AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg introduserte kjæresten min for barna mine for 3 mnd siden. Alt hat bare gått så bra. Kjæresten skal flytte uansett nå og barna sier vi burde la kjæresten flytte inn. Jeg er usikker. Det hadde jo vært så koslig, og vi har jo kjent hverandre lenge før vi introduserte barna. Er det alt for fort eller verdt et forsøk når vi som familie er enige om det er rett? Ungene er 10 og 14. Anonymkode: 03ac0...27c
Svigermor Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Hva slags rolle tenker du da at han skal ha overfor barna? Skal han kunne irettesette dem og sette grenser? Er det dine grenser som skal gjelde? Hvordan skal dere fordele utgifter? Dette er noe av det dere må snakke om først, ikke hvor koselig det skal bli.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Hvor lenge gikk det før du introduserte de da? Anonymkode: 6ce11...3be
Gjest Sprite Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Spørs jo hvem du spør. Spør du meg kommer det ikke inn et mannfolk i dette huset noen gang igjen så jeg sier ikke gjør det
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Svigermor skrev (6 minutter siden): Hva slags rolle tenker du da at han skal ha overfor barna? Skal han kunne irettesette dem og sette grenser? Er det dine grenser som skal gjelde? Hvordan skal dere fordele utgifter? Dette er noe av det dere må snakke om først, ikke hvor koselig det skal bli. Vi har snakket om dette. Har ikke en fulstendig plan men vi er ganske enige om ting. Den dagen vi flytter sammen uansett om det blir til høsten eller lengere frem i tid må vi jo ta avgjørelser. Vi snakket om dette før barna ble introdusert så jeg viste om det var et forhold som kunne funke eller ikke. Anonymkode: 03ac0...27c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 AprilLudgate skrev (48 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen da? Uansett hvor lenge vi har vært sammen så er det fortsatt ganske nytt for barna, og det er den jeg tenker på. Når det gjelder forholdet føler jeg meg trygg på det og at vi har vært lenge nok sammen. Anonymkode: 03ac0...27c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 De traff han for første gang for 3 mnd siden. Han burde absolutt ikke flytte inn til dere nå, for er det du vurderer siden han er på flyttefot?? Anonymkode: 404be...754 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 Lissom bo sammen først? Anonymkode: c46b7...d36
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Uansett hvor lenge vi har vært sammen så er det fortsatt ganske nytt for barna, og det er den jeg tenker på. Når det gjelder forholdet føler jeg meg trygg på det og at vi har vært lenge nok sammen. Anonymkode: 03ac0...27c Men hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 6ce11...3be
AprilLudgate Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Uansett hvor lenge vi har vært sammen så er det fortsatt ganske nytt for barna, og det er den jeg tenker på. Når det gjelder forholdet føler jeg meg trygg på det og at vi har vært lenge nok sammen. Anonymkode: 03ac0...27c Ja, jeg tenker jo som deg at 3 mnd er alt for tidlig. Om dette er life out forhold så tåler man å vente både ett og to år. Jeg hadde ventet noe sånt bare fordi hvorfor forhaste seg. Yngste er jo bare 10 år, så.
Visla Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Her flyttet samboeren og datteren inn 5 måneder etter vi introduserte barna. Nå etter 1 år kjøper vi større hus sammen. Dere må gjøre det som føles rett for dere, ikke det som alle andre mener er rett. De har gjerne ikke vært i samme situasjon selv
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 Du/dere må også snakke med barna om hvordan de ser for seg det skal bli med en ekstra voksenperson i huset. Dere som par og voksne må så klart bli enige først, men deretter må barna få komme med innspill om hva de tenker er greit før en endelig avgjørelse blir tatt. - skal han ha en foreldrerolle og hva innebærer det evt. - husregler nye/gamle - rutiner - oppdragelse -privatliv Vi ventet i 3 år før vi flyttet sammen og barna mine er yngre enn dine. De ble gradvis vant til (og aksepterte) at kjæresten min også bestemte ting før vi flyttet sammen, og når han flyttet inn sa vi fra om at nå bestemte han på lik linje som meg. Vi hadde brukt mye tid sammen både hverdager, helg og ferier, så han var godt kjent med våre rutiner, min oppdragelse og regler før vi flyttet sammen, og vi lagde også nye i fellesskap. jeg tror at det å flytte sammen så tidlig vil føre til konflikt mellom han og barna, deg og han, og kanskje også deg og barna. Barna dine er i en alder der de sannsynligvis vil ha vansker med å godta en ny autoritetsperson i huset, og om dere velger at kjæresten din ikke skal være det, vil det nok skape mye frustrasjon mellom deg og han. Anonymkode: 1b85c...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 Iallefall bli enige om hva dere gjør om det ikke går. G at det blir ham som evnt må flytte ut. Siden dere ikke har vært sammen så lenge. Er det viktig å ha en utvei som påvirker barna minst mulig. Jeg og mannen flyttet mer eller mindre sammen ganske raskt. Han var da helge pappa. Men vi også ventet til barnet maste om at jeg skulle flytte inn. Det var jo ganske fort. Men vi hadde ikke sagt vi var kjærester ennå. Barnet var nesten to. Så forsto jo ikke helt hva det å bo sammen osv betydde. Så jeg var bare en på besøk, når han hadde barnet. Også lot vi det gå seg litt naturlig til som kjærester etterhvert. I begynnelsen lå jeg ikke over osv når han hadde barnet. Efterhvert gråt ungen når jeg skulle hjem. Så vi bestemte oss for å kaste oss i det. Vi var også venner fra før vi ble kjærester da. Så barnet hadde jeg hilst på i ca 6mnd. Før jeg flyttet inn. Men 3 mnd etter vi faktisk ble kjærester. Vi ble gift. Og barnet er snart 30 år pg har hatt meg som en ekstra stabil voksen person hele veien. Jeg gikk ikke inn og var forelder fra dag en. Annet enn mating og trøst. Vi lot det gå seg til litt nstulig og ett steg om gangen. Vi var også enige om på forhånd at ble det slutt, så skulle barnet få en litt myk overag på at jeg ble borte evnt. Siden barnet var så glad i meg. Anonymkode: 72190...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå