Gå til innhold

Hormonforstyrrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er symptomene ved hormonforstyrrelse? Jeg har lekt litt lege og konkludert med at jeg har hormonforstyrrelse, skal til lege og forhåpentligvis målt hormonnivåene. Men jeg er jo frisk og rask, og føler meg litt som en hypokonder som skal til lege for å finne ut om jeg kanskje har hormonforstyrrelse.. De såkalte symptomene jeg har, kan forsåvidt være sympomer på så mye annet..

Så det jeg trenger deres hjelp til er å få høre alle sympotomene på hormonforstyrrelse slik at jeg evt. kan stryke/styrke mine mistanker. Og når i syklusen er det best å sjekke nivåene?

på forhånd takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen har veldig mange hormoner som styrer helt forskjellige ting. Jeg slo opp i en bok, og blandt de viktigste hormonene er det regnet opp 42 stk. Disse regulerer alt fra vekst og reproduksjon, til spyttproduksjon og kalsiumopptak.

Det sier seg selv at det finnes utrolig mange symptomer på hormonforstyrrelser, alt ut i fra hvilket hormon som er problemet.

Tror det blir litt lettere å gi deg et svar hvis du er litt mer spesifikk på hvilke hormoner du mistenker du har problemer med/ hva slags lidelse du tror du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...