AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Kan pliktsex være greit inn i mellom uten at det er skadelig for forholdet og sexlivet? Jeg leser regelmessig her inne at man bør unngå pliktsex, noe jeg er helt enig i dersom man på ingen måte har lyst. Men dersom man stiller seg helt nøytral, kan være greit inn i mellom for å være snill med kjæresten? Jeg har ofte sex med kjæresten for å gi han nytelse (utelukket han). Jeg føler ikke jeg tar noe som skade av det, og føler eg egentlig det er godt og gi han nytelse uten at jeg nødvendigvis er "så giret" selv. Jeg utrykker tydelig at jeg nødvendigvis ikke er så kåt, og han kan styre showet for egen nytelse. Etter han har komt så føler jeg egentlig glede ved det, så er det egentlig skadelig i det lange løp? Vi har mye sex også der jeg er kåt og villig, oftere det enn "plitksex". Andre som har "pliktsex"? Anonymkode: d80a8...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Du svarer jo på ditt eget spørsmål her. Du har ikke noe problem med det, og du finner glede i det. Da blir det ikke problematisk. Anonymkode: 7a246...f5a 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du svarer jo på ditt eget spørsmål her. Du har ikke noe problem med det, og du finner glede i det. Da blir det ikke problematisk. Anonymkode: 7a246...f5a Men vil det over en lenger tidsperiode påvirke sexlivet eller forholdet i negativt? Noen med erfaring? TS Anonymkode: d80a8...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men vil det over en lenger tidsperiode påvirke sexlivet eller forholdet i negativt? Noen med erfaring? TS Anonymkode: d80a8...ce7 Ingen kan svare på om du vil utvikle negative følelser for det. Så lenge det er lysbetont er det nok helt greit. Jeg kan også bli med på leken uten å være nødvendigvis klar for å gjøre noe selv. Syns det bare er digg og fint om partneren nyter Anonymkode: be86f...95f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Jeg stiller meg mer undrende til at han vil ha sex med deg, enda han vet du kun gjør det for han sin del. Veldig spesielt. Tror ikke de fleste ville hatt sex med en person som gjør det for å være snill. For svært mange ville det vært en turn off og helt uaktuelt. Anonymkode: 9f6f7...d91 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg stiller meg mer undrende til at han vil ha sex med deg, enda han vet du kun gjør det for han sin del. Veldig spesielt. Tror ikke de fleste ville hatt sex med en person som gjør det for å være snill. For svært mange ville det vært en turn off og helt uaktuelt. Anonymkode: 9f6f7...d91 Hvorfor er det spesielt…? Man kan nyte det og gi andre nytelse, uten at man får det samme tilbake? Anonymkode: be86f...95f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Jeg tror på pliktsex til en viss grad! Noen perioder har man mindre lyst/tid osv, men det er så innmari viktig å holde den delen av intimiteten gående. Uten sex er det fort gjoer å glemme hvor viktig det er for forholdet. Så noen ganger er det fint å gjøre det uten at man er super kåt og klar. Anonymkode: d4faa...126 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan pliktsex være greit inn i mellom uten at det er skadelig for forholdet og sexlivet? Jeg leser regelmessig her inne at man bør unngå pliktsex, noe jeg er helt enig i dersom man på ingen måte har lyst. Men dersom man stiller seg helt nøytral, kan være greit inn i mellom for å være snill med kjæresten? Jeg har ofte sex med kjæresten for å gi han nytelse (utelukket han). Jeg føler ikke jeg tar noe som skade av det, og føler eg egentlig det er godt og gi han nytelse uten at jeg nødvendigvis er "så giret" selv. Jeg utrykker tydelig at jeg nødvendigvis ikke er så kåt, og han kan styre showet for egen nytelse. Etter han har komt så føler jeg egentlig glede ved det, så er det egentlig skadelig i det lange løp? Vi har mye sex også der jeg er kåt og villig, oftere det enn "plitksex". Andre som har "pliktsex"? Anonymkode: d80a8...ce7 Ja pliktsex gjør at man vil mislike sex på sikt. Dere er med andre ord ikke seksuelt kompatible. Dumt dere ikke fant ut mens dere datet. Tror det er mange som havner i den fallgruven der. Går inn i forhold uten at de vet om de faktisk er seksuelt kompatible. Det ender i at en vil føle seg avvist og etterhvert ensom i forholdet. Anonymkode: 6ca24...a79
