Gå til innhold

Hvordan er det å Bo og vokse opp i Sarpsborg? Og hvor er der fint å bo der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei . Er det noen barnefamilier som bor i Sarpsborg her som kan fortelle meg hvordan dere opplever Sarpsborg? 

Hvor i Sarpsborg ville dere anbefale en tur og dyreglad familie å bo?

Vurderer å flytte til Viken , Larvik og i dette området. Sarpsborg høres mest fristende ut, men vet ikke så mye om plassen..

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 75b9b...265

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har Larvik med saken å gjøre? Det ligger ikke i Viken.

Anonymkode: 7e8eb...ac1

Jeg vet.  Det er bare det at det var også en mulighet . Skulle ikke tatt det med. Tråd startet.

Jeg trives godt i Sarpsborg, har ett barn. Byen er nærme E6 med kort vei til Oslo, Fredrikstad og Sverige som har mer å by på. Kurland, Lande, Hannestad, Borgenhaugen er fine områder. Kurland/lande med gåavstand til sentrum. Hannestad nærmere Fredrikstad og E6. 

AnonymBruker

Jeg vokste opp i Sarpsborg, og skal ALDRI tilbake. Jeg ble sett ned på fordi foreldrene mine har utdanning og vi dermed var annerledes (husker fortsatt førskolelæreren som hang meg ut i morgenstund med at "n" er litt finere på det fordi faren hennes er **"). Jeg ble mobbet, utfryst og gjort narr av, både av barn og voksne. Sarpsborg ville jeg holdt meg langt unna.

Anonymkode: d4608...5e6

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Det du IKKE vil dersom du har barn og ikke tenkt å betale for privatskole, er å flytte til sentrum så du sogner til Sandesundveien skole.

Utover det, så anbefaler jeg Fredrikstad framfor Sarpsborg. Men i Sarpsborg ville jeg valgt f.eks Hannestad, Yven, eller Hafslundsøy/Borgenhaugen.

Anonymkode: f66c2...d37

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du IKKE vil dersom du har barn og ikke tenkt å betale for privatskole, er å flytte til sentrum så du sogner til Sandesundveien skole.

Utover det, så anbefaler jeg Fredrikstad framfor Sarpsborg. Men i Sarpsborg ville jeg valgt f.eks Hannestad, Yven, eller Hafslundsøy/Borgenhaugen.

Anonymkode: f66c2...d37

Kan anbefale å holde seg unna Kurland og Opsund også, for du vil virkelig ikke sogne til Kurland skole heller. Og skolene er ikke bedre på ungdoms- og videregående. Jeg brukte dagene på å se i veggen, vi kom aldri gjennom pensum (brukte f.eks 2 år på å komme halvveis i 1. klassepensum i fransk på vgs) og jeg lå langt bak de andre da jeg begynte på universitetet. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan anbefale å holde seg unna Kurland og Opsund også, for du vil virkelig ikke sogne til Kurland skole heller. Og skolene er ikke bedre på ungdoms- og videregående. Jeg brukte dagene på å se i veggen, vi kom aldri gjennom pensum (brukte f.eks 2 år på å komme halvveis i 1. klassepensum i fransk på vgs) og jeg lå langt bak de andre da jeg begynte på universitetet. 

Hæ? Kurland skole er da den klart beste av barneskolene. Men man sogner uansett til kruseløkka på ungdomsskolen, men der er de like ille alle sammen, så det spiller ikke så stor rolle.

Anonymkode: aa623...233

• Nyttig 2
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hæ? Kurland skole er da den klart beste av barneskolene. Men man sogner uansett til kruseløkka på ungdomsskolen, men der er de like ille alle sammen, så det spiller ikke så stor rolle.

Så hyggelig å høre at de har kommet seg siden jeg ble ødelagt av mobbing der i barndommen! Den gang var det en skoleledelse som ikke trodde på mobbing. Men tidene kan jo forandre seg, og nye krefter kan komme til. Bare traumene som henger igjen hos meg.

• Hjerte 2
AnonymBruker

Du kan jo ta noen søk på SSB og se hvordan gamle Østfold og Sarpsborg ligger ann på de fleste negative statistikker. Hvordan det statistisk sett går med folk som vokser opp der. Bare et tips. Hilsen noen som vet mer enn mange andre hva som egentlig foregår i Sarpsborg, i blindsonen der folks skylapper dekker for utsikten. 

Anonymkode: 5f307...6b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så hyggelig å høre at de har kommet seg siden jeg ble ødelagt av mobbing der i barndommen! Den gang var det en skoleledelse som ikke trodde på mobbing. Men tidene kan jo forandre seg, og nye krefter kan komme til. Bare traumene som henger igjen hos meg.

Åh, så trist :(

jeg har barn der nå, og er iallefall veldig fornøyd. Har også barn på kruseløkka, og det er helt krise. Men ikke så mye å gjøre med, da de andre ungdomsskolene er like ikke om ikke verre 😆

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Myyye innvandrere...

Anonymkode: c725e...cda

Innvandrere kan i hvert fall forskjellen på "mye" og "mange". Tenk! 

Anonymkode: 9528e...da4

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei . Er det noen barnefamilier som bor i Sarpsborg her som kan fortelle meg hvordan dere opplever Sarpsborg? 

Hvor i Sarpsborg ville dere anbefale en tur og dyreglad familie å bo?

Vurderer å flytte til Viken , Larvik og i dette området. Sarpsborg høres mest fristende ut, men vet ikke så mye om plassen..

Takknemlig for svar.

Oppsund og Kurland,lekte mye der da jeg var liten,litt utenfor sentrum,stille og rolig i naturskjønne omgivelser,samtidig sentralt.trivdes godt.

Annonse

Jeg hadde valgt Bakkeli. Tett på Tunevannet og rett ved Sarpsborgmarka. Flott boligområde men ganske dyrt. Mye store eneboliger der, kan nok kalles "Sarpsborgs Holmenkollåsen" ;)

Grålum er ok om man vil ha et rimeligere område, samt Bjørnstad. Ligg lengst mulig unna Alvim.

-jk- skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde valgt Bakkeli. Tett på Tunevannet og rett ved Sarpsborgmarka. Flott boligområde men ganske dyrt. Mye store eneboliger der, kan nok kalles "Sarpsborgs Holmenkollåsen" ;)

Grålum er ok om man vil ha et rimeligere område, samt Bjørnstad. Ligg lengst mulig unna Alvim.

Enig alvim holder man seg unna,og sentrum. Er vel dyrest i sentrum,og er ikke like stille og rolig område.

AnonymBruker

Jeg vokste opp på Kurland, det var veldig fint😊 Fornøyd med Kurland skole! Kruseløkka, derimot, var dritt. Da kommer det jo elever fra områdene du ikke skal flytte til. Hold deg unna sentrum, Alvim, Tinlund, osv. Områder med mange innvandrere og lavinntektfamilier. Personlig ville jeg også unngått Borgenhaugen og Hafslund også. Mye fint på Kurland og Lande, der bor det flere med akademisk utdannelse, men det ser man på boligprisene. Opsund er vel også helt greit. 

Ting jeg har likt godt med å bo på Kurland (og i Sarpsborg): kort vei til Oslo, Sverige, sjøen, Tunevannet, Landeparken, butikker, skibakke, skogen, mm.

Anonymkode: 2e88c...c9b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...