AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Les overskrifta!! 👆 1. han har absolutt null filter. Jeg har vokst opp i ett hjem hvor takt og tone sto i høysetet. Ektremt viktig å passe fasaden, være høflig og alltid ha rent hus og rene klær. Dere skjønner tegninga! hans familie sier akkurat hva de tenker, og det er bokstavelig. Ingen tenker mer enn til nesetippen før de åpner munnen. Eksempelvis sto vi på en butikk her om dagen og så møtte vi på en person som kastet oss ut av ett arrangement forrige helg pga at han og vennene nettopp snakket uten å tenke. Min samboer begynte å bable høylytt etter at personen var gått. Jeg bare "la det ligge her og nå!". Han fortsatte klaginga og jeg ble bare mer og mer frustrert. 2. jeg er en høyt utdannet kvinne som jobber i ett stort konsern og han er uføre. Det plager meg ikke, det som plager meg er hvor lite forståelse han har for forretningsdrift. Han kan løse alt, drive bedre enn andre, gjøre ditt og gjøre datt. Jeg har gitt opp å prøve å forklare han forskjellen mellom en underavdeling og en franchise, skatteregler og at du faktisk ikke bare kan gjøre hva faen du vil/hente hva du vil om du eier en bedrift. Moms har han faktisk forstått. 3. Alt skal være best og dyrest. Kjøpe robotstøvsuger? Ja. Såklart må det være den som koster 19 tusen og ikke 3 tusen. Du må ha tven som koster 70 tusen, ikke 7 tusen. U get my drift. 4. han eier ikke økonomisk teft. Han betaler alle regninger pent og pyntelig på dato altså, bedre enn meg. Men, han bruker alt over regninger på alt og ingenting. Kontoen er tom en uke etter utbetaling og da lever han på mora si. Spise ute hver dag, etc. Mora er 72 år og sliter nok, jeg vil at han skal lære seg å leve uten henne. Nå er det sånn at mora greier ikke lengre å sitte med huset sitt, og det har hun love han i gave. Jeg har forsøkt å forklare at ja, du får huset, men lånet på 2,3 mill forsvinner ikke. Han får ikke lån til å kjøpe ut aleine. Noe jeg endelig har fått han til å forstå. Jeg får derimot lån på dagen. Altså, han ville jo betalt lånet med meg, men han lever i noe slags fantasi at han får 5 mill i verdi for huset fordi banken har sagt det og da kan man "jo bare låne 2 mill til for å pusse opp"🙈 5. Han prater og prater og prater. Jeg er en sånn som MÅ ha det stille rundt meg jevnlig. Sitter jeg opptatt med noe bare fortsetter han å prate så jeg mister fokus. 6. han spiser kun fastfood og helfabrikat. Liker ikke hjemmebakt mot kjøpbakt bolle liksom. Liker ikke, som en liten unge, på nesten alt som ikke er baconpølse og burger. Hvordan irritere seg mindre når det irriterer mer og mer? Anonymkode: f2b0f...33d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Når du har blitt sammen med en unge, så får du trnke på han som det. Man er litt mer tolerante mot de. Anonymkode: 9ca1a...746 18
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Er du sammen med ham for å holde deg selv oppe og ha noen å holde nede? Du har forakt og vemmelse for ham.. Anonymkode: 77e34...6aa 8
Krakilsk Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Ehm…passer dere sammen da? Hva liker du egentlig med han? 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Hvorfor er dere sammen? Dere bør gå hver til dere. Du MÅ ikke være sammen med noen. Dessuten er mannen din ufør, han er ikke uføre. På samme måte som en syk mann får sykEpenger, får en ufør mann uførEtrygd. Anonymkode: 4f430...222 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Høres ikke ut som dere passer ilag i det hele tatt. Forøvrig synes jeg det høres ut som du kommer fra en veldig kald familie 🤷♀️ Det virker ikke som at han alltid tar de beste valgene. Samtidig så høres det ut som at du mener du er så mye smartere og bedre enn han. Virker som at du liker å trykke han ned for å føle deg selv bedre. Anonymkode: 39d6a...86b 7
Khloe P.T Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Du kan jo lage en liste over ting du setter pris på ved han - og så sammenligne det med det du irriterer deg over. På den måten får du i alle fall synliggjort om hvordan forholdet er liv laga. Er det det kan du minne deg selv på det positive når han viser en negativ side. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 Er du veldig desperat da eller? Anonymkode: a6cae...9b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 Tenker du irriterer deg mer enn godt er… Ikke sikkert det er så mye feil med han, men dere er neppe kompatible. Anonymkode: 8b1d9...c9a 1
