Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et langvarig forhold i over 15 år. Det var et ulykkelig forhold men vi hadde penger og utad var alt en perfekt fasade. Jeg kom meg bort fra det og fant ny mann. Jeg er lykkelig med han men har ingenting til overs økonomisk. Må alltid vri på krona og jeg føler meg barnslig og egoistisk som savner pengene. Når jeg hadde pengene savnet jeg kjærlighet. Når jeg har kjærlighet savner jeg pengene.

Hvorfor er det sånn? Føler meg ordentlig dritt ovenfor samboern min for han føler seg utilstrekkelig som ikke kan tilby meg 'mer'. Skammer meg av disse tankene. Vi har hverandre og et godt liv og det er jo det viktigste man har. 

Anonymkode: 6662f...c58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ko bare for deg, i hovedsak siden du ønsker mer, å brette opp ermene å tjene mer. Skal man tjene godt bør man ha minimum 2 inntekter, gjerne mange flere passive/del passive. 

Selv har vi 6 inntektskilder, da ikke medregnet barnetrygd. Men mye av det har vi jobbet hardt for. 
eller var det kanskje slik at du ønsket å være trofékone? 

Anonymkode: 56888...7ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får rett og slett bytte jobb, eller se etter flere inntektskilder. Ikke så vanskelig å tjene penger i dag, i forhold til før.

Anonymkode: a59d6...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var i et langvarig forhold i over 15 år. Det var et ulykkelig forhold men vi hadde penger og utad var alt en perfekt fasade.

Dere hadde penger, eller typen hadde penger?

Savner du pengene, så tjen dine egne tenker jeg... Utrolig trist at samboer føler at han tjener for lite fordi du vil ha mer... 

Anonymkode: 49485...c41

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere hadde penger, eller typen hadde penger?

Savner du pengene, så tjen dine egne tenker jeg... Utrolig trist at samboer føler at han tjener for lite fordi du vil ha mer... 

Anonymkode: 49485...c41

Det er ikke bare å tjene mer penger. Rikdom går i over 99% av tilfellene i arv i privilegerte familier, at det bare er å jobbe hardere så kan "alle" bli rik er bare en løgn kapitalismen har skapt for at rike skal tjene mer penger på effektivisering av arbeidskraften til fattige. 

Anonymkode: 814f4...e71

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har husholdningen i inntekt nå da?

Anonymkode: 25d9a...657

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din føler seg utilstrekkelig, det betyr altså at du har uttrykt misnøye rundt økonomien hans? Du ønsker at han jobber enda mer, eller kanskje tar en etterutdanningskurs som gir høyere inntekt? 

Hva gjør du selv for å bedre økonomien? Eksen var et beist men han hadde penger. Din nye kjæreste tar vare på deg og behandler deg med respekt, men du ønsker mer penger. 

Hva om du blir singel, hvordan går økonomien din da? 

Anonymkode: a17c9...25a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke bare å tjene mer penger. Rikdom går i over 99% av tilfellene i arv i privilegerte familier, at det bare er å jobbe hardere så kan "alle" bli rik er bare en løgn kapitalismen har skapt for at rike skal tjene mer penger på effektivisering av arbeidskraften til fattige. 

Jo, det er det. Men kreativiteten og evnen til å finne disse inntektskildene må jo være tilstede. 

Vet av en person som lever av å fyllestreame hver fredag. Sitter bare og drikker foran et kamera, og snakker med sine seere. Du kan sammeligne det med en hyggelig kveld med venner, også tjener du på penger på å underholde en hel kveld. Personen kan få inn 20.000 kr på en kveld. Det er andre tider nå enn før. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var i et langvarig forhold i over 15 år. Det var et ulykkelig forhold men vi hadde penger og utad var alt en perfekt fasade. Jeg kom meg bort fra det og fant ny mann. Jeg er lykkelig med han men har ingenting til overs økonomisk. Må alltid vri på krona og jeg føler meg barnslig og egoistisk som savner pengene. Når jeg hadde pengene savnet jeg kjærlighet. Når jeg har kjærlighet savner jeg pengene.

Hvorfor er det sånn? Føler meg ordentlig dritt ovenfor samboern min for han føler seg utilstrekkelig som ikke kan tilby meg 'mer'. Skammer meg av disse tankene. Vi har hverandre og et godt liv og det er jo det viktigste man har. 

Helt ærlig - du oppfører deg faktisk dritt mot han ved at du får han til å føle han ikke kan «tilby deg mer». Hva gjør du for å bedre situasjonen? Hva gjør du for å tjene mer penger? Hva gjør du for å bringe mer penger inn i samlivet? Dere har hverandre, men det er jo tydeligvis ikke det viktigste for deg. 

Anonymkode: f71c8...6e5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det er det. Men kreativiteten og evnen til å finne disse inntektskildene må jo være tilstede. 

Vet av en person som lever av å fyllestreame hver fredag. Sitter bare og drikker foran et kamera, og snakker med sine seere. Du kan sammeligne det med en hyggelig kveld med venner, også tjener du på penger på å underholde en hel kveld. Personen kan få inn 20.000 kr på en kveld. Det er andre tider nå enn før. 

Og du tror at dette er noe alle kan gjøre og det blir suksessfullt? Nei som sagt det er ikke bare å tjene mer penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis pengene er så viktig var det kanskje dumt å gå fra forrige?

Anonymkode: ba24b...455

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis pengene er så viktig var det kanskje dumt å gå fra forrige?

Anonymkode: ba24b...455

Nei det er aldri dumt å gå fra dårlige forhold man er ulykkelig i 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...