Gå til innhold

Han kom tilbake etter et år. Er det stakkarslig av meg å være tilgjengelig for han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg datet og lå med noen ganger og likte veldig godt backet unna og ble ufin men unnskyldte seg senere og sa det var pga han ikke hadde ting på stell i livet og ikke var klar for noe seriøst selvom han innerst inne ønsket det. Han tok kontakt i ny og ne men aldri for å møtes, ga meg håp og nye skuffelser til jeg sluttet å svare han. 

Nå har han tatt kontakt etter et år og mener han er på et bedre sted i livet nå og at han vil prøve noe seriøst med meg. Jeg er fortsatt singel men lurer på om jeg heller burde si at jeg dater noen andre nå (og ta kontakt med han senere og late som jeg avsluttet med han andre) bare for å ikke fremstå som en failure som fortsatt ikke har fått meg kjæreste når det var det jeg søkte etter når han og jeg datet? Liksom er det ikke veldig stakkarslig å fortsatt være singel og alltid tilgjengelig for han hver gang han har tatt kontakt? 

Jeg vil prøve med han igjen men er det dumt? Hvordan strategi anbefaler dere?

Anonymkode: 46472...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått videre. Han hadde sjansen den gang, men valgte å ikke ta den. Her tror jeg sjansen dessverre er stor for at han kommer til å gjenta det han gjorde sist gang.

Finn en som virkelig verdsetter og liker deg ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å blitt sammen med noen som har vært ufin mot meg. Venner ja, kjærste nei. Det er ditt valg selvfølgelig, men tenk deg godt om.

Anonymkode: d06cc...f41

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det kommer an på hvor gamle dere er og hva som ikke var på stell sist. Prøv et vennskap først og se hva det kan bli til eller ikke bli til. Bedre å angre på ting du gjorde enn ikke gjorde. 
(Angrer på noe selv som er uopprettelig)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En jeg datet og lå med noen ganger og likte veldig godt backet unna og ble ufin men unnskyldte seg senere og sa det var pga han ikke hadde ting på stell i livet og ikke var klar for noe seriøst selvom han innerst inne ønsket det. Han tok kontakt i ny og ne men aldri for å møtes, ga meg håp og nye skuffelser til jeg sluttet å svare han. 

Nå har han tatt kontakt etter et år og mener han er på et bedre sted i livet nå og at han vil prøve noe seriøst med meg. Jeg er fortsatt singel men lurer på om jeg heller burde si at jeg dater noen andre nå (og ta kontakt med han senere og late som jeg avsluttet med han andre) bare for å ikke fremstå som en failure som fortsatt ikke har fått meg kjæreste når det var det jeg søkte etter når han og jeg datet? Liksom er det ikke veldig stakkarslig å fortsatt være singel og alltid tilgjengelig for han hver gang han har tatt kontakt? 

Jeg vil prøve med han igjen men er det dumt? Hvordan strategi anbefaler dere?

Du har fått sett hvordan han er når livet butter. Hva tenker du vil skje neste gang ting går ham imot?
Og det eneste du bryr deg om er å ikke være singel. Planen din avslører hvor desperat du er. 
Dere er begge dårlig rustet for noe seriøst slik det er nå. 

Anonymkode: 24da5...798

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukter desperasjon fra din side

Anonymkode: a1f35...e2c

Skrevet

Å si at han ikke var på riktig sted i livet er bare en teit måte å bortforklare at han EGENTLIG Ikke var så voldsomt interessert og hans av og på-væremåte var nettopp denne flytende interessen som kom til utrykk. Han er sannsynligvis ikke kjempeinteressert nå heller heller, men du har noe han vil ha. Om det er sex eller nærhet fordi et annet forhold har skrantet i det siste blir bare spekulasjoner. Men ta det fra noen som rakk å brenne fingrene en god del før jeg slo meg til ro, hadde han virkelig vært interessert og villet ha deg så hadde du ikke vært i tvil. Gå videre og finn noen som ikke gir deg trangen til å skrive innlegg som dette på KG 🫶

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Magnifique skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde gått videre. Han hadde sjansen den gang, men valgte å ikke ta den. Her tror jeg sjansen dessverre er stor for at han kommer til å gjenta det han gjorde sist gang.

Finn en som virkelig verdsetter og liker deg ❤️

Ja...Men jeg har selv avvist bra menn jeg egentlig har likt, på hensynsløs måte når jeg ikke har hatt det bra med meg selv og vært på et sted i livet jeg ikke klarte å ha kjæreste. 

Så hvis han snakker sant om at han bare ikke var på noe bra sted i livet for kjæreste så kan jeg forstå det. 

Belima skrev (3 minutter siden):

Synes det kommer an på hvor gamle dere er og hva som ikke var på stell sist. Prøv et vennskap først og se hva det kan bli til eller ikke bli til. Bedre å angre på ting du gjorde enn ikke gjorde. 
(Angrer på noe selv som er uopprettelig)

Vi er voksne (35-40) og det var visst midt i arbeidsløshet, oppussing, dødsfall i familie og depresjon. Men han har sagt at han alltid har hatt problemer med å stole på damer og trekker seg unna når han får følelser pga opplevd utroskap før. Han har innrømmet tidligere å være en player for å unngå å bli sårbar og mener nå at dette er noe av det han har jobbet med i tillegg til å fått det praktiske i livet på plass. Han har datet andre i mellomtiden etter oss (det plager meg veldig) men ikke for noe seriøst og sier at det er meg han ville noe seriøst med hele veien og er mere klar nå til å være "den mannen jeg fortjener" sier han.

• Liker 1
Skrevet

Som Ivo Caprinos Reveenka sa: "la han gå, la han gå, jeg trenger ikke hans råd". ;) 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har fått sett hvordan han er når livet butter. Hva tenker du vil skje neste gang ting går ham imot?
Og det eneste du bryr deg om er å ikke være singel. Planen din avslører hvor desperat du er. 
Dere er begge dårlig rustet for noe seriøst slik det er nå. 

Jeg er ikke desperat og jeg liker singellivet, trenger ingen kjæreste. Har ikke vært på noen dates etter han så det handler ikke om at jeg ikke vil være singel men om at han og jeg hadde en type kjemi jeg ikke har kjent på ti år eller mer. Men det er det å fremstå som den dumme dama som hopper hver gang han sier hopp som jeg vil prøve å unngå, være litt hard to get og ikke la han tro jeg har vært mislykket med andre menn når jeg faktisk ikke har giddet å møte andre menn 

AnonymBruker
Skrevet
Ava Mae skrev (3 minutter siden):

Å si at han ikke var på riktig sted i livet er bare en teit måte å bortforklare at han EGENTLIG Ikke var så voldsomt interessert og hans av og på-væremåte var nettopp denne flytende interessen som kom til utrykk. Han er sannsynligvis ikke kjempeinteressert nå heller heller, men du har noe han vil ha. Om det er sex eller nærhet fordi et annet forhold har skrantet i det siste blir bare spekulasjoner. Men ta det fra noen som rakk å brenne fingrene en god del før jeg slo meg til ro, hadde han virkelig vært interessert og villet ha deg så hadde du ikke vært i tvil. Gå videre og finn noen som ikke gir deg trangen til å skrive innlegg som dette på KG 🫶

Ja det kan hende det du skriver her er riktig. Det er en vekslende magefølelse jeg har, kan jo ikke vite om det er sant det han forklarer. Vanligvis vil en tenke at om man virkelig liker noen så går man for det samme hva man strever med på privaten... Takk for viktig påminnelse!

AnonymBruker
Skrevet

Det bare er så lett å håpe at det kan fungere når det er så sjeldent i livet man møter noen man klikker så godt med og virkelig føler at kan passe sammen. Over ti år siden sist... 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke desperat og jeg liker singellivet, trenger ingen kjæreste. Har ikke vært på noen dates etter han så det handler ikke om at jeg ikke vil være singel men om at han og jeg hadde en type kjemi jeg ikke har kjent på ti år eller mer. Men det er det å fremstå som den dumme dama som hopper hver gang han sier hopp som jeg vil prøve å unngå, være litt hard to get og ikke la han tro jeg har vært mislykket med andre menn når jeg faktisk ikke har giddet å møte andre menn 

Nå har han sagt til deg at han vil prøve et seriøst forhold med deg. Hvorfor ønsker du å la ham tro at du er hard to get? Det er jo helt andre spilleregler som gjelder nå. Ærlighet vil jeg tro blir den viktigste egenskapen du skal spille på nå fremover for å bli godt kjent. Slike mindgames som du nå legger opp til hører hjemme på et helt annet marked. Og jeg reagerte på alderen du oppgir at dere er i. Jeg får sterke tenåringsvibber når jeg leser dette scenarioet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja...Men jeg har selv avvist bra menn jeg egentlig har likt, på hensynsløs måte når jeg ikke har hatt det bra med meg selv og vært på et sted i livet jeg ikke klarte å ha kjæreste. 

Så hvis han snakker sant om at han bare ikke var på noe bra sted i livet for kjæreste så kan jeg forstå det. 

Vi er voksne (35-40) og det var visst midt i arbeidsløshet, oppussing, dødsfall i familie og depresjon. Men han har sagt at han alltid har hatt problemer med å stole på damer og trekker seg unna når han får følelser pga opplevd utroskap før. Han har innrømmet tidligere å være en player for å unngå å bli sårbar og mener nå at dette er noe av det han har jobbet med i tillegg til å fått det praktiske i livet på plass. Han har datet andre i mellomtiden etter oss (det plager meg veldig) men ikke for noe seriøst og sier at det er meg han ville noe seriøst med hele veien og er mere klar nå til å være "den mannen jeg fortjener" sier han.

Selv om han nå vil ha deg så tviler jeg sterkt på at denne mannen vil stå ved din side når livet butter. Det han sier hørtes ut som svada. Piss. Bortforklaringer. 

Tror han er hos deg noen godværsdager og når noe ikke går hans vei så får du knust hjerte. Er det verd det?

Anonymkode: 78637...af5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå har han sagt til deg at han vil prøve et seriøst forhold med deg. Hvorfor ønsker du å la ham tro at du er hard to get? Det er jo helt andre spilleregler som gjelder nå. Ærlighet vil jeg tro blir den viktigste egenskapen du skal spille på nå fremover for å bli godt kjent. Slike mindgames som du nå legger opp til hører hjemme på et helt annet marked. Og jeg reagerte på alderen du oppgir at dere er i. Jeg får sterke tenåringsvibber når jeg leser dette scenarioet. 

Hard to get er feil ord av meg å bruke, men at jeg ikke er tilgjengelig for han til enhver tid hver gang han vil. Jeg lurer på om det er en bedre strategi for at han skal kjenne litt på at det var dumt å drøye så lenge, å late som jeg dater og har det fint med en annen mann nå siden han ikke tok sjansen når han hadde den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv om han nå vil ha deg så tviler jeg sterkt på at denne mannen vil stå ved din side når livet butter. Det han sier hørtes ut som svada. Piss. Bortforklaringer. 

Tror han er hos deg noen godværsdager og når noe ikke går hans vei så får du knust hjerte. Er det verd det?

Anonymkode: 78637...af5

Det er mulig du har rett og da er det ikke verdt det nei.. Noen måte å finne ut hvor seriøs han egentlig er, uten å stille han til veggs?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke helt tanken her.. Du vil starte et potensielt forhold med blank løgn? Hva om det blir dere da, skal du for bestandig måtte lyve for han om denne ikke-eksisterende mannen som du angivelig datet før han? 

For meg høres det jo egentlig ikke ut som om du har troa på dette 'forholdet' selv en gang, sånn innerst inne. Jeg finner det i alle fall veldig rart å skulle lyve sånn til en jeg oppriktig tenkte jeg hadde en fremtid med. 

Jeg tror ikke dette blir bra, for å være ærlig. Dersom man virkelig liker noen, så tar man ikke sjansen på å dumpe de, i frykt av at de finner seg en annen. 'Ikke klar for noe' syns jeg høres ut som en dårlig unnskyldning.  

Men om du vil prøve, så hadde jeg foreslått for han at dere tilbringer litt tid sammen som venner først, og jeg hadde ikke hatt sex med han før jeg var helt sikker på at relasjonen har et godt potensiale for forhold. 

Anonymkode: fa6b0...351

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på hva har du å tape?

Lever bare en gang. Livet er for kort til å sitte på gjerdet.

Går det bra så går det bra. Han har sagt unskyld for at han var ufin. Det sier og mye om en person at evner å se at de tro feil. 

Eller så går det ikke og du vet 100% at han ikke er noe for deg.

Tror du vil angre på at du ikke ga det en sjanse til.

Ikke lyv om noen andre osv det blir dumt hvis du blir avslørt. Ikke spill hard to Get. Vær ærlig og si at du er litt skeptisk etter forrige gang men vurderer gå på litt dates å bli litt kjent igjen først. Ikke hopp rett til køys. 

Anonymkode: 6343b...ad1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så han ville ikke date deg når han var arbeidsledig, pusset opp bolig (som arbeidsledig? Med hvilke penger?), i sorg og deprimert. Og tida mellom dere har han brukt på å pule andre damer og få seg jobb. Nå mener han at han har tenkt seriøst på deg hele tida (men ikke seriøst nok til å være i sølibat). Han forteller deg også at han er opphengt i eksen som var utro mot ham og derfor ikke takler forhold. Hans vanlige modus er å ligge rundt og såre damer så han slipper følelser. Men alt det er det slutt på nå, nå er han en seriøs mann for deg. Du forstår ham litt fordi du heller ikke orker date når du ikke har det bra, men i motsetning til ham ligger du ikke rundt for å glemme egne følelser. 

Anonymkode: 42bf7...b8d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker du han da? Det er vel det essensielle her.

Anonymkode: d203e...7ef

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...