AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg merker at så fort jeg pynter meg så tar andre meg mindre seriøst. De kan til og med latterliggjøre meg for helt vanlige ting. I går gikk jeg i rosa og smykker og penere tøy og hadde dårlig tid og bak meg begynner en guttegjeng å sånn "hva er det hun tror hun er" og lo og etterlignet hvordan jeg gikk ved å gå en catwalk-walk og vrikke masse på rumpa og holde armen ut og latet som de bar en veske og kommer opp på siden av meg og går sånn bortover med meg for å herme. Det eneste jeg gjorde var å gå fort og det fant de grunn til å se ned på meg for kun fordi jeg gikk i rosa og pentøy og gikk frem og tilbake inne på oslo S fordi jeg fant ikke den butikken jeg skulle før jeg måtte rekke toget. Jeg hadde så lyst til å stoppe opp å spørre hva for et problem de hadde.. Eller gi de fingern..! Opplever det veldig ofte når jeg går i mer feminine og pene plagg at både menn og kvinners fordommer slår ut og de blir nedlatende mot meg som om jeg er dum og ikke har mer å by på enn utseendet. Har ikke tall på hvor mange ganger menn mansplainer ting for meg eller damer tenker at jeg er en overfladisk bitch når jeg har pyntet meg, mens når jeg går i slappe jeans og hettegenser så behandles jeg på en helt annen måte, da liker folk meg mye bedre og tar meg seriøst og sier de syns jeg er så kul og jordnær. Hvordan kan man håndtere sexistene som behandler meg anderledes når jeg går i rosa eller pentøy? Må man bare ignorere eller kan man si eller gjøre noe? Anonymkode: bcd73...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå