Gå til innhold

Samboer sur pga veterinær har trukket tenner på hunden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har en hund på 9 år og samboeren gikk motvillig med fjerning av tannstein på hunden for noen år siden. Han ble fra seg da det viste seg at hunden måtte trekke seks tenner, han sa at vi aldri skulle ha tatt den tannbehandlingingen og om vi ikke bare kunne la tennene «dette» ut. Gikk heldigvis med på å få de trukket, men sa at vi aldri skal trekke tenner på han igjen. 
Så da jeg fjernet tannstein på hunden nylig så opplyste veterinæren om at to tenner burde trekkes, en som var løs og en større tann som var tydelig betent rundt tannkjøttet. Veterinæren sa det kunne spre seg hvis vi ikke trakk den. Jeg fikk disse tennene trukket bak ryggen på samboer ( og på egen regning selvfølgelig ), siden han sa vi ikke skal trekke flere tenner på han. 
Men etter operasjon kunne man se at hunden vår var barbert på beinet der narkosen ble satt, så jeg fortalte samboer hva jeg hadde gjort og han ble kjempesur. Han sa at det ikke virket som hunden hadde vondt og at det var bortkasta penger. Penger har han absolutt, så det er ikke det det står på, men heller prioriteringen. Han kom nettopp hjem fra ferie..

Han mener jeg overkjører  han med å gjøre dette bak hans rygg.

Anonymkode: d105c...937

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra noen tenker på hundens beste. Samboeren din får bare være sur. Bedre det enn enn hund med betent tannkjøtt, som i verste fall sprer seg.

Anonymkode: 011c6...9c7

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet

Herregud sier jeg bare. Den dagen denne hunden dør, så gjør meg en tjeneste, ikke få et nytt kjæledyr inn i deres hus. 

Makan ass..

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din er en idiot. Du må trekke tennene om du ikke evner å holde de rene. Noen raser er mer utsatt for dårlige tenner, spesielt små hunder. Og de krever ofte tannrens hver 6. måned. Hvis du ikke har råd til å følge opp tannhelsen til hunden din, så burde du ikke ha hund. Dårlige tenner er smertefullt og hunder er gode til å skjule når de har vondt. 

Høres ut som at du er ansvarlig og gjør det som må gjøres. Men samboeren din er en dust. Hvorfor gidder du å i det hele tatt høre på hva han mener og tenker om saken? Kan dere ikke forhindre at tennene råtner, så må de trekkes og begge deler koster penger og sånn er det bare!

Anonymkode: 249d4...4f8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike betennelsen kan være skikkelig farlige. Det er ikke noe man bare venter til går over eller "detter ut".

Sinte menn som ikke bryr seg om at dyret sitt skal ha det bra… Det er ikke noe for meg i hvert fall.

Anonymkode: ab9ce...0e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La en hund lide med tannverk er jo bra. Fy for en shitstøvel samboeren din er.

Anonymkode: ad60c...748

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Å du har respekt for en sånn fyr? Som driter i å ta vare på hunden? Betennelser i kjeften er jo så godt atte….. ikke skaff dere flere dyr 

Anonymkode: 7e9a8...c6b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper ikke dere har barn. Skeptisk til menn som ikke klarer å tenke fremover, ser konsekvenser av manglende behandling, og har lite empati for dyr... Bra du er et godt menneske ihvertfall.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dere ikke bør ha flere hunder etter denne dersom mannen ikke klarer å leve med det ansvaret hund innebærer.

Anonymkode: b6f2c...ffc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er et godt menneske! ❤️ og all honnør til deg som tar ansvar. 
Samboeren din er en tosk, beklager. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Går han til tannlege? Trekker han visdomstenner som han plages/plages med? Eller går han selv å rundtmed betennelser? For en dritt som ønsker dyr skal lide.

Anonymkode: 2a1df...23b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går han til tannlege? Trekker han visdomstenner som han plages/plages med? Eller går han selv å rundtmed betennelser? For en dritt som ønsker dyr skal lide.

Plages/ PLAGDES MED..

Skrevet

Du overkjørte han kanskje, men det er jo fordi han skal spare penger ved å pine hunden! Du handlet etter anbefaling fra helsepersonell og samboeren din kan ta seg en stoooooor bolle!!

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er han så imot å trekke tennene? På grunn av at det koster penger?

Anonymkode: 4e15e...b0f

Skrevet

Er han like skjødesløs med sine egne tenner, og bare går rundt og kjenner på store smerter i munnen og lar dem ramle ut av seg selv? Ikke? Men hunden, den skal måtte lide og gå og kjenne på løse, smertefulle og halvråtne tenner til de ramler ut av seg selv!? Hører han ikke hvor bakvendt og ondskapsfullt dette er?

Herregud altså. Jeg håper virkelig ikke du lar din elendige samboers manglende hensyn og omsorg få styre hva du gir hunden av veterinærpleie senere!

Jeg har en tolv år gammel hund selv som jeg jevnlig tar med til veterinær til tannrens, og som ved to tilfeller har måttet trekke en eller to tenner. Skulle bare mangle om jeg ikke hørte på veterinærens råd!

AnonymBruker
Skrevet

Enig med resten her! 

Hvilke grunner har han for å ikke fjerne de tennene som trengs og la hunden lide? 

Anonymkode: c0ccb...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Takk, TS, for at du er et ansvarlig menneske. Nå kan du fortsette å gjøre gode avgjørelser med å dumpe den drittsekken av en «mann» du har. For vil du egentlig bruke tid på en som 1) lar dyret sitt lide og 2) blir sint på deg når du ikke lar dyret lide?

Anonymkode: 18bfb...61c

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke trekke tennene når det trengs kan, i tillegg til smerte, føre til langt mer alvorlige ting. Som hjerteproblemer.

Samboeren din er et nepskrell.

Anonymkode: f2a06...d00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg retter tittelen for deg jeg:

"samboer sur fordi han ikke får vanskjøtte hunden vår" 

Hva ser du i en sånn drittsekk egentlig? 

Anonymkode: 606b0...6fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hvertfall fått en second opinion når det gjelder tenner, så skjønner han godt. Det er gode penger i å trekke tenner så enkelte vetrinærer elsker å trekke tenner. Vår hund fikk beskjed allerede som valp hos en vetrinær at han burde trekke tenner, men i ettertid fått beskjed at han har fått kjempefine tenner. Skjønner samboer godt. 

Anonymkode: 76139...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...