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Jeg har hatt mye pliktsex med mannen i flere år da jeg hadde diverse utfordringer. Nå derimot har jeg kommet dit at jeg ikke i utgangspunktet har lyst, men når vi først kommer i gang, så nyter jeg det. Anonymkode: f587c...e5f 1
Fremmed fugl Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja pliktsex gjør at man vil mislike sex på sikt. Dere er med andre ord ikke seksuelt kompatible. Dumt dere ikke fant ut mens dere datet. Tror det er mange som havner i den fallgruven der. Går inn i forhold uten at de vet om de faktisk er seksuelt kompatible. Det ender i at en vil føle seg avvist og etterhvert ensom i forholdet. Anonymkode: 6ca24...a79 Tror du på hva du skriver? 2
ClausSaus Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan pliktsex være greit inn i mellom uten at det er skadelig for forholdet og sexlivet? Jeg leser regelmessig her inne at man bør unngå pliktsex, noe jeg er helt enig i dersom man på ingen måte har lyst. Men dersom man stiller seg helt nøytral, kan være greit inn i mellom for å være snill med kjæresten? Jeg har ofte sex med kjæresten for å gi han nytelse (utelukket han). Jeg føler ikke jeg tar noe som skade av det, og føler eg egentlig det er godt og gi han nytelse uten at jeg nødvendigvis er "så giret" selv. Jeg utrykker tydelig at jeg nødvendigvis ikke er så kåt, og han kan styre showet for egen nytelse. Etter han har komt så føler jeg egentlig glede ved det, så er det egentlig skadelig i det lange løp? Vi har mye sex også der jeg er kåt og villig, oftere det enn "plitksex". Andre som har "pliktsex"? Anonymkode: d80a8...ce7 Det er fundamental forskjell på at lysten til å ha sex ikke er tilstede og at lysten til å la være er tilstede. Hvis du bare skal ha sex når du på forhånd kjenner på lysten, da må du nesten bare regne med at sexlivet dør hen over tid. Men du skal selvfølgelig ikke ha sex i situasjoner der tanken byr deg imot – det er direkte skadelig. Og det virker som om "pliktsex"-hysterikerne på KG ikke forstår forskjellen på disse to tingene. 1 1
mannssjåvinistisk Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan pliktsex være greit inn i mellom uten at det er skadelig for forholdet og sexlivet? Jeg leser regelmessig her inne at man bør unngå pliktsex, noe jeg er helt enig i dersom man på ingen måte har lyst. Men dersom man stiller seg helt nøytral, kan være greit inn i mellom for å være snill med kjæresten? Jeg har ofte sex med kjæresten for å gi han nytelse (utelukket han). Jeg føler ikke jeg tar noe som skade av det, og føler eg egentlig det er godt og gi han nytelse uten at jeg nødvendigvis er "så giret" selv. Jeg utrykker tydelig at jeg nødvendigvis ikke er så kåt, og han kan styre showet for egen nytelse. Etter han har komt så føler jeg egentlig glede ved det, så er det egentlig skadelig i det lange løp? Vi har mye sex også der jeg er kåt og villig, oftere det enn "plitksex". Andre som har "pliktsex"? Anonymkode: d80a8...ce7 Jeg skjønner ikke helt problemet ditt her, da du selv sier du har null problem med det. Ikke les på deg problemer og ta holdninger fra andre her inne, gjør det som fungerer for deg og kjæresten din. Virker som at dere kommuniserer godt når det gjelder dette og begge parter er klar over situasjonen, da er det jo bare og kjøre på tenker jeg da. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 Nei, herregud, kjør på. Tar du skade av å tømme oppvasken, det er nå ikke verdens mest spennende ting å gjøre? Nope. Hvis dette er ok for deg, kjør på. Det er ikke noe galt i å gi partner en god opplevelse. Hvis du vil og ønsker det. Anonymkode: 8cfa1...2fa 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 mannssjåvinistisk skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt problemet ditt her, da du selv sier du har null problem med det. Ikke les på deg problemer og ta holdninger fra andre her inne, gjør det som fungerer for deg og kjæresten din. Virker som at dere kommuniserer godt når det gjelder dette og begge parter er klar over situasjonen, da er det jo bare og kjøre på tenker jeg da. 👏🏻👏🏻 Enig! Anonymkode: 8cfa1...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 Nåja. Jeg hadde pliktsex i åresvis etter råd her inne. «Bare kom igang, så blir det ok.» «Hvis dere ikke er intime er dere bare venner.» Plutselig smalt det, og nå klarer jeg ikke at han tar på meg. Vi går i terapi og lever sammen, men det er kun for barna, økonomien og fordi vi er stuck. Samlivet vårt er mest sannsynlig ødelagt. Anonymkode: a6ee4...471 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men vil det over en lenger tidsperiode påvirke sexlivet eller forholdet i negativt? Noen med erfaring? TS Anonymkode: d80a8...ce7 Mistet sex lysten pga plikt sex. vi ble separert senere. Anonymkode: d98fe...53a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 Av og til gjør ingenting , så lenge du også har sex med masse lyst. Anonymkode: b5f2d...36f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Skrevet 25. juni 2023 Jeg ville ikke tenkt på dette som pliktsex - du vet du ikke er forpliktet til det på noen måte, det byr deg ikke imot, og du liker det egentlig selv om du ikke er så tent der og da. Du synes det er digg at han får nytelse, og liker nærheten/intimiteten. Jeg tenker dette er helt sunn normal sex å ha innimellom. For meg starter all sex stort sett sånn, jeg føler egentlig aldri på kåthet i hverdagen, jeg blir mest kåt av å ha sex, så for meg starter sex med at jeg vil at han skal ha det digg, og ofte blir jeg skikkelig revet med også. Om jeg ikke gjør det, så går det også helt fint. Derimot har sex i perioder bydd meg helt imot. Jeg tror det har vært hormonelt for min del, gikk på p-piller, og hadde i årevis lange perioder der jeg virkelig ikke hadde lyst. Det var ingenting galt med følelsene mine for mannen, og sexen var skikkelig digg de gangene det fungerte, men jeg klarte ikke å kjenne på noe form for lyst likevel. Dette førte til pliktsex noen ganger, av typen der jeg tenkte på andre ting og håpet det snart skulle gå over. Det er åpenbart skikkelig skadelig for forholdet, men jeg skjønte fort at jeg måtte være åpen om det, og heller være veldig bevisst på å ta insj de gangene det ikke bød meg imot (selv om jeg ikke var kåt da heller), og så måtte begge godta at det kunne bli litt sjeldent en periode, og det gjorde at det ble mye bedre! Så jeg ville ikke tenkt på sex uten at man selv er sprengkåt som pliktsex, så lenge man faktisk selv har lyst på sexen (om det så bare er fordi det er digg å tenne partneren :)) Anonymkode: 21053...a03 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #19 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja pliktsex gjør at man vil mislike sex på sikt. Dere er med andre ord ikke seksuelt kompatible. Dumt dere ikke fant ut mens dere datet. Tror det er mange som havner i den fallgruven der. Går inn i forhold uten at de vet om de faktisk er seksuelt kompatible. Det ender i at en vil føle seg avvist og etterhvert ensom i forholdet. Anonymkode: 6ca24...a79 Haha, hva? Er man ikke seksuelt kompatible fordi den ene blir litt fortere/oftere kåt enn den andre? Det vil man uansett aldri finne ut av i løpet av datingfasen, for de fleste tenner veldig mye oftere på hverandre det første året, hvertfall hvis man er forelska. Anonymkode: 21053...a03 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #20 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nåja. Jeg hadde pliktsex i åresvis etter råd her inne. «Bare kom igang, så blir det ok.» «Hvis dere ikke er intime er dere bare venner.» Plutselig smalt det, og nå klarer jeg ikke at han tar på meg. Vi går i terapi og lever sammen, men det er kun for barna, økonomien og fordi vi er stuck. Samlivet vårt er mest sannsynlig ødelagt. Anonymkode: a6ee4...471 Men var du faktisk helt nøytral til det, og hadde lyst til å gi han nytelse, selv om du ikke var så kåt selv? Eller hadde du ikke lyst på sex, på den måten at det bød deg imot? At du tenkte "ånei" når du skjønte at han var kåt liksom? Jeg har opplevd begge deler (med samme mann), og det er to helt forskjellige verdner - men når man gir råd her inne skilles det ikke alltid mellom de to formene for "har ikke lyst". Anonymkode: 21053...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå