Gå til innhold

Noen kvinner her som har sterilisert seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge enige om at vi ikke ønsker flere barn. Mannen vil ikke sterilisere seg så da faller det på meg. Hvordan foregår det? Hvordan er tiden etterpå? Hvor lang ventetid fra dere var hos fastlegen og sa dere ville steriliseres? Noe jeg burde vite?

Anonymkode: f38aa...268

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var 6 mnd ventetid hos meg, men jeg fikk det dekket av medisinske årsaker; vet ikke om det blir forskjell da?

selve inngrepet var helt fint og jeg dro hjem samme kveld 

Anonymkode: 55c97...4de

AnonymBruker
Skrevet

Betal privat og fjern livmoren. Da er du kvitt mensen og også fjernet mulighet for livmorkreft.

Jeg var 40 da jeg gjorde dette. Var andre årsaker til at livmor ble fjernet, men har aldri angret en dag.

Anonymkode: 06380...10e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi er begge enige om at vi ikke ønsker flere barn. Mannen vil ikke sterilisere seg så da faller det på meg. 

Anonymkode: f38aa...268

Hvorfor vil han ikke det? Det er et enklere og kjapt inngrep for en mann, enn for en dame. Han blir ikke "redusert som mann" etterpå. Alt fungerer som det skal, med mindre han tenker hardt på at han ikke kan prestere mer. Tankens kraft styrer ganske mye hos oss mennesker. 

Eller er hans tanke at kanskje han treffer en ny dame etter deg og vil ha barn med henne? :klo: 
Det henger jo ikke på greip i så fall. 

Anonymkode: 247e6...df2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, men jeg gjorde det under keisersnitt, så sikkert ikke relevant for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han ikke?

Du har stått for fødsler, da kan han stå for prevensjon. Enten kondom hver gang eler sterilisering.

Anonymkode: 1dada...480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er både mye tryggere og rimeligere for han å gjøre det, enn det er for deg. Er heller ikke lang ventetid for menn å sterilisere seg. 
Er 3-4 ganger dyrere for en kvinne å sterilisere seg om du ikke får dekket det for medisinske årsaker. 

Anonymkode: ba414...a1e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det i forbindelse med siste keisersnitt. Kostet ingenting. Hadde det ikke vært fordi det var praktisk da jeg uansett skulle ha planlagt keisersnitt ville mannen gjort det. 

Anonymkode: 3a594...e38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 14.49):

Betal privat og fjern livmoren. Da er du kvitt mensen og også fjernet mulighet for livmorkreft.

Jeg var 40 da jeg gjorde dette. Var andre årsaker til at livmor ble fjernet, men har aldri angret en dag.

Anonymkode: 06380...10e

Hva koster det, og hva er kriteriene for å få det dekket? 

Anonymkode: 434be...3fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingen private gjør det på den indikasjonen. Det er et større inngrep. 

Anonymkode: df664...a06

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du får ikke fjernet livmoren uten medisinsk indikasjon, verken privat eller offentlig.

Anonymkode: 6216c...831

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...