AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Vi leier feriehus i Arendal og skal bo sammen. Tenåringene er ikke med å bidrar, forventer full servering av mat og rydder aldri opp etter seg selv. Hva kan vi gjøre for å få en god ordning uten å være en bitch eller en "Karen". Anonymkode: c9fa9...a78
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi leier feriehus i Arendal og skal bo sammen. Tenåringene er ikke med å bidrar, forventer full servering av mat og rydder aldri opp etter seg selv. Hva kan vi gjøre for å få en god ordning uten å være en bitch eller en "Karen". Anonymkode: c9fa9...a78 Jeg tenker du kan si at hver familie rydder opp etter seg? Eller involvere dem fx «Per, kunne du dekket på bordet?» Anonymkode: a8925...da6 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Det er forsøkt. Da tar kanskje en av de av sin tallerken, mens fellesmaten og alt rotet på kjøkkenet står igjen. Når vi foreldre rydder går de og tar med seg en cola, is, annet utstyr som de etterpå slenger fra seg rundt omkring. Hørselen er selektiv. Erfarer at det er mer slitsomt å spør og prøve å få respons enn å bare gjøre det selv. Om jeg maser mye kan en av de, den snilleste, reagere og rydde eller vaske opp, men da blir det med den ene gangen. Anonymkode: c9fa9...a78 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Men hvorfor rydder du etter deres unger? Anonymkode: 399b9...c02 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Hvis det er foreldrene du har avtalt med så tenker jeg at det er de du bør forholde deg til, uten å blande deg inn i deres oppdragelse. Jeg foretrekker å bytte på fremfor at 8 personer skal stå på kjøkkenet samtidig. Prøv å foreslå noen enkle regler som at hver familie deler mat/oppvask mellom seg annen hver dag, men at alle hjelper til med å rydde bord og fellesarealer etter seg. Utover det ville jeg heller tenkt at man leier hver sin enhet neste gang. Er flere par i vår vennekrets som jeg aldri ville delt leilighet med nettopp på grunn av litt ulikt syn på oppdragelse, men jeg orker ikke å la det forstyrre vennskapet. Jeg prøver heller å unngå situasjoner hvor det blir noe jeg må forholde meg mye til. Anonymkode: 048bf...520 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Da tenker jeg du lar foreldrene rydde opp. Du har ikke oppdrag å oppdra disse barna, da får foreldrene deres rydde etter dem. Anonymkode: a8925...da6 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Og hvor er foreldrene deres når du må mase på dem? Anonymkode: a8925...da6 3
AllahBallah Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er forsøkt. Da tar kanskje en av de av sin tallerken, mens fellesmaten og alt rotet på kjøkkenet står igjen. Når vi foreldre rydder går de og tar med seg en cola, is, annet utstyr som de etterpå slenger fra seg rundt omkring. Hørselen er selektiv. Erfarer at det er mer slitsomt å spør og prøve å få respons enn å bare gjøre det selv. Om jeg maser mye kan en av de, den snilleste, reagere og rydde eller vaske opp, men da blir det med den ene gangen. Anonymkode: c9fa9...a78 Høres da helt normalt ut dette 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Ja, helt normalt, men jeg vil ikke rydde og varte opp voksne barn i hele ferien. Foreldrene gir ikke beskjed og jeg vil ikke være den som ødelegger stemningen. Trenger gode tips. Anonymkode: c9fa9...a78
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 AllahBallah skrev (11 timer siden): Høres da helt normalt ut dette Enig Anonymkode: 126bb...af6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 Hvorfor bry deg ? La forekdrene rydde da vel Anonymkode: 126bb...af6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, helt normalt, men jeg vil ikke rydde og varte opp voksne barn i hele ferien. Foreldrene gir ikke beskjed og jeg vil ikke være den som ødelegger stemningen. Trenger gode tips. Anonymkode: c9fa9...a78 Et godt tips er at du ikke skal oppdra andre sin ungdom. Rydd det som er vanlig for deg, og la foreldrene ta resten. Ha en hyggelig ferie, involver ungdommen i praten, spill kort, ta de med på shopping, bad sammen og ha det gøy! Anonymkode: 8e336...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, helt normalt, men jeg vil ikke rydde og varte opp voksne barn i hele ferien. Foreldrene gir ikke beskjed og jeg vil ikke være den som ødelegger stemningen. Trenger gode tips. Anonymkode: c9fa9...a78 Må du rydde så mye i ferien da? Sett deg ned, slapp av! Gå til stranda. Ta deg et glass vin. Er det kun du som ønsker å ha det striglet, må du nesten ta det på egen kappe. Men ærlig talt, rydde kan dere gjøre når dere drar. Anonymkode: 088e5...b02
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 høres ut som som foreldrene også har tatt seg helt ferie. Ville de på ferie med deg fordi de vet at du alltid rydder og holder orden kanskje? 😁 Sjakktrekk Anonymkode: df8d9...fc2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må du rydde så mye i ferien da? Sett deg ned, slapp av! Gå til stranda. Ta deg et glass vin. Er det kun du som ønsker å ha det striglet, må du nesten ta det på egen kappe. Men ærlig talt, rydde kan dere gjøre når dere drar. Anonymkode: 088e5...b02 Jeg leser hi som å rydde av bordet etter måltider, rydde inn i oppvaskmaskinen osv. Vanskelig å vente med det til siste dagen. Anonymkode: 4d5c5...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 Hvis du trenger å bruke stekepannen, må du vaske den først hvis den er skitten. Hvis det ikke finnes rene glass, må du ordne et. Hvis benken er full, får du ikke laget deg mat. Hvis bordet er fullt med ting.. Anonymkode: c9fa9...a78
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må du rydde så mye i ferien da? Sett deg ned, slapp av! Gå til stranda. Ta deg et glass vin. Er det kun du som ønsker å ha det striglet, må du nesten ta det på egen kappe. Men ærlig talt, rydde kan dere gjøre når dere drar. Anonymkode: 088e5...b02 Kose oss går bra. Ønsker ikke å ha det striglet, men å holde det litt i orden i huset vi låner. Kunne lage meg mat uten å ta en hav av oppvask før jeg kommer til under vasken. Her kastes søppel på bakken, brusbokser halvt sølt i sofa, utstyr slenges overalt og tråkkes på. Anonymkode: c9fa9...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå