyter livet.  Det jeg har oppnådd i livet mitt er å se på tv.

Jeg begynner å glemme hvordan man kommuniserer. Blir nervøs og mumler.  Trives jo ikke med dette da, men sånn er det nå.

Hele Norge er ikke sosiale eller nyter livet. Noen trives med livet du skisserer. Du kan sitte og syns synd på deg selv selvsagt, men hva kan du gjøre for å gjøre det bedre for deg selv?

Anonymkode: 0d926...84b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke trives med livet du har er det kun du som kan gjøre noe med det. 
Gå ut av komfortsonen din og bytt jobb. Trives du veldig i jobben så beholder du selvsagt den og finner deg en sosial hobby. 

«mens hele Norge er sosial og nyter livet», for meg setter du ord på noe som faktisk ikke er sant. Ja selvsagt er det mange som er sosiale og nyter livet, men det er veldig mange som ikke gjør det. Det er viktig å tenke realistisk når en er litt smålei (men det er vanskelig). Hvis en ikke gjør det så blir virkeligheten usann og en kommer aldri til å bli lykkelig. For ingen er sosiale og nyter livet hele tiden, det er bare noen glimt i et menneskets liv. :)

Anonymkode: 418da...19c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er garantert fler av oss. Jeg for min del var ute og handlet på mandag, men da i selvbetjent kasse, så snakket ikke med noen. Har vært hjemme siden da. Kanskje 12 dager siden jeg snakket med noen i det hele tatt. Har chattet med mamma og en til på Messenger, men that's it. Har faktisk ikke tenkt på at det var så ille før jeg leste innlegget ditt nå... 😮 Men sånn har livet mitt blitt. Er ufør og kronisk syk da, så har ingen jobb å gå til...

Anonymkode: ca33e...779

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært face to face med et menneske på 4 år.

Anonymkode: 22be6...61b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lege, tannlege, innkjøp?

Anonymkode: 4a073...b68

Skrevet

Jeg har ikke snakket med mange jeg heller, tannlege, en nabo og ett par venner.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, men du velger på en måte det da. Du må jo sette det i flere sosiale situasjoner eller prøve å byge på samtaler. Men det betyr ikke du har oppnådd mindre enn noen andre i livet. 

Anonymkode: 68e5e...ccc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I gjennomsnitt snakker jeg med to personer i måneden. Moren min og psykologen min. Eller et par til om "hei" til busssjåføren annenhver uke telles. Ingen personer daglig 

Venner , eller "venner" er det vel...som jeg har to av snakker jeg i snitt med hver 2-3 måned 

Anonymkode: fa38f...ddb

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du ingen venner?

Skrevet

Uff, så stusselig. Sosial angst eller bare veldig introvert? 

AnonymBruker
Skrevet

Den jobben ville jeg gjerne hatt. Tenk og slippe kontakt med folk og bare nyte sitt eget selskap. 
Ts du er søren så heldig. 

Anonymkode: 1aa7e...f32

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (12 minutter siden):

Uff, så stusselig. Sosial angst eller bare veldig introvert? 

Ganske stusselig gjort å kalle andres liv for stusselig 

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det lett kan føles som at alle i Norge er ute og koser seg gløgg om dagen, så er ikke det tilfellet. Man ser ikke de som er ensomme og gjerne sitter inne, men det er veldig, veldig mange av de/oss også. Samboeren min er også nattevaktsvekter, og sover om dagen sånn som deg. Eneste han prater med gjennom døgnet er meg, familien hans og min, og evt butikkansatte og folk han møter på i gangen i blokka vår. Det er nok mange i yrket deres som har det slik, vit at du er absolutt ikke alene!😊

Anonymkode: 6aa98...829

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ganske stusselig gjort å kalle andres liv for stusselig 

Det virker jo som om vedkommende ikke ønsker å ha det sånn, da, og da er det vel noe som hindrer vedkommende i å være sosial.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men da må du finne på noe. Hvis du jobber natten og sover på dagen har dujo kvelden fri. Og da kan du engasjere deg i en forening, politikk,  eller en type hobby. Du må inn på noen arenaer der du kan være sosial før du blir psyk. 

Har fått mange venner sånn. Selv om det ikke er noen direkte veldig nære. Men det er hyggelig 

Min bror flytter mye, pga jobb. Så han er alltid med i kor. Fordi han sier det er beste måten å bli godt kjent med ny lokal befolkning.  Han er svært utadvendt og sosial også da. Så han byr mye på seg selv og har nå masse gode venner over hele landet. 

Spiller egentlig ingen rolle hva hobbyen er. Hvis målet er å være sosial.  Jeg tenker mange er mer opptatt av hva aktiviteten er. Men å dytte seg litt ut av komfort sonen, å prøve noe du aldri har prøvd før. Man er jo begrenset iht aktiviteter som tilbys på stedet du er på. 

Typiske voksen aktiviteter,  kan være kor, Skytterlag, hagelag, husflid, tur grupper, frivillighets sentral, røde kors ol. Der kan du bli besøksvenn for andre enensomme  feks. Bueskyting, fotogrupper , vel foreninger ol. Delta i politikk.   Mulighetene er mange. Deltar du i fri villighets arbeid får du også pluss poenger, som lettere kan gi deg nye bekjente. Gå inn i det helt åpen for å ta imot læring av de andre, by litt på det du kan selv. Da kan ddt hende tilværelsenikke blir så ensom lengre. Bare hopp i noe du ikke kan. Det går helt fint.

Anonymkode: f4f55...703

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også alene. Helt alene. Har dagjobb så jeg er sånn sett heldig. Utenom det har jeg ingen venner og så og si ingen kontakt med familie. Sitter alene i ukedager, helger, ferier og bursdag osv. Har prøvd i det siste å forstå hvorfor det har blitt slik og tror jeg vet årsaken. Sitter mye for meg selv å gråter og er mye lei meg. 

Er det gjerne noen kolleger med lik arbeidstid det kunne gått an å være sosial med? Gjerne det er lettere når man har lik arbeidstid. 

Vet hvordan du har det og hvordan det føles.

Anonymkode: 2d937...8fc

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 22.31):

Bytt jobb. Hadde nattevakt jobb en periode og da var det bare jobb og sove. Farvel resten av livet. Det var det ikke ork til. 

Du trenger mer sosialt liv. Jeg syntes det er noen som vil snakke overalt, selv om jeg hverken er snakkesalig eller innbyr til det. 

Anonymkode: 04556...4bf

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...