Gå til innhold

Kjøpte ny hund, rar atferd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg kjøpte en hund for tre dager siden. Han er rett over året. Han er livredd for alt og alle. Står bare i et hjørne og skjelver. Tisser på seg og er livredd for alt og alle…. Jeg var to ganger og hilste på han før jeg tok han med meg den tredje gangen..han var glad og virket som en trygg og fin hund….men her hjemme hos oss så er han helt annerledes…selger vil ikke ta han tilbake…han har tisset ned tepper, sofa og alt her hjemme…har jeg noen rett på noe her…..? Aner ikke hva vi skal gjøre når selger ikke vil ta han tilbake…

Anonymkode: 5f956...e71

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg kjøpte en hund for tre dager siden. Han er rett over året. Han er livredd for alt og alle. Står bare i et hjørne og skjelver. Tisser på seg og er livredd for alt og alle…. Jeg var to ganger og hilste på han før jeg tok han med meg den tredje gangen..han var glad og virket som en trygg og fin hund….men her hjemme hos oss så er han helt annerledes…selger vil ikke ta han tilbake…han har tisset ned tepper, sofa og alt her hjemme…har jeg noen rett på noe her…..? Aner ikke hva vi skal gjøre når selger ikke vil ta han tilbake…

Dere skal beholde hunden og hjelpe den så godt dere kan så den blir trygg. Dere har tatt på dere ansvaret.

Anonymkode: 6475f...ff4

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Selger har lurt deg.

Anonymkode: 18d43...8ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere skal beholde hunden og hjelpe den så godt dere kan så den blir trygg. Dere har tatt på dere ansvaret.

Anonymkode: 6475f...ff4

Vi kjøpe noe vi trodde var en trygg og mentalt stabil hund..selger sier at de aldri har opplevd han sånn,men at de ikke kan ta han tilbake..skjønner jo at det var en grunn til at de solgte han og at det ikke er lett for de å ta han tilbake,men vi kan ikke ha en hund som er så redd og nekter å spise osv osv…syntes jo synd på den også da….det er ikke bare pga oss,men vi tror han hadde hatt best av å komme hjem igjen…..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begynte det med en gang han kom? Hvis han virket som en glad, fornøyd og trygg hund, tenker jeg dette handler om omgivelser. Hva har dere gjort for å prøve trygge han? Hvor ofte er dere ute? Har dere prøvd å leke med han? Gi gobiter?

Anonymkode: e0a72...e97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selger har lurt deg.

Anonymkode: 18d43...8ad

Hvordan kan de ha lurt oss når han kom løpende de tre gangene vi var der?lekte og koste og var veldig trygg og virket ikke det spøtt redd for noe…..

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpe noe vi trodde var en trygg og mentalt stabil hund..selger sier at de aldri har opplevd han sånn,men at de ikke kan ta han tilbake..skjønner jo at det var en grunn til at de solgte han og at det ikke er lett for de å ta han tilbake,men vi kan ikke ha en hund som er så redd og nekter å spise osv osv…syntes jo synd på den også da….det er ikke bare pga oss,men vi tror han hadde hatt best av å komme hjem igjen…..

Jeg tenker helt ærlig dere må tåle å stå i det. Det har gått tre dager. Hunden har hatt en enorm endring i livet sitt. Om du ikke har forståelse for det, så burde du ikke ha hund i det hele tatt. Fjern teppene. Finn ut hva som skal til. Be om hjelp. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan de ha lurt oss når han kom løpende de tre gangene vi var der?lekte og koste og var veldig trygg og virket ikke det spøtt redd for noe…..

Han er helt tydelig usikker og utrygg i nytt hjem.

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynte det med en gang han kom? Hvis han virket som en glad, fornøyd og trygg hund, tenker jeg dette handler om omgivelser. Hva har dere gjort for å prøve trygge han? Hvor ofte er dere ute? Har dere prøvd å leke med han? Gi gobiter?

Ja,han var livredd fra sekundet vi tok han inn i huset vårt…vi sitter mye med han,snakker til han med rolig stemme..har prøvd med mat og godbiter,men han vil ikke ha noe av det…når vi besøkte han i forrige hjem,så spiste han godbiter som bare dét…gjorde triks og lekte og virket glad…nå bare tisser han på seg og skjelver i et hjørne…tar han ut ca hver 2. time…

Skrevet

Du bør jo gi det litt mer enn 3 dager da, steng av ett mindre område der dere legger ut aviser som trekker til seg fuktigheten. Så må dere jo kose med og trygge den mest mulig, så den blir trygg på sin nye flokk.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja,han var livredd fra sekundet vi tok han inn i huset vårt…vi sitter mye med han,snakker til han med rolig stemme..har prøvd med mat og godbiter,men han vil ikke ha noe av det…når vi besøkte han i forrige hjem,så spiste han godbiter som bare dét…gjorde triks og lekte og virket glad…nå bare tisser han på seg og skjelver i et hjørne…tar han ut ca hver 2. time…

Har du lest deg noe opp på hinder og atferd? Hva tror du det betyr at han står og skjelver og tisser på seg? At han er vanskelig, eller noe annet?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest deg noe opp på hinder og atferd? Hva tror du det betyr at han står og skjelver og tisser på seg? At han er vanskelig, eller noe annet?

hunder*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han er redd for nye omgivelser…

AnonymBruker
Skrevet

Ett år og to mnd gammel…

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er hunden 

AnonymBruker
Skrevet

Kan folk være så vennlig å begynne å SETTE SEG INN i hundeatferd FØR man anskaffer seg hund? Er så jævlig lei mennesker som kjøper seg dyr, forventer at dyret skal være «perfekt» og så bare selger det videre/omplasserer dyret. Du anskaffet deg hunden for knappe TRE dager siden, det er selvfølgelig en sjukt stor omvending for hunden. Gi det mere tid! Sjukt at folk tenker på omplassering/levere tilbake som et alternativ etter kun tre dager, da vil du tydeligvis ikke ha dyr da, for de fører med seg alle mulige slags problemstillinger i masse år fremover! 

Anonymkode: dbb08...ab4

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags rase er det? 

Anonymkode: 25a2c...5c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ett år og to mnd gammel…

Så den har vært i et annet hjem o 1 år? Vet du noe om dette hjemmet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags rase er det? 

Anonymkode: 25a2c...5c1

Golden retriever 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (13 minutter siden):

Så den har vært i et annet hjem o 1 år? Vet du noe om dette hjemmet? 

Det virket som en normal familie…hunden virket helt normal når vi var der de tre gangene…fattet ingen mistanke om at det var noe rart med hverken de eller hunden..så feil kan man ta…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...