Maleficenta Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Les overskrifta!! 👆 1. han har absolutt null filter. Jeg har vokst opp i ett hjem hvor takt og tone sto i høysetet. Ektremt viktig å passe fasaden, være høflig og alltid ha rent hus og rene klær. Dere skjønner tegninga! hans familie sier akkurat hva de tenker, og det er bokstavelig. Ingen tenker mer enn til nesetippen før de åpner munnen. Eksempelvis sto vi på en butikk her om dagen og så møtte vi på en person som kastet oss ut av ett arrangement forrige helg pga at han og vennene nettopp snakket uten å tenke. Min samboer begynte å bable høylytt etter at personen var gått. Jeg bare "la det ligge her og nå!". Han fortsatte klaginga og jeg ble bare mer og mer frustrert. 2. jeg er en høyt utdannet kvinne som jobber i ett stort konsern og han er uføre. Det plager meg ikke, det som plager meg er hvor lite forståelse han har for forretningsdrift. Han kan løse alt, drive bedre enn andre, gjøre ditt og gjøre datt. Jeg har gitt opp å prøve å forklare han forskjellen mellom en underavdeling og en franchise, skatteregler og at du faktisk ikke bare kan gjøre hva faen du vil/hente hva du vil om du eier en bedrift. Moms har han faktisk forstått. 3. Alt skal være best og dyrest. Kjøpe robotstøvsuger? Ja. Såklart må det være den som koster 19 tusen og ikke 3 tusen. Du må ha tven som koster 70 tusen, ikke 7 tusen. U get my drift. 4. han eier ikke økonomisk teft. Han betaler alle regninger pent og pyntelig på dato altså, bedre enn meg. Men, han bruker alt over regninger på alt og ingenting. Kontoen er tom en uke etter utbetaling og da lever han på mora si. Spise ute hver dag, etc. Mora er 72 år og sliter nok, jeg vil at han skal lære seg å leve uten henne. Nå er det sånn at mora greier ikke lengre å sitte med huset sitt, og det har hun love han i gave. Jeg har forsøkt å forklare at ja, du får huset, men lånet på 2,3 mill forsvinner ikke. Han får ikke lån til å kjøpe ut aleine. Noe jeg endelig har fått han til å forstå. Jeg får derimot lån på dagen. Altså, han ville jo betalt lånet med meg, men han lever i noe slags fantasi at han får 5 mill i verdi for huset fordi banken har sagt det og da kan man "jo bare låne 2 mill til for å pusse opp"🙈 5. Han prater og prater og prater. Jeg er en sånn som MÅ ha det stille rundt meg jevnlig. Sitter jeg opptatt med noe bare fortsetter han å prate så jeg mister fokus. 6. han spiser kun fastfood og helfabrikat. Liker ikke hjemmebakt mot kjøpbakt bolle liksom. Liker ikke, som en liten unge, på nesten alt som ikke er baconpølse og burger. Hvordan irritere seg mindre når det irriterer mer og mer? Anonymkode: f2b0f...33d om han ikke lenger er i livet ditt trenger du ikke irritere deg mer. Ingenting å samle på han der 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 Var det så virktug å poengtere at du har høy utdannelse og fancy jobb og han er ufør. Gjør det han mindre verdt enn deg, er han lenger ned på rangstigen 😂 Enten må du godta han som han er, eller så må du gjøre det slutt Anonymkode: ae06e...9ba 4
RockyRose Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Han verka jo relativt... enkel? Har de eigentleg noko til felles/noko du likar med han som veger opp for at du ser så store feil i han? 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 1. Høres ut som familien prater i overkant ærlig. Men regner med at han ikke hives ut av alle arrangementer akkurat. Man kan være uheldig også. 2. Jeg er også høyt utdannet kvinne, men ikke innen økonomi/ bedriftsledelse. Jeg gikk faktisk på gründerkurs en gang for å lære basic om moms, franchise etc. Det gikk ikke bra med bedriften og jeg lever mye bedre med vanlig lønnsarbeid. Men jeg sier ikke til bedrifter at jeg vet alt da. 3. Hva som er verdt pengene kommer an på øynene som ser. Men har man ikke råd, har man ikke råd. Å kjøpe/få brukt, er også et alternativ. 4. Han har ikke råd til å spise ute hver dag hvis han er blakk etter ei uke. Men fint han betaler regningene. Angående arv kan det være kompliserte greier, og lurest å ta med advokat om han ikke har greie på dette. 5. Lås døra di når du vil ha det helt stille. 6. Det er vel ikke sant at han liker bare å varme opp ferdigmat, du sa jo nettopp over at han bruker mye penger på å spise ute. Anyway, det finnes sunnere varianter av sånn mat. Finnes tom egne kokebøker om det. Alt i alt synes jeg hans forhold til økonomi er det som stikker seg ut. Hvorfor er han ufør? Har han dysleksi eller dyskalkuli? Er jo dumt om han alltid bare går i 0, og det går jo ikke hvis han vil ta opp lån til framtidig bolig. Anonymkode: a0917...657 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 Dere er jo som natt og dag! Hva gjorde at du ønsker å bli kjent med han? Hva gjorde at du deretter likte han så godt at du ville bli kjæresten hans? Og hva gjorde at du fortsatt er sammen med han? Er han fryktelig pen? En gud i sengen? Anonymkode: abe34...9f9 1 3
ClausSaus Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Les overskrifta!! 👆 1. han har absolutt null filter. Jeg har vokst opp i ett hjem hvor takt og tone sto i høysetet. Ektremt viktig å passe fasaden, være høflig og alltid ha rent hus og rene klær. Dere skjønner tegninga! hans familie sier akkurat hva de tenker, og det er bokstavelig. Ingen tenker mer enn til nesetippen før de åpner munnen. Eksempelvis sto vi på en butikk her om dagen og så møtte vi på en person som kastet oss ut av ett arrangement forrige helg pga at han og vennene nettopp snakket uten å tenke. Min samboer begynte å bable høylytt etter at personen var gått. Jeg bare "la det ligge her og nå!". Han fortsatte klaginga og jeg ble bare mer og mer frustrert. 2. jeg er en høyt utdannet kvinne som jobber i ett stort konsern og han er uføre. Det plager meg ikke, det som plager meg er hvor lite forståelse han har for forretningsdrift. Han kan løse alt, drive bedre enn andre, gjøre ditt og gjøre datt. Jeg har gitt opp å prøve å forklare han forskjellen mellom en underavdeling og en franchise, skatteregler og at du faktisk ikke bare kan gjøre hva faen du vil/hente hva du vil om du eier en bedrift. Moms har han faktisk forstått. 3. Alt skal være best og dyrest. Kjøpe robotstøvsuger? Ja. Såklart må det være den som koster 19 tusen og ikke 3 tusen. Du må ha tven som koster 70 tusen, ikke 7 tusen. U get my drift. 4. han eier ikke økonomisk teft. Han betaler alle regninger pent og pyntelig på dato altså, bedre enn meg. Men, han bruker alt over regninger på alt og ingenting. Kontoen er tom en uke etter utbetaling og da lever han på mora si. Spise ute hver dag, etc. Mora er 72 år og sliter nok, jeg vil at han skal lære seg å leve uten henne. Nå er det sånn at mora greier ikke lengre å sitte med huset sitt, og det har hun love han i gave. Jeg har forsøkt å forklare at ja, du får huset, men lånet på 2,3 mill forsvinner ikke. Han får ikke lån til å kjøpe ut aleine. Noe jeg endelig har fått han til å forstå. Jeg får derimot lån på dagen. Altså, han ville jo betalt lånet med meg, men han lever i noe slags fantasi at han får 5 mill i verdi for huset fordi banken har sagt det og da kan man "jo bare låne 2 mill til for å pusse opp"🙈 5. Han prater og prater og prater. Jeg er en sånn som MÅ ha det stille rundt meg jevnlig. Sitter jeg opptatt med noe bare fortsetter han å prate så jeg mister fokus. 6. han spiser kun fastfood og helfabrikat. Liker ikke hjemmebakt mot kjøpbakt bolle liksom. Liker ikke, som en liten unge, på nesten alt som ikke er baconpølse og burger. Hvordan irritere seg mindre når det irriterer mer og mer? Anonymkode: f2b0f...33d Hvorfor er du sammen med et barn? Sikkert et barn som begynner å dra på årene, joda, men det du beskriver er faktisk et barn. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 Ikke irritere deg? Da får du bli singel. Vil alltid være noe og best å være alene og fri! Anonymkode: cc9aa...ff2
BobbySocks Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 Han høres superirriterende ut! En ting er å ikke vite, men klapp igjen snuten da, ikke sitt å vet best! Og bli kastet ut av et arrangement?! Er det mulig? Hadde dødd av flauhet. Og TV til 70000 når man er ufør, ja, det er jo bare å le hele veien til luksusfellen det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Les overskrifta!! 👆 1. han har absolutt null filter. Jeg har vokst opp i ett hjem hvor takt og tone sto i høysetet. Ektremt viktig å passe fasaden, være høflig og alltid ha rent hus og rene klær. Dere skjønner tegninga! hans familie sier akkurat hva de tenker, og det er bokstavelig. Ingen tenker mer enn til nesetippen før de åpner munnen. Eksempelvis sto vi på en butikk her om dagen og så møtte vi på en person som kastet oss ut av ett arrangement forrige helg pga at han og vennene nettopp snakket uten å tenke. Min samboer begynte å bable høylytt etter at personen var gått. Jeg bare "la det ligge her og nå!". Han fortsatte klaginga og jeg ble bare mer og mer frustrert. 