Gå til innhold

Nabokrangel: Er det mulig at naboen har satt flått ut i hagen min? Han påstår det..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en stor pågående nabokrangel med en gammel gubbe. Alt pga en trampoline i hagen vår. Nå påstår han at han har satt flått ut i hagen vår, fordi han ikke har fått viljen sin. Kan dette være mulig? Vil i såfall ikke dette sore seg til hans hage?

Anonymkode: c93e2...9e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha har han vært i skogen og plukka de først da? 😂

Anonymkode: 835ca...47f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg har et hjerneslag nå, eller hva som skjer.. Men snakker vi flått som i skogflått/lxodes ricinus? At han har fanget flere flåtter og strødd de ut i hagen din?

Anonymkode: 57f4f...907

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sette ut flått??? Hvordan greide han det?? De synes jo knapt når de ikke har sugd blod.

Anonymkode: e2fec...af7

AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂

Anonymkode: 026d5...43c

Skrevet

Haha, synes jeg ser han fange en hjort, pille av X antall flott og spre de i hagen din. :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt usikker på om jeg har et hjerneslag nå, eller hva som skjer.. Men snakker vi flått som i skogflått/lxodes ricinus? At han har fanget flere flåtter og strødd de ut i hagen din?

Anonymkode: 57f4f...907

Ja, sånne flått som kan gi alvorlig sykdom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sette ut flått??? Hvordan greide han det?? De synes jo knapt når de ikke har sugd blod.

Anonymkode: e2fec...af7

Det er det jeg lurer på, om det er mulig. Han hadde en død flått i hånda for som skulle være et slags bevis.

AnonymBruker
Skrevet

Jo. Men om de er hentet i skogen vil de ikke trives særlig godt på plenen og mest sannsynlig er det sikkert flått der fra før, om dere bor i områder med forekomst.  

Anonymkode: 82678...c46

AnonymBruker
Skrevet

Han har hund. Så han sier han plukker dem av hunden og kaster dem i hagen vår.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert gjort det. Kjipt. Håper dere er vaksinert. Mange innlagte som har vært dårlig siste årene på Sykehuset Telemark 

Anonymkode: 42457...a8d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt er mulig. Vår nabo pleide å gå ut, finne og plukke hundebæsj og legge det under døra vår...

Anonymkode: 3e8d2...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slipp brunsnegler i hans hage?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert gjort det. Kjipt. Håper dere er vaksinert. Mange innlagte som har vært dårlig siste årene på Sykehuset Telemark 

98 av 100 flåttbitt gir ikke sykdom. De færreste blir syke og flått er ikke nytt. 

Har selv ferdes i område med mye flått hele livet og aldri blitt bitt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være at han har gjort det, men lite sannsynlig. Flått er så liten at den kan være vanskelig å finne, og skal det utgjøre noen trussel, må han ha plukket noen hundre av dem og tømt i hagen din. Uansett ikke noe å være redd for. Flått er normalt ikke farlig. Sjansen for at en av dem setter seg på deg og ikke en katt eller noe annet, er mikroskopisk, og enda mindre er sjansen for at den har med seg noe sykdom med seg.

Slapp av og lev normalt.

• Liker 4
Skrevet

Slipp brunsnegler i hans hage?

Det er idiotisk, for da er de snart i alles hage.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

98 av 100 flåttbitt gir ikke sykdom. De færreste blir syke og flått er ikke nytt. 

Har selv ferdes i område med mye flått hele livet og aldri blitt bitt. 

2/100 gir sykdom

1/50 gir sykdom 

Noen ganger 1/1 gir sykdom 

Skrevet

Haha, hvor i huleste skulle han fått tak i de?

Tror nok dette er et forsøk på psykologisk krigføring, virker som at det fungerer så langt. Han er inni hodet ditt nå.

• Liker 5
Skrevet

🤣

:KG:

Skrevet

Gode gjerder gir gode naboer 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...