Gå til innhold

Motivasjon til å faste/spise mindre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en overspiser og spiser mer enn jeg trenger til måltidene. Har lyst å gå med 5 kg, men trenger motivasjon! 

Anonymkode: 00274...074

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke være litt snill mot deg selv og gi kroppen din det den faktisk trenger? ❤️ 

Anonymkode: ad93e...ae1

AnonymBruker
Skrevet

For meg funker det bedre å kutte ut måltider heller enn å prøve å tvinge meg selv til å stoppe når jeg først har begynt å spise. Det er mye vanskeligere for meg å stoppe når jeg først har begynt, enn å bare la være å spise i det hele tatt. 

Jeg spiser 3 faste måltider om dagen, og aldri utenom. 

Anonymkode: 2a7e3...c5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å føle deg frem/finn ut hva som passer deg. 

Disse greiene funket for meg:

- Kutte ned antall måltider

- Kutte kraftig i «sofatid» på kveldene og tvinge meg selv til gjøremål/aktiviteter (evt. pusse tenna og gå tidlig til sengs hvis jeg er sliten. 

- Øve meg på å spise saaaakte, og ha mindre munnfuller fremfor å sluke maten. 

- Utenom middag som spises med hele familien bare tilberede det jeg synes er en passe porsjon og være nøye med å rydde vekk alt før jeg begynner å spise, så det ikke blir så lett å forsyne seg på nytt. 

- Være nøye på å ikke underspise, selv etter overspisingsepisode trenger kroppen næring og jo fortere jeg kommer inn i et normalt spisemønster desto fortere normaliseres kroppen etterpå. Hopper ikke over måltider for å kompensere for overspising. 

- For å lære meg å skille mellom faktisk sult og cravings: hvis jeg blir veldig sulten utenom spisetid tar jeg først et stort glass vann (eller te, men der orker jeg ikke i varmen) og setter stoppeklokka på 15 min mens jeg gjør noe annet/holder meg opptatt. Om jeg fortsatt føler meg veldig sulten/ikke kommer innom andre tanker så spiser jeg da i stedet. Slik unngår jeg impulsiv spising. 

Anonymkode: 052f0...974

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...