AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg er en overspiser og spiser mer enn jeg trenger til måltidene. Har lyst å gå med 5 kg, men trenger motivasjon! Anonymkode: 00274...074 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Hvorfor ikke være litt snill mot deg selv og gi kroppen din det den faktisk trenger? ❤️ Anonymkode: ad93e...ae1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 For meg funker det bedre å kutte ut måltider heller enn å prøve å tvinge meg selv til å stoppe når jeg først har begynt å spise. Det er mye vanskeligere for meg å stoppe når jeg først har begynt, enn å bare la være å spise i det hele tatt. Jeg spiser 3 faste måltider om dagen, og aldri utenom. Anonymkode: 2a7e3...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Prøv å føle deg frem/finn ut hva som passer deg. Disse greiene funket for meg: - Kutte ned antall måltider - Kutte kraftig i «sofatid» på kveldene og tvinge meg selv til gjøremål/aktiviteter (evt. pusse tenna og gå tidlig til sengs hvis jeg er sliten. - Øve meg på å spise saaaakte, og ha mindre munnfuller fremfor å sluke maten. - Utenom middag som spises med hele familien bare tilberede det jeg synes er en passe porsjon og være nøye med å rydde vekk alt før jeg begynner å spise, så det ikke blir så lett å forsyne seg på nytt. - Være nøye på å ikke underspise, selv etter overspisingsepisode trenger kroppen næring og jo fortere jeg kommer inn i et normalt spisemønster desto fortere normaliseres kroppen etterpå. Hopper ikke over måltider for å kompensere for overspising. - For å lære meg å skille mellom faktisk sult og cravings: hvis jeg blir veldig sulten utenom spisetid tar jeg først et stort glass vann (eller te, men der orker jeg ikke i varmen) og setter stoppeklokka på 15 min mens jeg gjør noe annet/holder meg opptatt. Om jeg fortsatt føler meg veldig sulten/ikke kommer innom andre tanker så spiser jeg da i stedet. Slik unngår jeg impulsiv spising. Anonymkode: 052f0...974 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå