AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Er litt frustrert. Har en vennine, hvor barna våre også er venner. De er seks og ti år. Jeg kjenner både på at jeg er for slepphendt og grenseløst og også at det er vanskelig å følge hennes regler, jeg vet jeg ikke ønsker ha det sånn. - Barna hennes får ikke telefon før de er tenåringer. Min seks åring har selvsagt ikke telefon, men barnet på 10 har. Han har mye sosialt gjennom telefonen, ringer å lager avtaler og snakker med venner mens de spiller. - Barna får bare 30 min skjermtid om dagen. Når barnet er her blir barnet helt oppslukt av tv. - Skal vi på teater eller sirkus, så får ikke barnet popcorn, men annet medbrakt. Barnet hiver seg over barna mine sitt. - Mammaen skryter av alt barnet kan. F eks lese før skolestart. Jeg har ikke gått inn for å få etterstrebe det, jeg lar de ta ting i eget tempo. - Barna er skjeldent på noe uten foreldrene, og barn kommer ikke på døra fordi de ikke har telefon. Telefonen brukes for å lage avtaler. Jeg lurer på hvordan det vil gå når disse barna får mer fri tøyler🫣 Er jeg for grenseløs?? Anonymkode: 15a1c...fac 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Det skaper en følelse i meg over å ikke få ting til, ettersom hun klarer være SÅ striks. Barna går heller ikke på SFO og det er alltid en forelder hjemme... Anonymkode: 15a1c...fac 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Jeg tror du egentlig, om du er litt oppegående, vet at du praktiserer mer vanlige regler enn venninna di. Jeg tror du egentlig vet at venninna di har litt spesielle regler. Men det er jo ikke du som må innrette deg etter henne? Du er sikkert en voksen dame som klarer å se hva som er rett for din familie? Anonymkode: e8edb...f8f 12
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Jeg forstår ikke helt. Må gutten din ha mobilen fremme og chatte med venner når dere har besøk? Hvorfor sitter dere og ser tv når dere har besøk? Anonymkode: 8fc45...835 19 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg forstår ikke helt. Må gutten din ha mobilen fremme og chatte med venner når dere har besøk? Hvorfor sitter dere og ser tv når dere har besøk? Anonymkode: 8fc45...835 Når vennene er her, så ser man også på tv. Det er helt normalt, når de er her og hos andre. Angående chat, så handler det om at denne vennen aldri får ta del i dette med spill. Han vet ikke hva det er, for en ti åring så er det helt vanlig å spille og være sosial med venner via spill. Anonymkode: 15a1c...fac 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når vennene er her, så ser man også på tv. Det er helt normalt, når de er her og hos andre. Angående chat, så handler det om at denne vennen aldri får ta del i dette med spill. Han vet ikke hva det er, for en ti åring så er det helt vanlig å spille og være sosial med venner via spill. Anonymkode: 15a1c...fac Jeg tenker du gjør det til en større sak enn det trenger å være. Barna kan finne på noe annet enn å se på tv. Om det hadde vært viktig for min venninne at de ikke ser mye tv, hadde jeg lett funnet på noe annet de hadde gjort. Det er sommer. De kan være ute og leke. Det er selvfølgelig helt vanlig å være sosial og spille med venner, men jeg tenker det kan vente til han er ferdig med besøket. Det syns jeg er helt unødvendig. Anonymkode: 8fc45...835 11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Bare la henne styre på. Hun føkker heftig opp for sine egne avkom, men det får ikke oppegående folk gjort noe med. Anonymkode: adae5...4fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 Ha ha, TS! Du håper at KG skal dømme venninna di nord og ned 😅 Anonymkode: 26e86...83e 5 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare la henne styre på. Hun føkker heftig opp for sine egne avkom, men det får ikke oppegående folk gjort noe med. Anonymkode: adae5...4fe Du lurer ikke på hvordan det går med ts sin sønn som lærer seg det er greit å ignorere besøket sitt for å sitte på mobilen for å spille og chatte med andre venner? Når ingen av dem evner å oppfatte hvor ekskluderende det må oppleves? Anonymkode: 8fc45...835 3 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 Du er en helt normal forelder ts. Anonymkode: bdbb2...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du lurer ikke på hvordan det går med ts sin sønn som lærer seg det er greit å ignorere besøket sitt for å sitte på mobilen for å spille og chatte med andre venner? Når ingen av dem evner å oppfatte hvor ekskluderende det må oppleves? Anonymkode: 8fc45...835 Jeg har aldri sagt dette skjer, les innlegget eller finn på noe annet. Anonymkode: 15a1c...fac 2 1
Snok1 Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Det kommer til å gå bra med dine barn og det kommer til å gå bra med din venninnes barn. Praktisér dine regler hjemme hos deg og lær barna dine at hos andre gjelder deres regler. Det er ingen grunn til dramatikk her. 19
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tror du egentlig, om du er litt oppegående, vet at du praktiserer mer vanlige regler enn venninna di. Jeg tror du egentlig vet at venninna di har litt spesielle regler. Men det er jo ikke du som må innrette deg etter henne? Du er sikkert en voksen dame som klarer å se hva som er rett for din familie? Anonymkode: e8edb...f8f Enig. Jeg oppfatter HI som snikskryt. Hun later som hun undrer seg over andre og stiller spørsmål, men egentlig vil hun bare høre at hun gjør alt riktig og venninnen gjør alt feil. Anonymkode: bbb4d...a0f 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri sagt dette skjer, les innlegget eller finn på noe annet. Anonymkode: 15a1c...fac Så hvorfor nevner du: - Barna hennes får ikke telefon før de er tenåringer. Min seks åring har selvsagt ikke telefon, men barnet på 10 har. Han har mye sosialt gjennom telefonen, ringer å lager avtaler og snakker med venner mens de spiller. Hvordan påvirker det hennes barn om de da aldri har mobilen oppe? Anonymkode: 8fc45...835 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 Når det er sagt, så syns jeg dere høres ut som to helt normale foreldre. Anonymkode: 8fc45...835 3
Daria Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 Hun har sine regler, du har dine; ingen av dere høres ekstreme ut i noen retning. Det rareste her er egentlig hvor opptatt du er av at hun tar andre valg for sine barn enn du gjør for dine - at det var forskjellige regler i forskjellige hjem var noe alle tok som en selvfølge da jeg var barn, og det ble folk av de aller fleste av oss likevel. For øvrig leste jeg flere år før jeg begynte på skolen - helt i mitt eget tempo uten at noen etterstrebet det i noen grad. Du virker veldig opptatt av å finne feil hos venninnen din... 12 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 Ingen av dere er vel veldig spesielle? Har flere av begge deres versjoner av foreldre i omgangskretsen. Du har dine regler og hun har sine. Det kommer til å gå bra med begge deres barn. Det er ingen dramatikk ved dette, med mindre du gjerne vil ha litt drama. Anonymkode: a116e...ff7 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 Hvorfor stresser dette deg sånn da? Du trenger nok ikke å bekymre deg for barna hennes. Anonymkode: 3da60...d68 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 Jeg tenker at det som plager deg er om det eeeeegentlig er hun som har rett og du som ikke er flink nok. Men dere har bare valgt forskjellig. Hun tror dette er best for sine barn og du tror noe annet. Om en viser barn en et glad i dem uansett går det nok bra med både hennes og dine barn utifra det du forteller. Og nei, hun er ikke flinkere fordi hun er strengere på enkelte ting. Den som er striksest er ikke den flinkeste. Så om hin skryter er det jo ufint. Men om ikke tenker jeg det er mer ett selvtillitsproblem på din side. Der det at noen gjør noe annerledes enn deg får deg til å vakle og tvile. Men you do you. Og det du tenker er riktig. Det er uansett småting det er snakk om her. 😉 😊 Anonymkode: ac7e4...72a 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Skrevet 24. juni 2023 Beklager stavefeil Anonymkode: ac7e4...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå