Gå til innhold

Fake merkeveske, tenker du over det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fake merkeveske jeg har vært flau over å bruke men tatt den i bruk nå fordi den er fin. Den har en stor Louis vuitton logo på men er i mye bedre kvalitet enn de fake fra gaten i Gran Canaria. Kostet 800 kroner i en online butikk som markedsfører seg som quality copies, ser ikke ut som plastikk fra avstand. 

Tenker du over om det er fake eller ekte om du ser noen med merkeveske? 

Anonymkode: 9abe2...d88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker fake når jeg potensielt ser en ekte LV-veske, fordi jeg synes merkeflashing er så tacky!

Anonymkode: c3bb3...d3c

• Liker 31
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men siden du spørr- jeg synes det er tacky. Bruk gjerne en billig veske fra HM, det er så mye bedre enn en fake showoff.

Anonymkode: 0dff3...d17

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker aldri over det og bryr meg lite om merker. 
Hvis det står digert med glittergullskrift over hele veska ville jeg kanskje lagt merke til det. 

Anonymkode: 1e871...1c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke på veska til andre. Og er vel få som tenker over hva andre har på seg.

Anonymkode: 8ea2d...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager, men siden du spørr- jeg synes det er tacky. Bruk gjerne en billig veske fra HM, det er så mye bedre enn en fake showoff.

Anonymkode: 0dff3...d17

Takk for ærlig svar, jeg syns egentlig det samme selv 😆 men denne vesken oser ikke fake. Veskene fra Hm oser plastikk og det legger jeg mer merke til enn en falsk logo selv personlig 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde nok ikke sett forskjell på en fake eller ekte Luis Vuitton eller annen lignende dyr merke veske.

Men uansett hadde jeg rullet med øynene av noen som går rundt med en veske til 10 000 bare så du kan vise frem hvor kul du er, eller hvor kul du tror du er i hvert fall. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns vesker med tydelig logo er tacky uansett merke. Men hvert til sitt. Jeg tenker aldri over om det er ekte eller fake, og bryr meg svært lite om hva slags veske andre bruker eller hva de koster.

Anonymkode: 6919d...bf6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv en del dyre vesker. Om andre velger bærenett eller HM veske kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Men akkurat fake ser jeg lett, og det reagerer jeg litt på. 

Anonymkode: c7ef7...fc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, mannssjåvinistisk said:

Hadde nok ikke sett forskjell på en fake eller ekte Luis Vuitton eller annen lignende dyr merke veske.

Men uansett hadde jeg rullet med øynene av noen som går rundt med en veske til 10 000 bare så du kan vise frem hvor kul du er, eller hvor kul du tror du er i hvert fall. 

Du tenker det er eneste grunnen til å kjøpe en "dyr" veske? 10 000 er ikke så veldig mye for en kvalitetsveske i skikkelig størrelse. 

Anonymkode: 2027b...172

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for ærlig svar, jeg syns egentlig det samme selv 😆 men denne vesken oser ikke fake. Veskene fra Hm oser plastikk og det legger jeg mer merke til enn en falsk logo selv personlig 

Nei, de oser ikke plastikk. Har ei veske til 90 kroner og alle tror at det er ekte skinn. Når jeg sier at den koster 90 kroner, sier folk "bare tull!"  

Anonymkode: c49e2...e57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe fake vesker er ikke bare tacky, det er også å støtte terrorfinansiering og menneskehandel. 

Gratulerer, du er både uviten og harry, og skryter av det ved å skrive "men det ser ikke ut som plastikk(sic!) altså!".

Anonymkode: b30fc...514

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg eier ikke en eneste «merkeveske» og driter fullstendig i merker. Synes uansett de med masse logoer på er tacky, ekte eller fake. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endel dyre vesker fra Burberry, Saint Laurent og Chanel. Jeg ser ikke alltid så nøye på andres vesker og hadde kanskje ikke avslørt en god kopi. Men på generelt grunnlag tenker jeg at både merkeklær, merkeaccessories og merkemøbler er noe man skal unngå å kjøpe kopi av. Medt fordi det er knyttet til organisert kriminalitet.

Ser ofte at folk prøver å selge fake møbler på Finn og rapporter de da alltid. 

Anonymkode: a2a37...55d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker merkevesker og ser lett forskjell på ekte og fake. Jeg ser og lett forskjell på de som tar vare på sine merkevesker og de som behandler de dårlig😄 Det er som lakk på en bil, en ripe og verdien stuper. Ville aldri brukt en kopi, det blir tåpelig…..litt sånn har shoppet på marked i Tyrkia🫠

Anonymkode: e04b1...d46

AnonymBruker
Skrevet

Vesker er laget av skinn eller andre materialer, uansett merke. Alle vesker finnes, ergo er de "ekte". At et eller annet merke skal heve verdien/prisen til titusenvis av kroner er ikke mindre enn latterlig. Jeg bryr meg ikke om veskene andre går rundt med, og synes ofte at ei veske til en hundrelapp kan være mye finere enn en til hundre tusen. Mennesker er flokkdyr og da blir dyrt=flott.. 

Anonymkode: b1f3b...4de

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mest sannsynlig hadde jeg ikke lagt merke til det og jeg bryr meg overhodet ikke om hva andre folk liker og bruker så lenge de er fornøyde selv. Flash all den logoen du vil, eller la være. Not my business.

Når det er sagt så syntes jeg det er uetisk å skulle kjøpe fake merkevare. Man aner ikke hvordan forhold disse er produsert under. Mye mulig de er et resultat av menneskehandel og barnearbeid, og slikt tar jeg ikke risikoen på å være med og støtte.  

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har en fake merkeveske jeg har vært flau over å bruke men tatt den i bruk nå fordi den er fin. Den har en stor Louis vuitton logo på men er i mye bedre kvalitet enn de fake fra gaten i Gran Canaria. Kostet 800 kroner i en online butikk som markedsfører seg som quality copies, ser ikke ut som plastikk fra avstand. 

Tenker du over om det er fake eller ekte om du ser noen med merkeveske? 

Hvis det er en såkalt «quality copy», så hadde jeg ikke tenkt noe på det. Hadde det vært vanlig fake, er det litt værre.

Anonymkode: d1c1c...3f8

AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe fake er det samme som å støtte menneskehandel og finansiere terror, så nei takk. 

Jeg kjøper kvalitet, men ikke «merke». Vesker med store merker er Harry, selv om de skulle koste 100.000.

Anonymkode: e9552...aa8

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg synes kopier er tacky ja. Jeg foretrekker å kjøpe kvalitetsvesker uavhengig av  merker, men unngår ofte logo av metall. Foretrekker dempede logoer i skinnet eller lignende.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...