Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg nye venninner,  gode vennskap man kan snakke om alt og ha lojalitet til hverandre. Men jeg trenger mye alenetid og kjærestetid og har erfart at det bare blir perifere bekjentskap av å møtes en gang eller to i måneden. 

Hvor ofte trenger dere å møtes for å skape et godt vennskap? Mener nye venner, ikke venner man har kjent hele livet og kan møte en gang i året og fortsatt være like close som før

Anonymkode: 91ef7...0a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er gode vennskap av 1-2 ganger i måneden. Har dere kontakt ellers utenfor møtene? Man har jo sosiale medier, telefon, snap osv. 

Anonymkode: c49bb...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som tapper meg for energi med stadig klaging, baksnakking, og problemer: maks én gang i måneden, helst sjeldnere. Er jo glad i de fordi, men hallo.

Resten: Gjerne 1g/uka eller mer i ferier. Er i midten av 30-årene.

Anonymkode: efb0d...d87

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så sjeldent som mulig. Eller, det er ok viss man gjør noe sammen som å trene eller gå på fjellet. Men bare ha besøk og sitte og snakke blir så kjedelig. Synes det er kjekt å være sammen om man gjør noe, kan være shopping, trening, tur eller noe sånt. Det å bare sitte i ro og prate synes jeg er dritkjedelig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (5 timer siden):

Så sjeldent som mulig. Eller, det er ok viss man gjør noe sammen som å trene eller gå på fjellet. Men bare ha besøk og sitte og snakke blir så kjedelig. Synes det er kjekt å være sammen om man gjør noe, kan være shopping, trening, tur eller noe sånt. Det å bare sitte i ro og prate synes jeg er dritkjedelig.

Jeg er så enig. Jeg har ei venninne som jeg har kjent i 20 år. Hun inviterer meg av og til på en kaffekopp. Da sitter vi der og prater, prater om det samme nesten hver gang. Jeg liker å gå turer og inviterer henne å bli med. Men det orker hun ikke. 

Anonymkode: 77fe9...16e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg syns det er gode vennskap av 1-2 ganger i måneden. Har dere kontakt ellers utenfor møtene? Man har jo sosiale medier, telefon, snap osv. 

Nei ingen kontakt i mellom møter, jeg har ikke sosiale medier. Jeg har snapchat men har aldri skjønt spillereglene der, om det er meningen at man skal kommentere alle bilder og svare eller ikke svare på daglige bilder av middager eller hundelufteturer .så jeg deler sjeldent ut snap for jeg skjønner ikke vitsen 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var ung var det daglig, nå er jeg femti og da er det to-tre ganger i året utenom telefonsamtaler. Livet blir kjedeligere med årene. 

Anonymkode: 85dda...9ba

AnonymBruker
Skrevet

Et par ganger i året. Besteveninna mi kan jeg møte oftere, sånn 1 gang i uka eller 2 ganger i mnd. Men ingen andre, spesielt ikke nye veninner.

Anonymkode: 84369...916

AnonymBruker
Skrevet

1 gang i måneden er nok for meg. Har fibromyalgi og jobber 100%. I helgene trenger jeg å slappe av og hente meg inn. Tror ikke at alle venninne forstår det 

Anonymkode: 77fe9...16e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei ingen kontakt i mellom møter, jeg har ikke sosiale medier. Jeg har snapchat men har aldri skjønt spillereglene der, om det er meningen at man skal kommentere alle bilder og svare eller ikke svare på daglige bilder av middager eller hundelufteturer .så jeg deler sjeldent ut snap for jeg skjønner ikke vitsen 

Da blir det nok noe vanskelig å få nye vennskap. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om du ikke har sosiale medier eller har annen kontakt, så ville jeg nok brukt 10 år før jeg ville definert det som ett vennskap om vi kun møttes 1-2 ganger i måneden. Og jeg ville aldri kalt noen en nær venn om det hadde vært så lite kontakt.

Jeg må ha kontakt og kommunikasjon med ett menneske for å bli kjent. Det tar tid bli kjent. Det tar lang tid bli fortrolig med noen, og jeg ville aldri følt noe nærhet med noen som vil møtes så sjeldent og heller ikke ha kontakt mellom møtene. Jeg må ikke møte nye mennesker oftere enn en gang i måneden for å danne vennskap, men da må det være hyppig kontakt mellom møtene.

Jeg har de siste årene fått meg to skikkelige gode venninner. Vi møtes maks en gang i måneden. Vi har kontakt via sosiale medier nesten hver eneste dag.

Anonymkode: f3db7...28d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Om du ikke har sosiale medier eller har annen kontakt, så ville jeg nok brukt 10 år før jeg ville definert det som ett vennskap om vi kun møttes 1-2 ganger i måneden. Og jeg ville aldri kalt noen en nær venn om det hadde vært så lite kontakt.

Jeg må ha kontakt og kommunikasjon med ett menneske for å bli kjent. Det tar tid bli kjent. Det tar lang tid bli fortrolig med noen, og jeg ville aldri følt noe nærhet med noen som vil møtes så sjeldent og heller ikke ha kontakt mellom møtene. Jeg må ikke møte nye mennesker oftere enn en gang i måneden for å danne vennskap, men da må det være hyppig kontakt mellom møtene.

Jeg har de siste årene fått meg to skikkelige gode venninner. Vi møtes maks en gang i måneden. Vi har kontakt via sosiale medier nesten hver eneste dag.

Hva skal man kommunisere om mellom møtene da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva skal man kommunisere om mellom møtene da? 

Hverdagen, stort og smått, bli kjent, ta del i hverandres liv.
Vi snakker om jobb, kjæledyr, nyheter, kjærlighetsslivet, trening, klær, politikk, mat, alt mellom himmel og jord.

Noen dager er det noen få snap om mat eller en bok, andre dager er det raske meldinger med tips til innkjøp/oppskrifter, andre ganger en times telefonsamtale om dating, ferie eller en fest. Noen dager er det kun en video eller ett bilde "så denne og kom til å tenke på deg".

For hvis du ikke gidder ofte meg en tanke, eller en melding i løpet av en hel uke, så antar jeg du ikke bryr deg om meg, du ikke tenker på meg, og du ikke er interessert i mitt liv. Og da gidder ikke jeg bruke energi på deg heller.

• Liker 1
Skrevet

Kafé en gang i måneden. Ellers kanskje noe aktivitet eller noe litt oftere? Ofte snap. 

Det er de beste vennskapene, synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi snakker om jobb, kjæledyr, nyheter, kjærlighetsslivet, trening, klær, politikk, mat, alt mellom himmel og jord.

Noen dager er det noen få snap om mat eller en bok, andre dager er det raske meldinger med tips til innkjøp/oppskrifter, andre ganger en times telefonsamtale om dating, ferie eller en fest. Noen dager er det kun en video eller ett bilde "så denne og kom til å tenke på deg".

For hvis du ikke gidder ofte meg en tanke, eller en melding i løpet av en hel uke, så antar jeg du ikke bryr deg om meg, du ikke tenker på meg, og du ikke er interessert i mitt liv. Og da gidder ikke jeg bruke energi på deg heller.

Jeg er ufør så har ingen hverdag å fortelle om og føler meg som en intervjuer når det bare er jeg som stiller spørsmål om den andres hverdag. 

AnonymBruker
Skrevet

I perioder har jeg er veldig behov for alenetid. I disse periodene holder det lenge nok å møte venninner 1-2 ganger i måneden. Vi har jo kontakt utover møtene. 

Anonymkode: 9e17d...70d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen venner som jeg møter jevnlig i hverdagen, som stikker innom eller går på kafe.
Min nærmeste venninne møter jeg en håndfull ganger i året. Vi ble kjent som voksne, og i perioder chatter vi en del.
Jeg har en annen venninne som jeg er mye sammen med når jeg er på jobbtur. Kanskje et par ganger i måneden.
Elskeren min står meg nær, og vi kan snakke om nær sagt hva som helst. Han er også en venn, og den som vet hvor jeg har slike ting som donorkort og begravelsesønsker, og den som kan kontaktes om jeg trenger bekreftelser på digitale kontoer.
Ellers er det mest fjerne bekjente og sånne jeg møter til bestemte formål; f.eks. noen jeg innimellom går på konserter eller tur med i ferier og langhelger og slike ting.

Livet mitt er for travelt til å ha plass til mye fast av både folk og påfunn utenom jobben og ungene.
Når jeg har anledning til å hvile gjør jeg det ofte alene.

Anonymkode: 3b616...11e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gode venninner som jeg treffer 1-2 ganger i året. Da over noen dager rett nok. Dette er venninner jeg har blitt kjent med for ca 10 år siden. Hadde vi bodd nærmere hverandre så hadde vi nok truffet hverandre oftere.

Anonymkode: 7983f...7fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ufør så har ingen hverdag å fortelle om og føler meg som en intervjuer når det bare er jeg som stiller spørsmål om den andres hverdag. 

Du lager aldri noe spennende mat, leser ikke bøker, ser filmer eller serier, går turer, trener, shopper, er på konsert, blir stukket av en mygg, blir solbrent, velter en kopp kaffe, knuser ett glass pizzasaus, får gnagsår, tar livet av en plante eller gjennopplivet en du trodde var død? Du hører aldri på en god podcast eller radio, irriterer deg over naboen, blir gledelig overrasket over noe, koser deg i sola, danser i regnet, forbanner snøen?

Dette er noen svært få eksempel på ting jeg forteller venninner om fra mitt hverdagsliv.

AnonymBruker
Skrevet
On 6/26/2023 at 4:12 PM, AnonymBruker said:

Tror nok ikke alle har så mye kontakt med venninner som du har. Det høres veldig koselig og hyggelig ut, men jeg har ingen venner jeg hver eneste uke snakker med over melding. Det går lett 2-3 uker mellom kontakt, også prøver vi å ses kanskje hver 4-5 uke. Jeg er såpass kokt i hodet etter jobb at jeg prioriterer å få trent eller slappe av med bok eller TV-serie. Jeg får ikke så mye ut av meldinger frem og tilbake. 

Anonymkode: 5206f...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...