AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 https://e24.no/naeringsliv/i/EQazXl/eksperter-tviler-paa-norsk-amazon-lansering-i-naer-fremtid Jeg vil tro det er mange som bestiller varer fra utlandet med dyr frakt osv som hadde vært enige om at amazon lanseres i norge med likhet til sverige. Hva mener dere? Anonymkode: 4693e...590 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Hadde vært en drøm å få amazon hit hvis det betyr samme utvalg, lavere frakt og ingen tollgrense å bry seg om. Anonymkode: 7eb8f...888 15
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Tror det vil være bortimot klin umulig å få det til å lønne seg i Norge, vi er alt for få sjeler i et fryktelig langt land. Men med en skrøpelig kropp som hangler misunner jeg stort mine amerikanske nettvenner som har så lett tilgang til å bestille stort sett hva som helst levert på døra. Og uten at det koster skjorta 😕 Anonymkode: 8c8e6...e09 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Tviler på at de får folk til å jobbe på slavelønninger og uten rett til å organisere seg, her i Norge. Anonymkode: 9ae93...4ec 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Norge er altfor lite og med altfor høye transportkostnader til at det er et interessant land for Amazon. Anonymkode: 60f5b...a3a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Amazon tjener penger uansett hvilket land de etablerer seg i. Nå er det svindyrt med frakt, koster jo ofte like mye som varene. Er absolutt for lansering her. Anonymkode: 0fa15...b0c 5 1
Gjest Paramount Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tviler på at de får folk til å jobbe på slavelønninger og uten rett til å organisere seg, her i Norge. Anonymkode: 9ae93...4ec Du har et poeng der, nordmenn er så kompetente at direktørlønn er et klart krav fra første sekund, enten det er rør som skal legges eller grøft som skal graves. Derfor er vi blitt en bananrepublikk, eller rettere et bananmonarki.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 i USA arbeider vel folk for luselønn, og med ekstremt lite rettigheter i arbeidslivet. Folk får vel knapt tid til å gå på dass, ellers rekker de ikke å gjøre alle arbeidsoppgavene deres. Ergo risikerer dem å få sparken. Anonymkode: 2913f...5a9 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): i USA arbeider vel folk for luselønn, og med ekstremt lite rettigheter i arbeidslivet. Folk får vel knapt tid til å gå på dass, ellers rekker de ikke å gjøre alle arbeidsoppgavene deres. Ergo risikerer dem å få sparken. Anonymkode: 2913f...5a9 Hei, slutt å spre desinformasjon. Amazon betaler mer enn minstelønn i usa, og betaler svært bra for de som er på kontorer (jeg jobber selv for Amazon uk, og synes lønnen min er helt topp i forhold til hva jeg gjør på jobb). De tilbyr også en mengde arbeidsplasser til de med lav/ingen utdannelse, som er mangelvare i disse dager (i varehusene). Og de sponser mange gode initiativ for hjemløse, barn som trenger utdanning Etc. for et selskap med mer enn 1.5 mill ansatte så finner du alltid noen som klager eller har dårlige ledere. Men de aller fleste av oss har det veldig fint med å jobbe for Amazon 👍 Anonymkode: 44516...e8a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, slutt å spre desinformasjon. Amazon betaler mer enn minstelønn i usa, og betaler svært bra for de som er på kontorer (jeg jobber selv for Amazon uk, og synes lønnen min er helt topp i forhold til hva jeg gjør på jobb). De tilbyr også en mengde arbeidsplasser til de med lav/ingen utdannelse, som er mangelvare i disse dager (i varehusene). Og de sponser mange gode initiativ for hjemløse, barn som trenger utdanning Etc. for et selskap med mer enn 1.5 mill ansatte så finner du alltid noen som klager eller har dårlige ledere. Men de aller fleste av oss har det veldig fint med å jobbe for Amazon 👍 Anonymkode: 44516...e8a Det er hovedsakelig forholdene for lagerarbeiderne og de som leverer pakker som er svært kritikkverdig. Amazon betaler over den føderale minstelønna ja, hele $15 i timen, samme minstelønn en god del stater har. Anonymkode: 7cc17...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er hovedsakelig forholdene for lagerarbeiderne og de som leverer pakker som er svært kritikkverdig. Amazon betaler over den føderale minstelønna ja, hele $15 i timen, samme minstelønn en god del stater har. Anonymkode: 7cc17...ff8 Økningen av minstelønna til $15 skjedde for øvrig først etter storstilte arbeideraksjoner og streiker over hele landet, samt press fra politikere. Anonymkode: 7cc17...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 21.04): Tviler på at de får folk til å jobbe på slavelønninger og uten rett til å organisere seg, her i Norge. Anonymkode: 9ae93...4ec xxl klarer seg jo fint Anonymkode: 2137e...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 Jeg bor i et land med Amazon, og som forbruker er det en drøm. Jeg kan få nesten akkurat det jeg trenger på under 24 timers og nesten gratis frakt. Jeg bruker det til omtrent alt jeg trenger unntatt det meste av dagligvarer og klær. Anonymkode: 5a02a...d17 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 Absolutt mot amazon. Unngår de som pesten. Så elendige arbeidsforhold og lønn de ansatte har, er det ikke rart at bezos er så rik... Anonymkode: 28433...563
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 On 6/25/2023 at 10:51 PM, AnonymBruker said: xxl klarer seg jo fint Anonymkode: 2137e...6ef Og Elkjøp og flere Anonymkode: 6eed8...539
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #17 Skrevet 30. juni 2023 On 6/26/2023 at 12:26 AM, AnonymBruker said: Absolutt mot amazon. Unngår de som pesten. Så elendige arbeidsforhold og lønn de ansatte har, er det ikke rart at bezos er så rik... Anonymkode: 28433...563 Og dette vet du? Eller bare synser og antar du? Anonymkode: 6eed8...539
Peters Skrevet 30. juni 2023 #18 Skrevet 30. juni 2023 Ja, ville vært kjekt med utvalget. Nei til at Bezos og andre aksjeeiere skal sitte igjen med overskuddet og ikke arbeiderne. Men det problemet blir ikke løst i dette århundret før ett fullgod alternativ til kapitalisme vinner frem. "The worker of the world has nothing to lose, but their chains, workers of the world unite." "Capitalism: The worst economic system, except for all the others"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå