AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg har en mor som har alkoholproblemer. Helt fra jeg var 10 år så har hun alltid drukket mye, men det har blitt verre nå. Til dags dato så drikker hun en six-pack hver dag og hun røyker en pakke med røyk dagelig også. Hun har jo absolutt ikke råd til dette! Hun jobber på et gamlehjem nå og er flink i jobben sin der. Det har hun gjort i 5 år nå, men før det jobbet hun lite og klaget på diagnoser hun ikke hadde. Da har hun klart seg på Nav og barnebidrag fra faren min. Har selv ikke fått en krone av barnebidraget. Når hun får penger så bruker hun alltid ALT hun har og har alltid bare noen få kroner igjen før neste lønning. Hun må også låne penger av meg som jeg synes er veldig rart da jeg ikke jobber og kun får inntekt av min kjøp og salg business fra Finn.no. Det er også ukomfortabelt for meg å være hjemme da man ikke klarer å få kontakt med henne når hun blir full. Det første hun gjør når hun kommer hjem er jo å åpne en øl og drikke. Da jeg var rundt 14 år så stjal hun 17 000 fra sparekontoen min da hun klagde at hun ikke hadde nok penger til å betale regningene sine. Dette var penger som jeg sparte selv etter bursdager og jul. Selv har hån fått 500 000 av sine foreldre da det ble slutt med faren min for å kjøpe en leilighet, pluss at hun fikk penger for huset vi bodde i før. Hun fikk også nå nylig 100 000kr for å kjøpe en ny bil av besteforeldrene mine. Ingen av slektningene mine vet om dette unntatt storesøsteren min som flyttet for mang år siden og faren min. Skal uansett flytte i år for å studere da jeg absolutt ikke vil komme i samme situasjon som henne. Føler det ikke er så mye jeg kan gjøre og at det har gått alt for langt da det har vart i 10 år og jeg er 20 år nå. Føler at hun er alt for langt borte for at det er noe vits å hjelpe og si dette til mine gamle og syke besteforeldre. Andre som har vært i nogenlunde samme båt? Anonymkode: 42979...8f9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Uff så vanskelig, men godt å høre du er oppegående og vil ut å studere og skape deg et godt og stabilt liv. Ka skje du kan Lene deg litt på storesøster? Så kan hun ta litt av kampen med din mor? Alkoholikere tar ofte penger fra barna sine, og du ser de nok aldri igjen. Kan din far være en støtte her? Anonymkode: 286b0...09c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Du sier du "ikke har fått en krone" av barnebidraget. Så du sier at du har sultet og ikke spist mat på mange år? Og sovet ute i skogen uten tak over hodet? Badet i en kald elv ute fordi du ikke har fått brukt dusj og varmtvann innendørs, hjemme hos mor? Alt dette er ting som koster penger. Barnebidraget har indirekte gått med til å betale for slike ting. Ellers forstår jeg deg godt at du ønsker deg vekk fra en alkoholisert mor. Det må være fryktelig å leve sammen med en alkoholiker. Ønsker deg lykke til med studiene og en lykkelig studietid med gode karakterer! Anonymkode: c1357...be9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Uff så vanskelig, men godt å høre du er oppegående og vil ut å studere og skape deg et godt og stabilt liv. Ka skje du kan Lene deg litt på storesøster? Så kan hun ta litt av kampen med din mor? Alkoholikere tar ofte penger fra barna sine, og du ser de nok aldri igjen. Kan din far være en støtte her? Anonymkode: 286b0...09c Far har støttet meg og det har vært han som har betalt mye av det jeg har trengt pluss at han betalte barnebidrag frem til jeg var 18år, men han drikker også mye i helgene. Heldigvis ikke så mye i ukedagene Anonymkode: 42979...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du sier du "ikke har fått en krone" av barnebidraget. Så du sier at du har sultet og ikke spist mat på mange år? Og sovet ute i skogen uten tak over hodet? Badet i en kald elv ute fordi du ikke har fått brukt dusj og varmtvann innendørs, hjemme hos mor? Alt dette er ting som koster penger. Barnebidraget har indirekte gått med til å betale for slike ting. Ellers forstår jeg deg godt at du ønsker deg vekk fra en alkoholisert mor. Det må være fryktelig å leve sammen med en alkoholiker. Ønsker deg lykke til med studiene og en lykkelig studietid med gode karakterer! Anonymkode: c1357...be9 Jenta er 20 år gammel, og det var dette du tok ut av tråden hennes? Hun har sikkert fått minimalt med lommepenger, klær og ting som er normalt for en ungdom å få Anonymkode: 286b0...09c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far har støttet meg og det har vært han som har betalt mye av det jeg har trengt pluss at han betalte barnebidrag frem til jeg var 18år, men han drikker også mye i helgene. Heldigvis ikke så mye i ukedagene Anonymkode: 42979...8f9 Sats på utdanning og få stabilitet og jobb. Da får du tjene egne penger og ha kontroll på egen økonomi. Ikke gi penger til din mor når du er ferdig studert og får deg jobb Anonymkode: 286b0...09c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du sier du "ikke har fått en krone" av barnebidraget. Så du sier at du har sultet og ikke spist mat på mange år? Og sovet ute i skogen uten tak over hodet? Badet i en kald elv ute fordi du ikke har fått brukt dusj og varmtvann innendørs, hjemme hos mor? Alt dette er ting som koster penger. Barnebidraget har indirekte gått med til å betale for slike ting. Ellers forstår jeg deg godt at du ønsker deg vekk fra en alkoholisert mor. Det må være fryktelig å leve sammen med en alkoholiker. Ønsker deg lykke til med studiene og en lykkelig studietid med gode karakterer! Anonymkode: c1357...be9 Føler heller at mye av de pengene fra barnebidraget har gått til andre ting, men jeg har selvsagt fått mat og tak over hodet. Ellers hadde jo barnevernet kommet på døra. Flere foreldre setter jo av penger til barna sine også, men moren min stjal 17 000kr som jeg enda ikke har fått tilbake. Anonymkode: 42979...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå