Gå til innhold

Vanskelig å opprettholde vennskap når den andre parten ikke tar kontakt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare å la det dø ut? Ikke liv laga? 

Anonymkode: 32efd...b2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker da er det bedre å finne noen nye der begge tar iniativ 

Anonymkode: 74146...c6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen slike venner. Vi har det supert når vi møtes, men det er jo avhengig av at jeg tar initiativ. 
Jeg har mange andre venner, og tar kontakt med de kun når jeg føler for.. det dør litt ut, da jeg ikke orker å ta initiativ alltid 

Anonymkode: 6099d...112

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har noen slike venner. Vi har det supert når vi møtes, men det er jo avhengig av at jeg tar initiativ. 
Jeg har mange andre venner, og tar kontakt med de kun når jeg føler for.. det dør litt ut, da jeg ikke orker å ta initiativ alltid 

Anonymkode: 6099d...112

Akkurat sånn ja. Vi har det supert når vi møtes, vi er sjelevenner på en måte. Vi tenker likt og avslutter hverandres setninger. Jeg kan se akkurat hva hen ønsker, jeg ser det i blikket, og sånn har hen det med meg og. Men så reiser vi hjem hvert til vårt, og da hører jeg ingenting. Jeg vet hen er ensom og alene i byen hen jobber, men hen gidder ikke engang å sende meg en liten melding. Når jeg sender melding svarer hen alltid, men jeg er bestandig i tvil om hen egentlig vil være venn med meg eller om svaret er av høflighet. Og så møtes vi igjen noen måneder senere og da er det som vi aldri var fra hverandre. Det er så rart vennskap.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet flere venner på den måten, fordi jeg ble utslitt av å alltid måtte ta initiativet, og den følelsen av å være usikker på om de ønsket å være med meg. Jeg vet ikke om det er liv laga, men du burde spørre deg selv om du synes det er greit å fortsette å ta initiativ eller om det plager deg såpass mye at du bare ønsker å slutte. 

En annen versjon er selvfølgelig å ta en prat med vedkommende, og spørre og forklare din side av saken :)

Anonymkode: ccef4...51f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har mistet flere venner på den måten, fordi jeg ble utslitt av å alltid måtte ta initiativet, og den følelsen av å være usikker på om de ønsket å være med meg. Jeg vet ikke om det er liv laga, men du burde spørre deg selv om du synes det er greit å fortsette å ta initiativ eller om det plager deg såpass mye at du bare ønsker å slutte. 

En annen versjon er selvfølgelig å ta en prat med vedkommende, og spørre og forklare din side av saken :)

Anonymkode: ccef4...51f

Ja, jeg og. Jeg har mistet mange venner sånn.. Jeg liker dette mennesker bedre enn de andre, hen har noe unikt, så jeg vil ikke miste hen.
Det plager meg litt, jeg savner å få en melding nå og da. Jeg har spurt, og hen svarte at hen vet at hen er elendig på å sende meldinger eller ringe vennene sine, og at hen har mistet mange venner sånn. Telefonen havner ofte på kjøkkenbenken til lading, og der blir den. Ute av syne ute av sinn, omtrent som jeg føler det.
Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...