2. jeg er en høyt utdannet kvinne som jobber i ett stort konsern og han er uføre. Det plager meg ikke, det som plager meg er hvor lite forståelse han har for forretningsdrift. Han kan løse alt, drive bedre enn andre, gjøre ditt og gjøre datt. Jeg har gitt opp å prøve å forklare han forskjellen mellom en underavdeling og en franchise, skatteregler og at du faktisk ikke bare kan gjøre hva faen du vil/hente hva du vil om du eier en bedrift. Moms har han faktisk forstått. 3. Alt skal være best og dyrest. Kjøpe robotstøvsuger? Ja. Såklart må det være den som koster 19 tusen og ikke 3 tusen. Du må ha tven som koster 70 tusen, ikke 7 tusen. U get my drift. 4. han eier ikke økonomisk teft. Han betaler alle regninger pent og pyntelig på dato altså, bedre enn meg. Men, han bruker alt over regninger på alt og ingenting. Kontoen er tom en uke etter utbetaling og da lever han på mora si. Spise ute hver dag, etc. Mora er 72 år og sliter nok, jeg vil at han skal lære seg å leve uten henne. Nå er det sånn at mora greier ikke lengre å sitte med huset sitt, og det har hun love han i gave. Jeg har forsøkt å forklare at ja, du får huset, men lånet på 2,3 mill forsvinner ikke. Han får ikke lån til å kjøpe ut aleine. Noe jeg endelig har fått han til å forstå. Jeg får derimot lån på dagen. Altså, han ville jo betalt lånet med meg, men han lever i noe slags fantasi at han får 5 mill i verdi for huset fordi banken har sagt det og da kan man "jo bare låne 2 mill til for å pusse opp"🙈 5. Han prater og prater og prater. Jeg er en sånn som MÅ ha det stille rundt meg jevnlig. Sitter jeg opptatt med noe bare fortsetter han å prate så jeg mister fokus. 6. han spiser kun fastfood og helfabrikat. Liker ikke hjemmebakt mot kjøpbakt bolle liksom. Liker ikke, som en liten unge, på nesten alt som ikke er baconpølse og burger. Hvordan irritere seg mindre når det irriterer mer og mer? Anonymkode: f2b0f...33d Du påstår at du er høyt utdannet, men likevel tror du at det heter: "han er uføre"? Anonymkode: 8f0d7...c56 5
Gjest Refreng Skrevet 25. juni 2023 #19 Skrevet 25. juni 2023 Han høres ihvertfall ekstremt usikker ut. Usikker på seg selv. Det med å skal være ekspert og bare kjøpe "det dyreste og beste" henger sammen med at man er usikker på seg selv på innsiden. Så man forøsker veldig hardt å fremstå som ekspert, eller fremstå som rikere enn man er. For man skal signalisere til andre at man er noe. For det føler man ikke at man er. Dersom man føler man er noe, så trenger man ikke flashe det. Da føler man seg trygg på at man er bra nok uansett hva andre tenker. Og man føler mindre behov for å fremstå som ekspert og rik. Det er uansett et problem at han ikke lytter til deg når du åpenbart tenker ryddig og oversiktlig og har kontroll. Han kunne lært mye og hatt bedre forståelse om han var villig til å ha flere samtaler med deg der han faktisk hører etter hva du sier. Men det virker som om han ikke klarer legge fra seg usikkerhetene sine og slappe av. Han løper etter dette perfekte livet han vil ha, og da klarer han ikke like lett lytte til fornuften du kommer med. For dersom han for eks kjøper en billigere robotklipper, så vil jo andre tro at han er fattig ! Og det er viktigere for han enn å lytte til dine økonomiske råd Jeg tenker problemene du/ dere har egentlig er veldig store. Man kan ikke ha tillit til noen som ikke tenker grundig gjennom ting. Man kan ikke stole på noen som er upålitelig. Man kan ikke stole på noen som lar fasade og usikkerhet drive sine valg. Jeg tenker at dere enten må ha en stor alvorlig og ekkel samtale om hvordan ting står til, eller så bil det bli brudd på sikt. Selv om dere tar samtalen, så kan det alikevel ende med brudd om dere ikke klarer forstå hverandre og bygge et bedre forhold. Forståelsen må gå begge veier. Det er ikke nok at den ene forstår den andre, slik som det virker som det er nå
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #20 Skrevet 25. juni 2023 Har ikke hatt samboer på 3 år men min eks samboer rev av tånegler og kasta de bak do. Ikke i do. Bak do. Og lot de være der. Har hatt kjærester som ikke vasker rumpa. Nåt de tørker seg så blir håndkleet brunt. Og så han siste som forlot dusjen sånn at dusjstrålen spruter ut av dusjen og treffer meg i fjeset Anonymkode: 08ab8...803 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå